SME

Pri nakrúcaní reklamného spotu pre Orange bol zrejme porušený zákon

Vysoké Tatry 30. januára (TASR) - Pri nakrúcaní reklamného spotu pre spoločnosť Orange na Solisku vo Vysokých Tatrách, ktorý v súčasnosti "beží" na televíznych ...

Vysoké Tatry 30. januára (TASR) - Pri nakrúcaní reklamného spotu pre spoločnosť Orange na Solisku vo Vysokých Tatrách, ktorý v súčasnosti "beží" na televíznych obrazovkách, bol zrejme porušený zákon.

"Dostali sme najmenej desať podnetov od divákov, ktorí poukazujú na to, že snowboardista v reklame lyžuje po kosodrevine mimo vyznačených trás. Ako odborná organizácia ochrany prírody a krajiny riešime v spolupráci s Obvodným úradom životného prostredia v Poprade oznámenie nasvedčujúce, že pri nakrúcaní v decembri minulého roka došlo k porušeniu zákona i návštevného poriadku," povedal dnes pre TASR Juraj Švajda zo Správy TANAPu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spresnil, že firma Orange bola iba zadávateľom reklamy. Práce formou zákazky realizovala istá bratislavská spoločnosť. Pri rokovaniach, ktoré nakrúcaniu predchádzali, žiadala iba o výnimku na let vrtuľníkom. Z jeho paluby nakrúcali snowboardistov, ktorí sa mali pohybovať výlučne po zjazdovej lyžiarskej trati. "Kosodrevina je zaradená medzi prioritné biotopy európskeho významu. Okrem fyzického poškodenia vegetácie došlo aj k nežiaducemu propagovaniu lyžovania vo voľnom teréne," uviedol Švajda. Podľa neho početné negatívne reakcie ľudí signalizujú pomerne citlivý prístup verejnosti k podobným prípadom.

Správa TANAPu upozornila prevádzkovateľov lyžiarskych tratí na Solisku a Skalnatom plese, aby vhodným spôsobom trate vyznačili. V oblasti Skalnatej doliny je ohrozený napríklad vzácny biotop brezy karpatskej. Nie všetci lyžiari však značenie rešpektujú. "Adrenalínové" jazdy mimo vyznačených trás sú však nebezpečné a pre porušovateľov zákona môžu mať nepríjemnú dohru.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 597
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 330
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 720
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 153
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 357
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 860
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 889
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 367
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu