Z 3. VLNY PRIESKUMU MARKET & MEDIA & LIFESTYLE - TGI ZA ROK 2005 VYPLÝVA, ŽE SÚKROMNÉ RÁDIO EXPRES OPÄŤ PREDBEHLO V POČÚVANOSTI VEREJNOPRÁVNE RÁDIO SLOVENSKO

Nový Čas, Rádio Expres a TV Markíza vedú medzi médiami

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za ...

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za rok 2005, ktorý uskutočnila firma Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 15. augusta do 4. decembra 2005 na vzorke 2 102 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. O prieskume agentúru SITA informovala Linda Zábavíková z Median SK. Vyplýva z neho, že z denníkov čítalo posledné vydanie Nového Času najviac ľudí. Nový Čas si v 3. vlne udržal prvú pozíciu s 29 percentami, ktoré predstavujú skoro 1,3 milióna čitateľov. Druhým v poradí je denník Pravda s 10-percentnou čítanosťou, denník SME (Práca) si v porovnaní s predchádzajúcou vlnou prieskumu udržal čítanosť 9 percent. V poradí čítanosti nasleduje denník Korzár s piatimi percentami a Šport s rovnakou čítanosťou - 5 percent. Na Slovensku pritom číta celoštátne denníky 52 percent populácie a za posledný týždeň ich čítalo 86 percent populácie.

Z prieskumu, ktorý monitoroval 245 titulov tlače podľa periodicity, 41 rozhlasových staníc, 73 televízií a tri teletexty tiež vyplýva, že 60 percent obyvateľov Slovenska si prelistuje alebo prečíta niektorý z týždenníkov. Celková čítanosť oproti predchádzajúcej vlne prieskumu vzrástla o dve percentá. Prvenstvo si udržal týždenník Plus 7 dní a svoju čítanosť zvýšil o dve percentá, na 15 percent. Čítanosť týždenníka Nový čas pre ženy dosiahla 13 percent a na treťom mieste v čítanosti skončila Markíza - spoločenský týždenník s desiatimi percentami. Týždenník Život sa umiestnil na štvrtom mieste so siedmimi percentami a rovnaké percento čítanosti získal aj týždenník Báječná žena.

Dvojtýždenníky číta v priemere 17 percent obyvateľov SR vo veku od 14 do 79 rokov, teda o dve percentá menej ako v predchádzajúcej 2. vlne prieskumu za rok 2005. Najčítanejším je Teleplus s piatimi percentami. Teleprogram dosiahol dve percentá, rovnako ako dvojtýždenníky Stop - motoristický magazín, Žena a život a titul Relax.

Približne rovnakú čítanosť ako týždenníky majú aj mesačníky - 58 percent. Mesačníky zaznamenali oproti 2. vlne prieskumu MML - TGI dvojpercentný pokles. Vedúcu pozíciu má s 13-percentnou čítanosťou Zdravie, druhá je s 11 percentami Eva a tretia EMMA s desiatimi percentami čitateľského záujmu. Mesačník Záhradkár dosiahol čítanosť sedem percent a prvú päticu uzatvára mesačník Dom a byt s piatimi percentami.

Z monitorovaných 41 rozhlasových staníc vedie s počúvanosťou 20 percent Rádio Expres, za ním nasleduje s 18 percentami prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu - Rádio Slovensko a tretie je s 10 percentami Fun rádio. Štvrté je so siedmimi percentami Rádio Okey. Piate miesto v počúvanosti obsadil štvrtý okruh Slovenského rozhlasu - Rádio Regina s piatimi percentami. Celková počúvanosť rádií predstavuje 70 percent. Najväčší podiel na trhu má pritom s 27 percentami Rádio Expres, Rádio Slovensko má 21 percent, Fun rádio 12 percent, Rádio Okey osem percent a Rádio Regina päť percent.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 87 percent. Televíziu pritom podľa 3. vlny prieskumu MML - TGI za rok 2005 sledovalo viac ako 3,8 milióna divákov. Najvyššiu sledovanosť dosiahla Televízia Markíza - 60 percent. Sledovanosť 31 percent zaznamenala verejnoprávna Jednotka, za ňou sa s 30 percentami umiestnila TV JOJ. Po päť percent získali Prima TV a RTL Klub, televízia NOVA a Dvojka dosiahli zhodne štvorpercentnú sledovanosť. Desiatku najsledovanejších televízií uzatvárajú TA3 a ČT 1, obe s tromi percentami a Magyar TV 1 s dvojpercentnou sledovanosťou. V podiele na trhu vedie so 46 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla rovnako ako Jednotka 18-percentný podiel na trhu. Druhý okruh verejnoprávnej STV - Dvojka získala jedno percento, rovnako ako aj TA3. Podiel ostatných staníc predstavuje spolu 16 percent, z toho najviac majú RTL Klub (4 %), Prima TV (3 %), NOVA (2 %), TV2 (2 %) a Magyar TV 1 (1 %).


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  4. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  5. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  6. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  7. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  8. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  9. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  10. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 386
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 603
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 543
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 451
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 279
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 854
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 325
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 700
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 952
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 570

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Kiska: Rakúsko je našim silným partnerom a jedným z najdôležitejších investorov

Prezident pripomenul, že rakúske banky príchodom na Slovensko prispeli k tomu, že náš bankový sektor je stabilný.

Špeciálny prokurátor s Gorilou stále nepohol, hoci predpovedal inak

Bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Gorila Marek Gajdoš pred odchodom obvinil dvoch ľudí, obžalovaní zatiaľ nie sú.

Propaganda a hoaxy majú rozdeliť ľudí, lži už začali pokutovať (debata SME)

Slovensko je náchylnejšie uveriť proruskej propagande, podľa odborníkov na dezinformácie tu prevláda sentiment aj časť ruskej identity v histórii.

Pohotovosti majú byť otvorené len do jedenástej večer

Pohotovosti majú byť v každom okresnom meste. Tých je 79. Oproti súčasnému stavu sa tak ich počet veľmi nezníži, ako chcel pôvodne Drucker.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop