SME

Nový Čas, Rádio Expres a TV Markíza vedú medzi médiami

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za ...

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za rok 2005, ktorý uskutočnila firma Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 15. augusta do 4. decembra 2005 na vzorke 2 102 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. O prieskume agentúru SITA informovala Linda Zábavíková z Median SK. Vyplýva z neho, že z denníkov čítalo posledné vydanie Nového Času najviac ľudí. Nový Čas si v 3. vlne udržal prvú pozíciu s 29 percentami, ktoré predstavujú skoro 1,3 milióna čitateľov. Druhým v poradí je denník Pravda s 10-percentnou čítanosťou, denník SME (Práca) si v porovnaní s predchádzajúcou vlnou prieskumu udržal čítanosť 9 percent. V poradí čítanosti nasleduje denník Korzár s piatimi percentami a Šport s rovnakou čítanosťou - 5 percent. Na Slovensku pritom číta celoštátne denníky 52 percent populácie a za posledný týždeň ich čítalo 86 percent populácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z prieskumu, ktorý monitoroval 245 titulov tlače podľa periodicity, 41 rozhlasových staníc, 73 televízií a tri teletexty tiež vyplýva, že 60 percent obyvateľov Slovenska si prelistuje alebo prečíta niektorý z týždenníkov. Celková čítanosť oproti predchádzajúcej vlne prieskumu vzrástla o dve percentá. Prvenstvo si udržal týždenník Plus 7 dní a svoju čítanosť zvýšil o dve percentá, na 15 percent. Čítanosť týždenníka Nový čas pre ženy dosiahla 13 percent a na treťom mieste v čítanosti skončila Markíza - spoločenský týždenník s desiatimi percentami. Týždenník Život sa umiestnil na štvrtom mieste so siedmimi percentami a rovnaké percento čítanosti získal aj týždenník Báječná žena.

Dvojtýždenníky číta v priemere 17 percent obyvateľov SR vo veku od 14 do 79 rokov, teda o dve percentá menej ako v predchádzajúcej 2. vlne prieskumu za rok 2005. Najčítanejším je Teleplus s piatimi percentami. Teleprogram dosiahol dve percentá, rovnako ako dvojtýždenníky Stop - motoristický magazín, Žena a život a titul Relax.

SkryťVypnúť reklamu

Približne rovnakú čítanosť ako týždenníky majú aj mesačníky - 58 percent. Mesačníky zaznamenali oproti 2. vlne prieskumu MML - TGI dvojpercentný pokles. Vedúcu pozíciu má s 13-percentnou čítanosťou Zdravie, druhá je s 11 percentami Eva a tretia EMMA s desiatimi percentami čitateľského záujmu. Mesačník Záhradkár dosiahol čítanosť sedem percent a prvú päticu uzatvára mesačník Dom a byt s piatimi percentami.

Z monitorovaných 41 rozhlasových staníc vedie s počúvanosťou 20 percent Rádio Expres, za ním nasleduje s 18 percentami prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu - Rádio Slovensko a tretie je s 10 percentami Fun rádio. Štvrté je so siedmimi percentami Rádio Okey. Piate miesto v počúvanosti obsadil štvrtý okruh Slovenského rozhlasu - Rádio Regina s piatimi percentami. Celková počúvanosť rádií predstavuje 70 percent. Najväčší podiel na trhu má pritom s 27 percentami Rádio Expres, Rádio Slovensko má 21 percent, Fun rádio 12 percent, Rádio Okey osem percent a Rádio Regina päť percent.

SkryťVypnúť reklamu

Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 87 percent. Televíziu pritom podľa 3. vlny prieskumu MML - TGI za rok 2005 sledovalo viac ako 3,8 milióna divákov. Najvyššiu sledovanosť dosiahla Televízia Markíza - 60 percent. Sledovanosť 31 percent zaznamenala verejnoprávna Jednotka, za ňou sa s 30 percentami umiestnila TV JOJ. Po päť percent získali Prima TV a RTL Klub, televízia NOVA a Dvojka dosiahli zhodne štvorpercentnú sledovanosť. Desiatku najsledovanejších televízií uzatvárajú TA3 a ČT 1, obe s tromi percentami a Magyar TV 1 s dvojpercentnou sledovanosťou. V podiele na trhu vedie so 46 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla rovnako ako Jednotka 18-percentný podiel na trhu. Druhý okruh verejnoprávnej STV - Dvojka získala jedno percento, rovnako ako aj TA3. Podiel ostatných staníc predstavuje spolu 16 percent, z toho najviac majú RTL Klub (4 %), Prima TV (3 %), NOVA (2 %), TV2 (2 %) a Magyar TV 1 (1 %).

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 955
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 489
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 321
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 861
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 290
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 008
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 771
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu