SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Nový Čas, Rádio Expres a TV Markíza vedú medzi médiami

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za ...

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za rok 2005, ktorý uskutočnila firma Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 15. augusta do 4. decembra 2005 na vzorke 2 102 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. O prieskume agentúru SITA informovala Linda Zábavíková z Median SK. Vyplýva z neho, že z denníkov čítalo posledné vydanie Nového Času najviac ľudí. Nový Čas si v 3. vlne udržal prvú pozíciu s 29 percentami, ktoré predstavujú skoro 1,3 milióna čitateľov. Druhým v poradí je denník Pravda s 10-percentnou čítanosťou, denník SME (Práca) si v porovnaní s predchádzajúcou vlnou prieskumu udržal čítanosť 9 percent. V poradí čítanosti nasleduje denník Korzár s piatimi percentami a Šport s rovnakou čítanosťou - 5 percent. Na Slovensku pritom číta celoštátne denníky 52 percent populácie a za posledný týždeň ich čítalo 86 percent populácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Z prieskumu, ktorý monitoroval 245 titulov tlače podľa periodicity, 41 rozhlasových staníc, 73 televízií a tri teletexty tiež vyplýva, že 60 percent obyvateľov Slovenska si prelistuje alebo prečíta niektorý z týždenníkov. Celková čítanosť oproti predchádzajúcej vlne prieskumu vzrástla o dve percentá. Prvenstvo si udržal týždenník Plus 7 dní a svoju čítanosť zvýšil o dve percentá, na 15 percent. Čítanosť týždenníka Nový čas pre ženy dosiahla 13 percent a na treťom mieste v čítanosti skončila Markíza - spoločenský týždenník s desiatimi percentami. Týždenník Život sa umiestnil na štvrtom mieste so siedmimi percentami a rovnaké percento čítanosti získal aj týždenník Báječná žena.

Dvojtýždenníky číta v priemere 17 percent obyvateľov SR vo veku od 14 do 79 rokov, teda o dve percentá menej ako v predchádzajúcej 2. vlne prieskumu za rok 2005. Najčítanejším je Teleplus s piatimi percentami. Teleprogram dosiahol dve percentá, rovnako ako dvojtýždenníky Stop - motoristický magazín, Žena a život a titul Relax.

Skryť Vypnúť reklamu

Približne rovnakú čítanosť ako týždenníky majú aj mesačníky - 58 percent. Mesačníky zaznamenali oproti 2. vlne prieskumu MML - TGI dvojpercentný pokles. Vedúcu pozíciu má s 13-percentnou čítanosťou Zdravie, druhá je s 11 percentami Eva a tretia EMMA s desiatimi percentami čitateľského záujmu. Mesačník Záhradkár dosiahol čítanosť sedem percent a prvú päticu uzatvára mesačník Dom a byt s piatimi percentami.

Z monitorovaných 41 rozhlasových staníc vedie s počúvanosťou 20 percent Rádio Expres, za ním nasleduje s 18 percentami prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu - Rádio Slovensko a tretie je s 10 percentami Fun rádio. Štvrté je so siedmimi percentami Rádio Okey. Piate miesto v počúvanosti obsadil štvrtý okruh Slovenského rozhlasu - Rádio Regina s piatimi percentami. Celková počúvanosť rádií predstavuje 70 percent. Najväčší podiel na trhu má pritom s 27 percentami Rádio Expres, Rádio Slovensko má 21 percent, Fun rádio 12 percent, Rádio Okey osem percent a Rádio Regina päť percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 87 percent. Televíziu pritom podľa 3. vlny prieskumu MML - TGI za rok 2005 sledovalo viac ako 3,8 milióna divákov. Najvyššiu sledovanosť dosiahla Televízia Markíza - 60 percent. Sledovanosť 31 percent zaznamenala verejnoprávna Jednotka, za ňou sa s 30 percentami umiestnila TV JOJ. Po päť percent získali Prima TV a RTL Klub, televízia NOVA a Dvojka dosiahli zhodne štvorpercentnú sledovanosť. Desiatku najsledovanejších televízií uzatvárajú TA3 a ČT 1, obe s tromi percentami a Magyar TV 1 s dvojpercentnou sledovanosťou. V podiele na trhu vedie so 46 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla rovnako ako Jednotka 18-percentný podiel na trhu. Druhý okruh verejnoprávnej STV - Dvojka získala jedno percento, rovnako ako aj TA3. Podiel ostatných staníc predstavuje spolu 16 percent, z toho najviac majú RTL Klub (4 %), Prima TV (3 %), NOVA (2 %), TV2 (2 %) a Magyar TV 1 (1 %).

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  2. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 271
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 482
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 322
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 504
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 346
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 131
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 200
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 826
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 2 581
  10. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 277
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


2 h
Minister financií Igor Matovič.

Koaličné strany sa dohodli na odmeňovaní.


4 h
Peter Tkačenko

Keď sa nedá dohodnúť v Kyjeve, skúša to vo Washingtone.


3 h

Neprehliadnite tiež

Predseda Najvyššieho súdu Ján Šikuta.

Na stretnutí rezonovali témy ako rozpočet, personálne otázky či sťahovanie súdu.


TASR 1 h
Hodina matematiky na ZŠ Bakomi v Banskej Štiavnici.

Zväz žiada úpravu platov aj pre nepedagogických zamestnancov.


TASR 1 h
Mesto chce medzi Hornádom a Prešovskou cestou nové úrady, bývanie, parky, ale aj promenádu pri rieke.

Primátora inšpiroval známy pamiatkar.


a 1 ďalší 3 h
Skryť Zatvoriť reklamu