SME

Nový Čas, Rádio Expres a TV Markíza vedú medzi médiami

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za ...

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Nový Čas, Rádio Expres a Televízia Markíza - sú médiá s najväčšou čítanosťou a sledovanosťou. Vyplýva to z 3. vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za rok 2005, ktorý uskutočnila firma Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 15. augusta do 4. decembra 2005 na vzorke 2 102 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. O prieskume agentúru SITA informovala Linda Zábavíková z Median SK. Vyplýva z neho, že z denníkov čítalo posledné vydanie Nového Času najviac ľudí. Nový Čas si v 3. vlne udržal prvú pozíciu s 29 percentami, ktoré predstavujú skoro 1,3 milióna čitateľov. Druhým v poradí je denník Pravda s 10-percentnou čítanosťou, denník SME (Práca) si v porovnaní s predchádzajúcou vlnou prieskumu udržal čítanosť 9 percent. V poradí čítanosti nasleduje denník Korzár s piatimi percentami a Šport s rovnakou čítanosťou - 5 percent. Na Slovensku pritom číta celoštátne denníky 52 percent populácie a za posledný týždeň ich čítalo 86 percent populácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z prieskumu, ktorý monitoroval 245 titulov tlače podľa periodicity, 41 rozhlasových staníc, 73 televízií a tri teletexty tiež vyplýva, že 60 percent obyvateľov Slovenska si prelistuje alebo prečíta niektorý z týždenníkov. Celková čítanosť oproti predchádzajúcej vlne prieskumu vzrástla o dve percentá. Prvenstvo si udržal týždenník Plus 7 dní a svoju čítanosť zvýšil o dve percentá, na 15 percent. Čítanosť týždenníka Nový čas pre ženy dosiahla 13 percent a na treťom mieste v čítanosti skončila Markíza - spoločenský týždenník s desiatimi percentami. Týždenník Život sa umiestnil na štvrtom mieste so siedmimi percentami a rovnaké percento čítanosti získal aj týždenník Báječná žena.

Dvojtýždenníky číta v priemere 17 percent obyvateľov SR vo veku od 14 do 79 rokov, teda o dve percentá menej ako v predchádzajúcej 2. vlne prieskumu za rok 2005. Najčítanejším je Teleplus s piatimi percentami. Teleprogram dosiahol dve percentá, rovnako ako dvojtýždenníky Stop - motoristický magazín, Žena a život a titul Relax.

SkryťVypnúť reklamu

Približne rovnakú čítanosť ako týždenníky majú aj mesačníky - 58 percent. Mesačníky zaznamenali oproti 2. vlne prieskumu MML - TGI dvojpercentný pokles. Vedúcu pozíciu má s 13-percentnou čítanosťou Zdravie, druhá je s 11 percentami Eva a tretia EMMA s desiatimi percentami čitateľského záujmu. Mesačník Záhradkár dosiahol čítanosť sedem percent a prvú päticu uzatvára mesačník Dom a byt s piatimi percentami.

Z monitorovaných 41 rozhlasových staníc vedie s počúvanosťou 20 percent Rádio Expres, za ním nasleduje s 18 percentami prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu - Rádio Slovensko a tretie je s 10 percentami Fun rádio. Štvrté je so siedmimi percentami Rádio Okey. Piate miesto v počúvanosti obsadil štvrtý okruh Slovenského rozhlasu - Rádio Regina s piatimi percentami. Celková počúvanosť rádií predstavuje 70 percent. Najväčší podiel na trhu má pritom s 27 percentami Rádio Expres, Rádio Slovensko má 21 percent, Fun rádio 12 percent, Rádio Okey osem percent a Rádio Regina päť percent.

SkryťVypnúť reklamu

Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 87 percent. Televíziu pritom podľa 3. vlny prieskumu MML - TGI za rok 2005 sledovalo viac ako 3,8 milióna divákov. Najvyššiu sledovanosť dosiahla Televízia Markíza - 60 percent. Sledovanosť 31 percent zaznamenala verejnoprávna Jednotka, za ňou sa s 30 percentami umiestnila TV JOJ. Po päť percent získali Prima TV a RTL Klub, televízia NOVA a Dvojka dosiahli zhodne štvorpercentnú sledovanosť. Desiatku najsledovanejších televízií uzatvárajú TA3 a ČT 1, obe s tromi percentami a Magyar TV 1 s dvojpercentnou sledovanosťou. V podiele na trhu vedie so 46 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla rovnako ako Jednotka 18-percentný podiel na trhu. Druhý okruh verejnoprávnej STV - Dvojka získala jedno percento, rovnako ako aj TA3. Podiel ostatných staníc predstavuje spolu 16 percent, z toho najviac majú RTL Klub (4 %), Prima TV (3 %), NOVA (2 %), TV2 (2 %) a Magyar TV 1 (1 %).

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 896
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 567
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 096
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 849
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 866
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 467
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 357
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

El Maestro oslavuje.

Aký plán má šéf Spartaka proti Slovanu?


Romain Arneodo (hore) a Manuel Guinard po víťazstve vo štvorhre na turnaji ATP Masters 1000 Monte Carlo 2025.

S francúzskym partnerom na turnaji štartoval vďaka voľnej karte, napokon predviedli víťaznú jazdu.


Albert Šimek
Radosť hráčov Medzilaboriec.

Medzilaborciam patrí v IV. lige Východ posledné miesto.


SkryťZatvoriť reklamu