Novela volebného zákona nielenže zrušila 48-hodinové volebné moratórium, ale tiež umožnila vysielanie politickej reklamy v súkromných médiách.
Kampaň sa začne 27. mája a politici budú môcť presviedčať voličov až do zavretia volebných miestností, ktoré budú otvorené 17. júna od 7.00 do 22.00 hod. Na to, či médiá dodržia zákon o voľbách, bude dohliadať Rada pre vysielanie a retransmisiu. Každá kandidujúca politická strana má nárok, aby pre jej spoty Slovenský rozhlas (SRo) a Slovenská televízia (STV) vyhradili 30 minút svojho vysielacieho času, spolu však najviac desať hodín. Svoj záujem im majú politické subjekty nahlásiť najneskôr do 22. mája. Súkromné televízie a rádiá sa podľa volebného zákona môžu i nemusia zapojiť do kampane. Ak do nej vstúpia, musia dať všetkým stranám rovnaký priestor, cenové i platobné podmienky. Podľa riaditeľa kancelárie rady Andreja Holáka za politickú reklamu vysielatelia nemôžu žiadať viac, ako sú ich náklady spojené s jej odvysielaním. Okrem toho budú médiá politickú reklamu zrejme vysielať na úkor bežného programu. Podľa Holáka sa totiž nesmie vysielať v čase, ktorý je v rozhlasovom a televíznom vysielaní vyhradený na reklamu. Okrem toho musí byť jasne oddelená od iných programov a označená ako platené vysielanie.
V iných ako diskusných, spravodajských a publicistických reláciách nebude možné vysielať nič, čo by mohlo ovplyvniť hlasovanie voličov. Novinkou v zákone o voľbách je, že STV a SRo sú povinní vyhradiť presne desať hodín na diskusné relácie. Tie môžu zaradiť do svojho programu počas predvolebného boja aj súkromní vysielatelia, musí im to však odobriť licenčná rada. Tá napríklad posúdi, či sú hostia diskusie vybraní tak, aby nebola žiadna politická strana alebo koalícia znevýhodnená. Aj na predvolebné programy sa vzťahuje zákon o vysielaní, preto Holák zdôrazňuje, že v reláciách je potrebné zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť. Názory a hodnotiace komentáre majú byť oddelené od informácií spravodajského charakteru. Prípadné spory o tom, či mali strany v médiách, alebo diskutujúci v reláciách rovnaký priestor, bude riešiť Ústredná volebná komisia.
Pri zmene volebného zákona tiež poslanci v roku 2004 schválili zrušenie sedemdňového moratória na publikovanie prieskumov verejnej mienky o preferenciách. Ich výsledky nebude možné zverejniť jedine v deň volieb, zákaz trvá až do skončenia hlasovania. Na základe zákona o vysielaní musia byť výsledky prieskumov podávané nezaujato. Médiá majú informovať o preferenciách každej politickej strany a hnutia, kandidujúcej do NR SR, ak ich prieskum zaznamenal. Prieskumy môžu byť zverejnené jedine s uvedením všetkých parametrov, ako sú realizátor a zadávateľ prieskumu, či veľkosť reprezentatívnej vzorky obyvateľstva.
Politickou reklamou je podľa zákona o vysielaní každé verejné oznámenie určené na podporu politickej strany, politického hnutia, člena strany, či kandidáta. Rovnako je ňou každá informácia, ktorá slúži na popularizáciu názvu, značky alebo hesiel politickej strany, hnutia alebo kandidáta. Vysielanie politickej reklamy je s výnimkou volieb zakázané. Výklad právneho rámca zákona o voľbách pre oblasť vysielania zverejnila RVR na svojej webstránke www.rada-rtv.sk.