Posledný termín na odpratanie štvorpodlažného plavidla stanovili na 20. marca. No podľa predstaviteľov Štátnej plavebnej správy (ŠPS) a Slovenskej inšpekcie životného prostredia (SIŽP) sa tak s najväčšou pravdepodobnosťou opäť nestane.
Rumunský majiteľ lode mal predložiť projekt na odstránenie zvyškov lode, no dosiaľ tak neurobil. Podľa riaditeľa ŠPS Jána Juriu zástupcovia rumunskej firmy ani neprejavujú záujem o ďalšie rokovania. Vedúca odboru inšpekcie ochrany vôd SIŽP Denisa Žabková predpokladá, že rumunskú firmu čaká uloženie pokuty, no tá bude mať len formálny charakter, lebo ju nebude ako vymáhať.
V uplynulých týždňoch prejavili o vrak záujem niektoré slovenské firmy. Z ekologických dôvodov však vrak nie je možné rozrezať na mieste. Náklady na vytiahnutie zatopenej lode by potom presiahli zisk z predaja kovového šrotu, a tak od zámerov ustúpili.
Naďalej pretrvávajú komplikácie v zúženej plavebnej dráhe a v tomto úseku Dunaja platí zákaz stretávania a predbiehania lodí. Podľa Juriu problémy znásobí zvýšený prietok rieky, ktorý možno očakávať s príchodom teplejších mesiacov. Mohutnejší prúd môže Oltenitu ešte viac poškodiť. V jej útrobách sa nachádzajú zásoby ropných látok, ktoré hrozia ekologickou haváriou.
Rumunská výletná loď viezla v čase vypuknutia požiaru 43 členov posádky a 77 zahraničných turistov. Pri požiari zahynula členka posádky, 57-ročná speváčka, ktorej zuhoľnatené telo našli hasiči asi šesť hodín po požiari. Ostatným cestujúcim sa podarilo vyviaznuť bez zranení.