SME

Škoda nestiahne reklamu, ktorá pobúrila ochrancov zvierat

Bratislava 24. marca (TASR) - Spoločnosť Škoda Auto Slovensko nezastaví reklamnú kampaň Zbavte sa ho, privezte ho k nám, ktorá pobúrila ochrancov zvierat.

"Sme presvedčení o tom, že vysielaním reklamného spotu neboli porušené žiadne platné predpisy SR, ani nie je v rozpore s Etickým kódexom," informovala TASR PR manažérka spoločnosti Zuzana Kleknerová. Automobilka podľa nej naopak dúfa, že Sloboda zvierat zmení svoj názor na jej kampaň a zistí, že obsah reklamy a jej stvárnenie nenavádza na týranie zvierat, ale naopak, podporuje aktivity na ochranu zvierat. Škoda zásadne nesúhlasí so spájaním komunikačných odkazov jej reklamných kampaní s akýmkoľvek porušovaním zákona, navádzaním na jeho porušovanie či vzbudzovaním dojmu, že s porušovaním zákona súhlasí.

SkryťVypnúť reklamu

Kleknerová uvádza, že reklamný spot je spracovaný ako príbeh majiteľa starého auta, ktorý sa rozhoduje, čo so svojim vozidlom urobí. Podľa nej je už po prvých sekundách reklamy zrejmé, že sa chce zbaviť starého auta, nie psa. "Pes pri rozhodovaní majiteľa vystupuje ako rovnocenný partner, ktorý tiež využíva auto, má miesto s dekou na prednom sedadle," tvrdí Kleknerová. Dokonca pes podľa nej vyjadruje svoj postoj k zámerom majiteľa zbaviť sa auta tým, že váha pri vystupovaní z vozidla. Záver televízneho spotu je podľa nej veľmi optimistický a pokračuje v prezentovaní partnerstva majiteľa a psa.

O tom, či je reklamná kampaň neetická, rozhodne Rada pre reklamu. Tej adresovala svoj podnet Sloboda zvierat s podporou WSPA - World Society For the Protection Of Animals. Motív a celkové vyznenie reklamného spotu predovšetkým v rozhlasovom a printovom prevedení ochranári považujú za neetický. Podľa nich navádza k nezákonnému správaniu zbavovaniu sa zvieraťa. Podľa zákona o veterinárnej starostlivosti je opustenie zvieraťa s úmyslom zbaviť sa ho priestupkom, za ktorý je pokuta do 10 000 korún. Okrem toho podľa ochranárov môže reklama negatívne výchovne pôsobiť aj na mravný vývin detí a mládeže a podnecovať ich ku ľahostajnosti, krutosti a nezodpovednosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 86 526
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 603
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 323
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 313
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 385
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 458
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu