"Sme presvedčení o tom, že vysielaním reklamného spotu neboli porušené žiadne platné predpisy SR, ani nie je v rozpore s Etickým kódexom," informovala TASR PR manažérka spoločnosti Zuzana Kleknerová. Automobilka podľa nej naopak dúfa, že Sloboda zvierat zmení svoj názor na jej kampaň a zistí, že obsah reklamy a jej stvárnenie nenavádza na týranie zvierat, ale naopak, podporuje aktivity na ochranu zvierat. Škoda zásadne nesúhlasí so spájaním komunikačných odkazov jej reklamných kampaní s akýmkoľvek porušovaním zákona, navádzaním na jeho porušovanie či vzbudzovaním dojmu, že s porušovaním zákona súhlasí.
Kleknerová uvádza, že reklamný spot je spracovaný ako príbeh majiteľa starého auta, ktorý sa rozhoduje, čo so svojim vozidlom urobí. Podľa nej je už po prvých sekundách reklamy zrejmé, že sa chce zbaviť starého auta, nie psa. "Pes pri rozhodovaní majiteľa vystupuje ako rovnocenný partner, ktorý tiež využíva auto, má miesto s dekou na prednom sedadle," tvrdí Kleknerová. Dokonca pes podľa nej vyjadruje svoj postoj k zámerom majiteľa zbaviť sa auta tým, že váha pri vystupovaní z vozidla. Záver televízneho spotu je podľa nej veľmi optimistický a pokračuje v prezentovaní partnerstva majiteľa a psa.
O tom, či je reklamná kampaň neetická, rozhodne Rada pre reklamu. Tej adresovala svoj podnet Sloboda zvierat s podporou WSPA - World Society For the Protection Of Animals. Motív a celkové vyznenie reklamného spotu predovšetkým v rozhlasovom a printovom prevedení ochranári považujú za neetický. Podľa nich navádza k nezákonnému správaniu zbavovaniu sa zvieraťa. Podľa zákona o veterinárnej starostlivosti je opustenie zvieraťa s úmyslom zbaviť sa ho priestupkom, za ktorý je pokuta do 10 000 korún. Okrem toho podľa ochranárov môže reklama negatívne výchovne pôsobiť aj na mravný vývin detí a mládeže a podnecovať ich ku ľahostajnosti, krutosti a nezodpovednosti.