Žiadali poslancov a primátora, aby sa v meste obnovila trolejbusová doprava. Zrušili ju od začiatku roka, keď mestskú hromadnú dopravu (MHD) začala namiesto Banskobystrickej dopravnej spoločnosti SAD, a. s., zabezpečovať SAD, a.s. Zvolen.
"Pod dve petície požadujúce navrátenie ekologickej trolejbusovej dopravy sa podpísalo asi osemtisíc Banskobystričanov. Máme informácie, a to od viacerých poslancov ako aj predstaviteľov BBDS SAD, a. s., že mesto nechce tejto firme prenajať trolejbusové trate," povedal Juraj Jendrišák, predseda petičného výboru Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici.
Mesto však vlastní asi len päť percent trolejbusových tratí, ktoré je ochotné prenajať tomu, kto bude trolejbusovú dopravu zabezpečovať. Ostatné trate vlastní BBDS SAD, a. s. O prevádzkovateľovi MHD nerozhodol primátor Banskej Bystrice Ján Králik, ale poslanci, ktorí uprednostnili výhodnejšiu ponuku zvolenského dopravcu.
"Mesto má dostatok financií na zabezpečenie autobusovej aj trolejbusovej MHD. Už od konca minulého roka vedie neustále rokovania so zvolenským i s banskobystrickým dopravcom o trolejbusovej doprave. Ja osobne som vždy deklaroval, že ju treba zachovať. Musia sa však na tom dohodnúť spomínaní dopravcovia, ktorými sú súkromné firmy. Nebudeme ale súhlasiť s tým, aby za jednorazový lístok požadoval dopravca v trolejbusoch 17 korún, cena musí byť taká istá ako v autobusoch, teda 14 korún," zdôraznil Králik.
Požiadavku za znovuzavedenie trolejbusovej dopravy podporili aj predstavitelia iniciatívy Občania mestu. Tí navyše na dnešnom rokovaní zastupiteľstva požiadali poslancov, aby zrušili uznesenie o odvolaní hlavného kontrolóra mesta. Podľa nich ho totiž odvolali nelegitímnym a neférovým spôsobom. Poslanci si vypočuli stanovisko predstaviteľa spomínanej aktivity, ale o zrušení uznesenia nehlasovali. Tým, či poslanci postupovali v súlade so zákonom sa už zaoberá a rozhodne o tom okresný prokurátor.