Malacky 1. apríla (TASR) - Strana Smer-sociálna demokracia (Smer-SD), ako prvý politický subjekt, začala dnes predvolebnú kampaň netradičným spôsobom - Uragánom politiky a zábavy. V zaplnenom malackom kine Záhoran vo vyše hodinovej zábavnej šou Petra Marcina a Andyho Krausa predstavil šéf ľavičiarov Robert Fico zámery strany i dvanásť kandidátov na poslancov do parlamentu.
Počas šou politici rozprávali vtipné historky zo zákulisia parlamentu, zahrali sa na voľakedy divácky obľúbenú reláciu Vtipnejší vyhráva. Na záver Fico v krátkom vstupe predstavil základné zámery Smeru-SD po voľbách. Prisľúbil, že ak strana v nich bude úspešná, základnou prioritou jej politiky bude solidarita. V praxi to bude znamenať, že tí, čo majú viac, budú aj viac dávať a opačne. "Ak sa máte dobre, budete voliť tých, čo sú teraz pri moci. Ak nie budete hľadať alternatívu. My vám ponúkame jeden štandardný európsky sociálny program," povedal Malačanom Fico. Zároveň ich vyzval, aby sa 17. júna nezabudli rozhodnúť.
Fico sa pred dnešnou premiérou programu Uragán politiky a zábavy priznal, že po niekoľkoročných skúsenostiach v politike vôbec nemá trému. "Skôr je to o pocite správať sa normálne a nepokaziť veci. Pre mňa je to jedno z ďalších vystúpení, ktoré absolvujem pravidelne. Nepociťujem strach," konštatoval predseda Smer-SD. Tohtoročná predvolebná kampaň je pre Fica už piatou, ktorú absolvuje ako aktívny politik. Kampaň bude orientovaná na predstavovanie priorít programu Smeru, bude pozitívna, pretože ako dodal Fico, nechcú ísť do osobných konfrontácií.
Šéf volebnej kampane Marek Madarič rozhovore pre TASR povedal, že celý program je ponímaný ako kultúrno-spoločenská zábava. "Účinkujú v ňom politici, ukazujú sa ako ľudia. Vedia povedať aj vtip, čo-to zo svojho života. Samozrejme je tam aj malý priestor na politické posolstvo. Je a bude to len vyvrcholenie dňa po celodenných stretnutiach s ľuďmi, s ktorými sa hovorí o politike a programe strany," zhodnotil Madarič. Priznal sa, že výber Marcina a Krausa nebol náhodný. Sú sympatizanti Smeru-SD, ale aj dobrí priatelia viacerých politikov v strane.
Smer-SD počas volebnej kampane chce dvakrát prejsť všetkými okresmi za 35 dní a koniec bude 10. júna na východe Slovenska. Na kampaň použije približne 30 miliónov Sk, ktoré si požičali v banke prostredníctvom úveru.