SME

Kampaň o NATO aj s televíznymi šotmi

BRATISLAVA – Na informovanie verejnosti o NATO je v programe PRENAME vyčlenených približne 43 miliónov korún. Za tieto peniaze by nemala vypuknúť skutočná mediálna kampaň, akú oznámil premiér Mikuláš Dzurinda.

BRATISLAVA – Na informovanie verejnosti o NATO je v programe PRENAME vyčlenených približne 43 miliónov korún. Za tieto peniaze by nemala vypuknúť skutočná mediálna kampaň, akú oznámil premiér Mikuláš Dzurinda.

Skôr by sa malo o NATO diskutovať, a to nielen s priaznivcami vstupu do aliancie, ale aj s odporcami. Premiér sa chystá každý týždeň chodiť medzi ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Chceme dať nové argumety priaznivcom vstupu,“ povedal minister obrany Jozef Stank. Aj keď okolo 50 percent občanov vstup podporuje, často je to mlčiaca väčšina.

SkryťVypnúť reklamu

„Prieskumy ukazujú, že tam, kde nie je nikto, kto by mal názor, je podpora vstupu do NATO veľmi nízka,“ hovorí riaditeľ informačnej agentúry na ministerstve obrany Juraj Ďurina. Kampaň vychádza z predstavy, že ľudia majú dostať informácie. Potom sa už zorientujú sami a ich sympatie k NATO vzrastú.

Vláda schválila Koncepciu zvyšovania informovanosti verejnosti pred vstupom Slovenska do NATO už v marci 2000, ale 30 miliónov z privatizácie prišlo až koncom roka, takže doteraz sa veľa neurobilo.

Hlavnou úlohou ministerstva zahraničných vecí bude zapojiť mimovládne organizácie. V tomto roku dostanú na najlepšie projekty granty a peniaze pôjdu cez agentúru Promedia Partners, ktorá vyhrala verejnú súťaž.

Ministerstvo obrany má zorganizovať najmä kampaň v televízii a rokuje s STV a súkromnými televíziami. Okrem šotov uvažuje o krátkych publicistických reláciách. „Nimi by sme radi udávali tón verejnej diskusie,“ hovorí Ďurina.

SkryťVypnúť reklamu

Na jeseň sa objavia aj televízne klipy, tie by ale mali byť informačné. Reláciu, s ktorou prišla košická televízia Načo NATO? nepovažujú na ministerstve za najšťastnejšiu.

(fw)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 146
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 665
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 566
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 988
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 873
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 661
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Zľava Dávid Hancko (Slovensko) a Dimitris Giannoulis (Grécko) počas prípravného zápasu.

K téme hry na troch obrancov sa vyjadril aj Patrik Hrošovský.


TASR
Futbalový agent Martin Petráš.

BRATISLAVA.


TASR
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis.


Michaela Churavá
SkryťZatvoriť reklamu