Obe by mali stiahnuť.
Reklama renaulta sa odohráva v ústave pre duševne chorých. Naznačuje, že sa tam ocitne každý, kto uverí neuveriteľným cenám produktov automobilky. Parodovanie psychicky chorých ľudí s pozadím zobrazenia liečebného ústavu v televíznej reklame Neuveriteľné ceny renaulta podľa Arbitrážnej komisie rady odporuje slušnosti reklamy pre znižovanie ľudskej dôstojnosti. To reklama podľa Etického kódexu nesmie. Komisia tiež dala za pravdu Slobode zvierat, ktorá žiadala stiahnuť televíznu, rozhlasovú i tlačenú reklamu škody Zbavte sa ho, privezte ho k nám.
V reklame sa istý muž odvezie so svojím psíkom do lesa. Až na konci sa diváci dozvedia, že sa tam nechce zbaviť svojho chlpatého spoločníka, ale starého auta. Podľa Slobody zvierat tak navádza k nezákonnému správaniu - zbaveniu sa zvieraťa, ku krutosti, negatívne výchovne pôsobí aj na deti. Arbitrážna komisia odhlasovala, že reklama je v rozpore s Etickým kódexom, podľa ktorého nesmie zneužívať predsudky a povery. Okrem toho je v rozhlasovom spote kontroverzným spôsobom a bez záverečného vysvetlenia použitý príbeh dialóg majiteľa so psom. Jeho obsah podľa arbitrážnej komisie ponecháva poslucháča v domnienke, že sa majiteľ rozhoduje o tom, či nechá psa v lese. Podľa komisie reklama nebola pripravená s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi, najmä vo vzťahu k skupine detí a mládeže.
Rada pre reklamu nedá stiahnuť kontroverzný billboard Magyárország, ktorý je inštalovaný v Bratislave. O sťažnosti Slovenskej národnej strany a Matice Slovenskej rada nemôže rozhodnúť, keďže nejde o reklamný billboard, ale umelecké dielo.
V sťažnosti na výstavu Donaumonarchie Billboart Gallery Europe národniari i matičiari uvádzajú, že je skrytou reklamou veľkomaďarského šovinizmu urážajúcou národnostné cítenie a vyvolávajúcou napätie v suverénnom štáte. Arbitrážna komisia RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela k záveru, že nie je príslušná o sťažnosti rozhodnúť, pretože napadnutý výrok na billboarde nie je reklamou. "V tomto prípade ide o exponát - súčasť výstavy umeleckých diel. Tá využíva billboard ako public art, teda umenie mimo múzeí a galérií," uviedla výkonná riaditeľka rady Monika Korkošová. Keďže nejde o celkom bežný spôsob vystavovania umeleckých diel, bol podľa nej zrejme sťažovateľ v domnienke, že ide o reklamu. Rozhodnutie prijala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom treťom tohoročnom zasadnutí v stredu.