RADA PRE REKLAMU PODĽA SNS NEROZHODOVALA ODBORNE A ETICKY PODĽA ZÁKONA

Rada pre reklamu alibisticky zlyhala

BRATISLAVA 10. apríla (SITA) - Odmietnutím Rady pre reklamu (RPR) rozhodovať o sťažnosti SNS na billboard spoločnosti Billboart Gallery Europe s názvom Magyarország došlo podľa hovorcu SNS Rafaela Rafaja ...

BRATISLAVA 10. apríla (SITA) - Odmietnutím Rady pre reklamu (RPR) rozhodovať o sťažnosti SNS na billboard spoločnosti Billboart Gallery Europe s názvom Magyarország došlo podľa hovorcu SNS Rafaela Rafaja k alibistickému zlyhaniu samoregulačnej inštitúcie. "SNS preto zaradí zákon o reklame do plánu novelizácie zákonov v novom parlamente," uviedol dnes pre agentúru SITA Rafaj. Podľa SNS na billboarde išlo jednoznačne o reklamu vykonanú nekomerčným subjektom, na ktorú sa vzťahuje zákon a etický kódex reklamy.

Rada podľa SNS nerozhodovala odborne a eticky podľa zákona, ale politicky a lobisticky na nátlak galérie. "Podľa SNS ide o precedens legitimizovania štvavých symbolov pod pláštikom umeleckého diela. Rada pochybila nielen objektívnym výkladom zákona, ale aj v subjektívnom úsudku, keď prekopírovanie kioskovej iredentistickej autonálepky vyhlásila za umelecký exponát," vyhlásil Rafaj. RPR musí podľa etického kódexu rozhodovať aj o “reklame” vykonávanej nekomerčnými subjektmi, vrátane galérií. Rada obišla, že galéria musela billboardovej spoločnosti zaplatiť za jej reklamný nosič, na ktorom je umiestnený kontroverzný “exponát”.

Rada pre reklamu po posúdení podkladov dospela k záveru, že nie je príslušná o sťažnosti SNS a Matice slovenskej rozhodnúť, pretože napadnutý komunikát na billboarde nie je reklamou. V tomto prípade ide o exponát - súčasť výstavy umeleckých diel a daný billboard predstavuje tzv. Readymade typ umeleckého diela, ktorý využíva médium billboardu ako public art. Ide o umenie, ktoré sa prezentuje mimo tradičného rámca uzavretých múzeí a galérií. Vzhľadom na to, že ide o nie celkom bežný spôsob vystavovania umeleckých diel, bol sťažovateľ zrejme v domnení, že ide o reklamu.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 383
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 495
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 173
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 083
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 417
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 161
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 655
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 218
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 976
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 905