ZÁUJEM VYSIELAŤ POLITICKÉ DISKUSIE K VOĽBÁM DO NR SR MÁ ZATIAĽ PODĽA INFORMÁCIÍ LICENČNEJ RADY TV MARKÍZA A BANSKOBYSTRICKÁ AZTV, DISKUTOVAŤ BY SA VŠAK MALO AJ NA TV JOJ A TA3

RVR ohlásili vysielanie volebných diskusií zatiaľ dve televízie

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Vysielatelia s licenciou, teda súkromné elektronické médiá, ktoré chcú vysielať politické diskusie k júnovým parlamentným voľbám, musia Radu pre vysielanie a retransmisiu ...

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Vysielatelia s licenciou, teda súkromné elektronické médiá, ktoré chcú vysielať politické diskusie k júnovým parlamentným voľbám, musia Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) informovať o ich podobe 30 dní pred začiatkom ich vysielania. Projekt relácie musí okrem iného obsahovať spôsob výberu účastníkov diskusií tak, aby nebola žiadna politická strana alebo koalícia znevýhodnená. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie RVR Andrej Holák, v praxi to znamená, že ak vysielateľ chce začať diskusie zároveň s oficiálnym začiatkom predvolebnej kampane - 27. mája, musel licenčnej rade poskytnúť informácie o diskusiách dodnes, do 27. apríla. Ako ďalej konštatoval Holák, spravila tak televízia Markíza a banskobystrická televízia AZTV. Ako pre agentúru SITA uviedla PR manažérka TA3 Katarína Kmecová, "televízia TA3 plánuje vysielanie politických diskusii k parlamentným voľbám v svojich reláciách V politike a Téma dňa". V programovej štruktúre TV JOJ aj pred voľbami figuruje nedeľná diskusná relácia Sedmička s Annou Vargovou ako i BOX s Veronikou Tóthovou, informoval agentúru SITA hovorca TV JOJ Ľudovít Tóth.

V súčasnosti licenčná rada rieši otázku stanovovania ceny za politickú reklamu. Zákon totiž podľa Holáka presne nedefinuje náklady a dá sa vykladať viacerými spôsobmi. Problém preto bude RVR konzultovať s Ministerstvom vnútra SR, ktoré zákon vypracovalo. Podľa Holáka by podmienky mohli byť jasné už druhý májový týždeň. Ako dodal, bol by rád, ak by všeobecne akceptované stanovisko v otázke tvorby cien za výrobu a vysielanie politickej reklamy existovalo ešte pred oficiálnym štartom predvolebnej kampane, pred 27. májom. Politická reklama sa pritom nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá, dodal Holák.

Podľa zákona o voľbách do Národnej rady SR verejnoprávne médiá - Slovenský rozhlas a Slovenská televízia musia vyhradiť na politickú reklamu celkovo 10 hodín vysielacieho času. Rovnaký čas musia venovať aj diskusiám. Súkromné médiá sa môžu rozhodnúť samé, či budú predávať kandidujúcim politickým subjektom čas na politickú reklamu a či budú vysielať debaty k voľbám. Aj u nich platí 10 hodinový limit. Ak by vysielatelia s licenciou chceli vysielať diskusie k voľbám, musí ich zaradenie do programovej štruktúry schváliť RVR. Za diskusie zodpovedá médium, sledovať ich bude Rada STV a Rozhlasová rada a tiež RVR.

Politická reklama sa nesmie vysielať v čase, ktorý je vyhradený na reklamu a za jej obsah zodpovedajú kandidujúce subjekty. SRo a STV sa musia postarať, aby politická reklama bola zreteľne označená a oddelená od ostatných relácií oznamom, že ide o platené vysielanie. Tieto pravidlá platia aj pre súkromné médiá, ktoré vysielajú na základe licencie. Verejnoprávne aj súkromné médiá musia rozdeliť vysielací čas medzi kandidujúce politické subjekty tak, aby žiadna nebola znevýhodnená. Prípadné spory o rovnosti rozdelenia a určenia času na vysielanie politickej reklamy, alebo na účasť v diskusných reláciách rieši Ústredná volebná komisia (ÚVK).

Politickú reklamu vo vysielaní SRo, STV a u vysielateľov s licenciou si platia kandidujúce politické subjekty. Verejnoprávni aj súkromní vysielatelia musia zabezpečiť pre všetky kandidujúce politické subjekty rovnaké podmienky nákupu vysielacieho času a rovnaké cenové a platobné podmienky.

Spolu s vysielaním politickej reklamy a predvolebných debát sa začína 27. mája aj kampaň na verejných priestranstvách. Miesta na volebné plagáty a iné nosiče informácií vyhradia obce. Ich plocha musí zodpovedať zásadám rovnosti kandidujúcich politických subjektov.

O sankciách za porušenie pravidiel vysielania politickej reklamy hovorí zákon o vysielaní a retransmisii.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 869
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 690
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 126
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 330
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 058
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 039
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 560
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 556
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 074
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 655

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.