ZÁUJEM VYSIELAŤ POLITICKÉ DISKUSIE K VOĽBÁM DO NR SR MÁ ZATIAĽ PODĽA INFORMÁCIÍ LICENČNEJ RADY TV MARKÍZA A BANSKOBYSTRICKÁ AZTV, DISKUTOVAŤ BY SA VŠAK MALO AJ NA TV JOJ A TA3

RVR ohlásili vysielanie volebných diskusií zatiaľ dve televízie

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Vysielatelia s licenciou, teda súkromné elektronické médiá, ktoré chcú vysielať politické diskusie k júnovým parlamentným voľbám, musia Radu pre vysielanie a retransmisiu ...

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Vysielatelia s licenciou, teda súkromné elektronické médiá, ktoré chcú vysielať politické diskusie k júnovým parlamentným voľbám, musia Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) informovať o ich podobe 30 dní pred začiatkom ich vysielania. Projekt relácie musí okrem iného obsahovať spôsob výberu účastníkov diskusií tak, aby nebola žiadna politická strana alebo koalícia znevýhodnená. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie RVR Andrej Holák, v praxi to znamená, že ak vysielateľ chce začať diskusie zároveň s oficiálnym začiatkom predvolebnej kampane - 27. mája, musel licenčnej rade poskytnúť informácie o diskusiách dodnes, do 27. apríla. Ako ďalej konštatoval Holák, spravila tak televízia Markíza a banskobystrická televízia AZTV. Ako pre agentúru SITA uviedla PR manažérka TA3 Katarína Kmecová, "televízia TA3 plánuje vysielanie politických diskusii k parlamentným voľbám v svojich reláciách V politike a Téma dňa". V programovej štruktúre TV JOJ aj pred voľbami figuruje nedeľná diskusná relácia Sedmička s Annou Vargovou ako i BOX s Veronikou Tóthovou, informoval agentúru SITA hovorca TV JOJ Ľudovít Tóth.

V súčasnosti licenčná rada rieši otázku stanovovania ceny za politickú reklamu. Zákon totiž podľa Holáka presne nedefinuje náklady a dá sa vykladať viacerými spôsobmi. Problém preto bude RVR konzultovať s Ministerstvom vnútra SR, ktoré zákon vypracovalo. Podľa Holáka by podmienky mohli byť jasné už druhý májový týždeň. Ako dodal, bol by rád, ak by všeobecne akceptované stanovisko v otázke tvorby cien za výrobu a vysielanie politickej reklamy existovalo ešte pred oficiálnym štartom predvolebnej kampane, pred 27. májom. Politická reklama sa pritom nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá, dodal Holák.

Podľa zákona o voľbách do Národnej rady SR verejnoprávne médiá - Slovenský rozhlas a Slovenská televízia musia vyhradiť na politickú reklamu celkovo 10 hodín vysielacieho času. Rovnaký čas musia venovať aj diskusiám. Súkromné médiá sa môžu rozhodnúť samé, či budú predávať kandidujúcim politickým subjektom čas na politickú reklamu a či budú vysielať debaty k voľbám. Aj u nich platí 10 hodinový limit. Ak by vysielatelia s licenciou chceli vysielať diskusie k voľbám, musí ich zaradenie do programovej štruktúry schváliť RVR. Za diskusie zodpovedá médium, sledovať ich bude Rada STV a Rozhlasová rada a tiež RVR.

Politická reklama sa nesmie vysielať v čase, ktorý je vyhradený na reklamu a za jej obsah zodpovedajú kandidujúce subjekty. SRo a STV sa musia postarať, aby politická reklama bola zreteľne označená a oddelená od ostatných relácií oznamom, že ide o platené vysielanie. Tieto pravidlá platia aj pre súkromné médiá, ktoré vysielajú na základe licencie. Verejnoprávne aj súkromné médiá musia rozdeliť vysielací čas medzi kandidujúce politické subjekty tak, aby žiadna nebola znevýhodnená. Prípadné spory o rovnosti rozdelenia a určenia času na vysielanie politickej reklamy, alebo na účasť v diskusných reláciách rieši Ústredná volebná komisia (ÚVK).

Politickú reklamu vo vysielaní SRo, STV a u vysielateľov s licenciou si platia kandidujúce politické subjekty. Verejnoprávni aj súkromní vysielatelia musia zabezpečiť pre všetky kandidujúce politické subjekty rovnaké podmienky nákupu vysielacieho času a rovnaké cenové a platobné podmienky.

Spolu s vysielaním politickej reklamy a predvolebných debát sa začína 27. mája aj kampaň na verejných priestranstvách. Miesta na volebné plagáty a iné nosiče informácií vyhradia obce. Ich plocha musí zodpovedať zásadám rovnosti kandidujúcich politických subjektov.

O sankciách za porušenie pravidiel vysielania politickej reklamy hovorí zákon o vysielaní a retransmisii.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 237
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 463
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 162
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 078
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 421
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 283
  7. Kam do tepla v januári? 2 294
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 000
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 162

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Košickí policajti na diaľnici pri Poprade havarovali

Zrazili sa s cestárskym pluhom, jeden skončil v nemocnici.

Anketa: Ako Kaliňák pomohol Rómom?

Minister vnútra Robert Kaliňák ohlásil ďalšiu rómsku reformu. Odborníci odpovedajú, ako si počínal s rómskou problematikou

Kaliňák chcel „robiť poriadok v osadách“, no zatiaľ v nich robí len marketing

Rómska reforma, ktorú nedávno ohlásil minister vnútra, je už niekoľkou v poradí počas jeho desaťročného ministrovania. Odborníkom chýbajú výsledky.

Podľa štátu si príroda sama s prasacím morom neporadí

V čase, keď sa pri slovenských hraniciach objavil africký mor prasiat, zaznamenali aj premnoženie diviakov, ktoré ho prenášajú.