SME

Súkromné elektronické médiá ponúknu k voľbám najmä reklamu

BRATISLAVA 1. mája (SITA) - Tohtoročné parlamentné voľby bude po prvý raz sprevádzať, popri verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízií (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo), aj kampaň v súkromných elektronických ...

BRATISLAVA 1. mája (SITA) - Tohtoročné parlamentné voľby bude po prvý raz sprevádzať, popri verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízií (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo), aj kampaň v súkromných elektronických médiách. Umožňujú to zmeny v zákone o voľbách do Národnej rady (NR) SR. Do predvolebného informovania voličov sa zapoja všetky súkromné televízie. V prípade záujmu kandidujúcich subjektov budú predávať vysielací čas na politickú reklamu a voľbám venujú i diskusie. Súkromné rádia uvažujú najmä o predaji času na politickú reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Televízia Markíza ponúkne špeciálny cenník reklamy pre volebné spoty. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedla vedúca PR televízie Markíza Ivana Semjanová, cenník bude komerčný a bude sa pravdepodobne líšiť od oficiálnych cien, ktoré platia pre komerčných klientov. Reklamné spoty bude Markíza vysielať v označených blokoch, vymedzených len na tento druh reklamy tak, ako to všetkým vysielateľom určuje zákon. "V tejto chvíli skôr mapujeme záujem politických subjektov o reklamu u nás. Podmienky stanovené cenníkom budú pre všetky politické strany rovnaké,“ konštatovala Semjanová. Pri príprave diskusií a volebných štúdií TV Markíza využije zavedené relácie - Na telo a Sito. "V deň volieb a deň po voľbách budeme vysielať Volebné štúdio zo špeciálneho štúdia, ktorého moderátormi budú Daniel Krajcer a Zlatica Puškárová.“ Volebné štúdio prinesie oficiálne výsledky volieb, reportáže a diskusie s víťazmi volieb i novou opozíciou.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorcu televízie JOJ Ľudovíta Tótha, sa v TV JOJ o vysielaní politickej reklamy vážne uvažuje. "V programovej štruktúre aj pred voľbami figurujú - nedeľná diskusná relácia Sedmička s Annou Vargovou ako i BOX s Veronikou Tóthovou,“ dodal pre agentúru SITA.

Televízia TA3 plánuje vysielanie politických diskusií k parlamentným voľbám v svojich reláciách V politike a Téma dňa. Agentúru SITA o tom informovala marketingová a PR manažérka TA3 Katarína Kmecová. Možnosť vyjadriť sa k politicko-spoločenským témam a predstaviť svoj politický program dostanú predstavitelia všetkých významných politických strán a hnutí. "Čo sa týka vysielania politickej reklamy, TA3 ponúkla všetkým stranám reklamný priestor. Záleží na zvážení každého politického zoskupenia, či bude preň ponuka zaujímavá a rozhodnú sa vysielať svoje volebné spoty v televízii TA3,“ doplnila Kmecová.

SkryťVypnúť reklamu

Špeciálne diskusie k parlamentným voľbám neavizovalo zatiaľ žiadne súkromné rádio. Ako v tejto súvislosti povedala pre agentúru SITA generálna riaditeľka Rádia Expres Eva Babitzová, diskusie k voľbám do NR SR robiť nebudú. Záujemcom z radov kandidujúcich politických subjektov Expres politickú reklamu predáva za bežné komerčné ceny. Pričom všetky politické subjekty, ktoré prejavia záujem majú rovnaké podmienky, dodala Babitzová.

FUN Rádio neponúkne v svojom programe predvolebné diskusie, no v prípade záujmu zaradí politickú reklamu, pre agentúru SITA to konštatoval programový riaditeľ FUN Rádia Rastislav Dutka. Podľa neho, ceny politickej reklamy ešte neuzavreli, čakajú na výklad zákona.

Politickú reklamu bude vysielať aj Rádio Okey. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal Michal Teplica, obchodný riaditeľ spoločnosti Media Mix, ktorá obchodne zastupuje Rádio Okey, cenník politickej reklamy je dostupný na internete. Okey nepripravuje vysielanie predvolebných diskusií. V programovej štruktúre je nedeľná politická talkshow Slovo do Bitky, dodal Teplica.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamu ani diskusie k voľbám do NR SR sa Rádio Lumen rozhodlo nevysielať, agentúru SITA o tom informovala obchodná manažéra rádia Marta Drotárova.

Rádio VIVA v prípadne záujmu ponúkne priestor pre politickú reklamu. Uviedla Gabriela Rošková z obchodného oddelenia Rádia VIVA. Okrem takejto propagácie predvolebnej kampane politických strán, VIVA politické diskusie ani relácie nepripravuje. "Ceny nie sú oveľa vyššie než ceny za bežnú reklamu,“ dodala pre agentúru SITA Rošková.

Ako pre agentúru SITA uviedol finančný riaditeľ Rádia B1 Vladimír Kulich, programová sieť B1 a Rádia Východ B1 sa nezapojí do predvolebnej kampane. Nebudú vysielať politickú reklamu ani diskusie k júnovým voľbám. Nad vysielaním politickej reklamy uvažovali, no ako pre agentúru SITA doplnil riaditeľ programovej siete B1 Martin Lengyel, po zvážení všetkých pre a proti zistili, že proti prevažuje.

SkryťVypnúť reklamu

Vysielatelia s licenciou, teda súkromné elektronické médiá, ktoré chcú vysielať politické diskusie k júnovým parlamentným voľbám, musia Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) informovať o ich podobe 30 dní pred začiatkom ich vysielania. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie RVR Andrej Holák, ak chce vysielateľ začať diskusie zároveň s oficiálnym začiatkom predvolebnej kampane - 27. mája, musel licenčnej rade poskytnúť informácie o diskusiách do 27. apríla. Do štvrtka tak spravila TV Markíza a banskobystrická televízia AZTV. V súčasnosti licenčná rada rieši otázku stanovovania ceny za politickú reklamu. Zákon totiž presne nedefinuje náklady, a dá sa teda vykladať viacerými spôsobmi. Problém bude RVR konzultovať s ministerstvom vnútra a podmienky by mohli byť jasné v druhý májový týždeň. Politická reklama sa nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá, dodal Holák.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa zákona o voľbách do NR SR majú verejnoprávne médiá - SRo a STV, vyhradiť na politickú reklamu každé po 10 hodín vysielacieho času a rovnomerne ho rozdeliť medzi kandidujúce politické subjekty. Celkový čas určený na politickú reklamu sa môže skrátiť, ak o jeho nákup neprejavia záujem všetky kandidujúce politické subjekty. Rovnako 10 hodín musia venovať diskusiám. Súkromné médiá sa rozhodnú samy, či budú predávať čas na politickú reklamu a či budú vysielať debaty k voľbám. Aj u nich platí maximálny 10-hodinový limit.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 925
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 479
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 268
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 574
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 845
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 235
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 072
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 801
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


24
Dimitris Kourbelis oslavuje gól v prípravnom zápase Grécko - Slovensko.

Domáci futbalisti pridali v závere dve poistky.


a 1 ďalší 8
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 61
Ilustračné foto.

Obmedzenie by malo platiť do nedeľného predpoludnia.


TASR 2

Sportnet

Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
Alex Cotton v drese HK Nitra.

Jeho snom je zahrať si raz NHL, povedal prezident klubu Kováčik.


TASR
Brankár Jaroslav Janus si preberá ocenenie pre najlepšieho hráča play-off po 7. zápase finále play-off Tipos extraligy medzi HC Košice a HK Nitra.

V drese Košíc odohral uplynulé tri sezóny, počas ktorých tímu pomohol ku dvom majstrovským titulom.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu