VYSIELATELIA S LICENCIOU, KTORÍ CHCÚ VYSIELAŤ POLITICKÉ DISKUSIE K JÚNOVÝM PARLAMENTNÝM VOĽBÁM, MUSIA O ICH PODOBE INFORMOVAŤ LICENČNÚ RADU 30 DNÍ PRED ZAČIATKOM ICH VYSIELANIA

Súkromné elektronické médiá ponúknu k voľbám najmä reklamu

BRATISLAVA 1. mája (SITA) - Tohtoročné parlamentné voľby bude po prvý raz sprevádzať, popri verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízií (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo), aj kampaň v súkromných elektronických ...

BRATISLAVA 1. mája (SITA) - Tohtoročné parlamentné voľby bude po prvý raz sprevádzať, popri verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízií (STV) a Slovenskom rozhlase (SRo), aj kampaň v súkromných elektronických médiách. Umožňujú to zmeny v zákone o voľbách do Národnej rady (NR) SR. Do predvolebného informovania voličov sa zapoja všetky súkromné televízie. V prípade záujmu kandidujúcich subjektov budú predávať vysielací čas na politickú reklamu a voľbám venujú i diskusie. Súkromné rádia uvažujú najmä o predaji času na politickú reklamu.

Televízia Markíza ponúkne špeciálny cenník reklamy pre volebné spoty. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedla vedúca PR televízie Markíza Ivana Semjanová, cenník bude komerčný a bude sa pravdepodobne líšiť od oficiálnych cien, ktoré platia pre komerčných klientov. Reklamné spoty bude Markíza vysielať v označených blokoch, vymedzených len na tento druh reklamy tak, ako to všetkým vysielateľom určuje zákon. "V tejto chvíli skôr mapujeme záujem politických subjektov o reklamu u nás. Podmienky stanovené cenníkom budú pre všetky politické strany rovnaké,“ konštatovala Semjanová. Pri príprave diskusií a volebných štúdií TV Markíza využije zavedené relácie - Na telo a Sito. "V deň volieb a deň po voľbách budeme vysielať Volebné štúdio zo špeciálneho štúdia, ktorého moderátormi budú Daniel Krajcer a Zlatica Puškárová.“ Volebné štúdio prinesie oficiálne výsledky volieb, reportáže a diskusie s víťazmi volieb i novou opozíciou.

Podľa hovorcu televízie JOJ Ľudovíta Tótha, sa v TV JOJ o vysielaní politickej reklamy vážne uvažuje. "V programovej štruktúre aj pred voľbami figurujú - nedeľná diskusná relácia Sedmička s Annou Vargovou ako i BOX s Veronikou Tóthovou,“ dodal pre agentúru SITA.

Televízia TA3 plánuje vysielanie politických diskusií k parlamentným voľbám v svojich reláciách V politike a Téma dňa. Agentúru SITA o tom informovala marketingová a PR manažérka TA3 Katarína Kmecová. Možnosť vyjadriť sa k politicko-spoločenským témam a predstaviť svoj politický program dostanú predstavitelia všetkých významných politických strán a hnutí. "Čo sa týka vysielania politickej reklamy, TA3 ponúkla všetkým stranám reklamný priestor. Záleží na zvážení každého politického zoskupenia, či bude preň ponuka zaujímavá a rozhodnú sa vysielať svoje volebné spoty v televízii TA3,“ doplnila Kmecová.

Špeciálne diskusie k parlamentným voľbám neavizovalo zatiaľ žiadne súkromné rádio. Ako v tejto súvislosti povedala pre agentúru SITA generálna riaditeľka Rádia Expres Eva Babitzová, diskusie k voľbám do NR SR robiť nebudú. Záujemcom z radov kandidujúcich politických subjektov Expres politickú reklamu predáva za bežné komerčné ceny. Pričom všetky politické subjekty, ktoré prejavia záujem majú rovnaké podmienky, dodala Babitzová.

FUN Rádio neponúkne v svojom programe predvolebné diskusie, no v prípade záujmu zaradí politickú reklamu, pre agentúru SITA to konštatoval programový riaditeľ FUN Rádia Rastislav Dutka. Podľa neho, ceny politickej reklamy ešte neuzavreli, čakajú na výklad zákona.

Politickú reklamu bude vysielať aj Rádio Okey. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal Michal Teplica, obchodný riaditeľ spoločnosti Media Mix, ktorá obchodne zastupuje Rádio Okey, cenník politickej reklamy je dostupný na internete. Okey nepripravuje vysielanie predvolebných diskusií. V programovej štruktúre je nedeľná politická talkshow Slovo do Bitky, dodal Teplica.

Reklamu ani diskusie k voľbám do NR SR sa Rádio Lumen rozhodlo nevysielať, agentúru SITA o tom informovala obchodná manažéra rádia Marta Drotárova.

Rádio VIVA v prípadne záujmu ponúkne priestor pre politickú reklamu. Uviedla Gabriela Rošková z obchodného oddelenia Rádia VIVA. Okrem takejto propagácie predvolebnej kampane politických strán, VIVA politické diskusie ani relácie nepripravuje. "Ceny nie sú oveľa vyššie než ceny za bežnú reklamu,“ dodala pre agentúru SITA Rošková.

Ako pre agentúru SITA uviedol finančný riaditeľ Rádia B1 Vladimír Kulich, programová sieť B1 a Rádia Východ B1 sa nezapojí do predvolebnej kampane. Nebudú vysielať politickú reklamu ani diskusie k júnovým voľbám. Nad vysielaním politickej reklamy uvažovali, no ako pre agentúru SITA doplnil riaditeľ programovej siete B1 Martin Lengyel, po zvážení všetkých pre a proti zistili, že proti prevažuje.

Vysielatelia s licenciou, teda súkromné elektronické médiá, ktoré chcú vysielať politické diskusie k júnovým parlamentným voľbám, musia Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) informovať o ich podobe 30 dní pred začiatkom ich vysielania. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie RVR Andrej Holák, ak chce vysielateľ začať diskusie zároveň s oficiálnym začiatkom predvolebnej kampane - 27. mája, musel licenčnej rade poskytnúť informácie o diskusiách do 27. apríla. Do štvrtka tak spravila TV Markíza a banskobystrická televízia AZTV. V súčasnosti licenčná rada rieši otázku stanovovania ceny za politickú reklamu. Zákon totiž presne nedefinuje náklady, a dá sa teda vykladať viacerými spôsobmi. Problém bude RVR konzultovať s ministerstvom vnútra a podmienky by mohli byť jasné v druhý májový týždeň. Politická reklama sa nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá, dodal Holák.

Podľa zákona o voľbách do NR SR majú verejnoprávne médiá - SRo a STV, vyhradiť na politickú reklamu každé po 10 hodín vysielacieho času a rovnomerne ho rozdeliť medzi kandidujúce politické subjekty. Celkový čas určený na politickú reklamu sa môže skrátiť, ak o jeho nákup neprejavia záujem všetky kandidujúce politické subjekty. Rovnako 10 hodín musia venovať diskusiám. Súkromné médiá sa rozhodnú samy, či budú predávať čas na politickú reklamu a či budú vysielať debaty k voľbám. Aj u nich platí maximálny 10-hodinový limit.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 760
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 191
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 369
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 170
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 558
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 484
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 822
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 800
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 873
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 019

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

21. výročie vraždy Róberta Remiáša si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti, ktorí organizovali Veľký protikorupčný pochod.

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

PRÍBEHY PAMÄTNÍKOV OD POST BELLUM

Milan Lasica: Dobre sa na tom smeje, ale žiť v tom nebolo veselé

Celoživotnou ambíciou Milana Lasicu bolo stáť na javisku a povedať niečo, čomu by sa ľudia smiali.

Firma Kaliňákových ľudí, ktorú dotoval štát, skončila

Minister Robert Kaliňák v roku 2012 dohadoval štátnu pomoc pre Čiernu Horu. Zákazku potom získala firma jeho kamaráta Mareka Turčana.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop