BRATISLAVA 4. mája (SITA) - Arbitrážna komisia Rady pre reklamu dospela k záveru, že reklama na automobil Seat Ibiza a billboard propagujúci silikóny a tmely sú v rozpore s etickými zásadami reklamnej praxe na Slovensku. Agentúru SITA o tom informovala Daniela Nováčková z Rady pre reklamu.
Podľa arbitrážnej komisie najmä rozhlasový spot na Seat Ibiza „Chcete ju? Dáme vám ju za polovicu dehonestuje postavenie ženy a jej ľudskú dôstojnosť. V rozhlasovom spote dochádza po lascívnom rozhovore medzi ženou a mužom až v závere spotu k uvedeniu veci na pravú mieru – k označeniu produktu, ktorého sa mal rozhovor týkať, uvádza sa v tlačovej správe.
V prípade billboardu na silikóny a tmely spoločnosti DEN BRAVEN SK išlo o sťažnosť, ktorá sa týkala zobrazenia polonahej ženy s tmelom preloženým cez čiastočne odhalené poprsie so sloganom Najlepšie silikóny a tmely." Tento billboard obsahuje vizuálnu prezentáciu, ktorá porušuje všeobecné normy slušnosti a mravnosti. Prezentácia ženského tela nie je zobrazená s plným zvážením vplyvu na všetky typy spotrebiteľov, chýba kontext reklamy k produktu," uvádza sa v tlačovej správe.