BRATISLAVA 6. apríla (SITA) - Najpopulárnejším spôsobom darovania peňazí na dobročinné účely je príspevok do pokladničky. Potvrdil to prieskum verejnej mienky, ktorý pre nadáciu Sasakawa Peace Foundation od 1. februára do 7. februára uskutočnila na vzorke 1 037 respondentov agentúra Focus. Do pokladničky v kostole prispelo 55 percent opýtaných. Vyše polovica respondentov (53 %) darovala peniaze do pokladničky charitatívnej, dobročinnej organizácie. Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že najčastejšou nefinančnou podporou je nákup pohľadníc. Počas minulého roka ľudia za charitatívnym účelom najčastejšie nakupovali pohľadnice predávané nejakou charitatívnou, dobročinnou organizáciou (47 %).
Slováci podporujú tak jednotlivcov ako aj organizácie. Respondenti v rovnakej miere podporili v minulom roku finančným alebo vecným darom žobráka na ulici (40 %) a tiež iného človeka, ktorý bol v núdzi (41 %). V prípade podpory rôznych organizácií opýtaní najčastejšie finančne alebo vecným darom podporili cirkev (39 %). Rôzne mimovládne organizácie ako nadácie, občianske združenia a podobne takto podporila takmer tretina respondentov (30 %).