Prvou cenou je osobný počítač, výsledky súťaže budú známe v priebehu júna.
Inštitút chce verejne oceniť a odmeniť tých, ktorí novými vzdelávacími metódami napomáhajú zvýšiť záujem rómskych detí o školu a ich šance na úspech v nej. Cieľom súťaže je tiež propagovať získané poznatky a rozširovať ich využívanie v prospech ďalších žiakov, učiteľov a škôl.
Nominácie môžu podávať riaditelia a učitelia základných alebo špeciálnych škôl, ktorí projekty realizujú, ale aj nezainteresované osoby, ktoré projekt poznajú alebo z neho profitujú - rodičia, školskí a komunitní pracovníci. Projekty možno do súťaže prihlásiť do 31. mája 2006.
Súťaž vznikla ako súčasť projektu Odbúravanie bariér pre vzdelávaciu mobilitu, ktorého cieľom je podporiť rovnosť príležitostí vo vzdelávaní. Najlepšie projekty vyberie odborná komisia učiteľov a odborníkov na prácu s menšinami podľa troch hlavných kritérií - inovatívnosť, prenosnosť a efektivita.
V prvom ročníku súťaže v roku 2004 zvíťazila Špeciálna základná škola na Odborárskej ulici v Košiciach s projektom, ktorý prostredníctvom divadelných predstavení o histórii Rómov mení postoje nerómskych detí a posilňuje proces hľadania identity Rómov. TASR o súťaži informovala Martina Kubánová z Inštitútu dobre spravovanej spoločnosti.