Bratislava 14. mája (TASR) - Primátorka Zlatých Moraviec Serafína Ostrihoňová, ktorá drží hladovku pred Úradom vlády SR za výstavbu rýchlostnej cesty z Nitry do Zlatých Moraviec, odmieta vyhlásenia rezortu dopravy, že problém s výstavbou je na strane mesta Nitry.
Ministerstvo tvrdí, že rýchlostnú komunikáciu nie je možné stavať, pretože by ju nebolo možné napojiť na cestu do Nitry. Mesto totiž nechce dať územné rozhodnutie na severný obchvat pre rýchlostnú cestu a uprednostňuje južný obchvat smerom na Zvolen.
"Obchvat Nitry je samostatnou stavbou a samostatnou stavbou je aj cesta od Tekovských Nemiec popri Zlatých Moravciach do Nitry. Obchvat dovtedy vyriešia, kým sa táto cesta vybuduje," posťažovala sa Ostrihoňová. Vyzdvihla však, že za necelé tri mesiace sa podarilo na úseku cesty "urobiť viac ako za predchádzajúcich 20 rokov".
Dôležité však podľa nej je, aby prípravy výstavby nezostali len v rovine projektovej dokumentácie, ale aby sa pristúpilo k výkupu pozemkov. "Ide o to, aby sa nepredlžovali termíny, ktoré sa dajú zlúčiť a realizovali sa tieto práce naraz, ako to je u iných diaľnic," dodala Ostrihoňová.
V pondelok sa chce stretnúť s premiérom Mikulášom Dzurindom a na základe rokovaní s ním sa rozhodne, či bude pokračovať v hladovke.
Primátorka Ostrihoňová žiada postavenie rýchlostnej komunikácie čo najskôr, aby sa zlepšila bezpečnostná situácia na ceste I/65 smerujúcej od Nitry k Zlatým Moravciam a Tekovským Nemciam, na ktorej dochádza k častým tragickým nehodám. Primátorka chce hladovkou dosiahnuť rozhodnutie o začatí majetkoprávneho vysporiadania pod plánovanou komunikáciou R1. Šarluška k tomu povedal, že všetky výkupy pozemkov má v kompetencii Národná diaľničná spoločnosť.
Rezort dopravy tvrdí, že hladovka primátorky nie je nápomocná vybudovaniu rýchlostnej komunikácie. MDPT predpokladá, že rýchlostná cesta R1 by mala byť vybudovaná až po Zvolen v roku 2010. Využiť by sa pritom mali finančné prostriedky EÚ zo štrukturálnych fondov v rámci plánovacieho obdobia 2007-13.