ZÁKON O VOĽBÁCH DO NÁRODNEJ RADY SR NEOBMEDZUJE PRÁVO VYSIELATEĽOV STANOVIŤ SI CENU ZA NÁKLADY NA VYSIELANIE POLITICKEJ REKLAMY

STV a SRo už majú záujemcov o politickú reklamu

BRATISLAVA 16. mája (SITA) - Slovenský rozhlas (SRo) už má požiadavku na výrobu rozhlasových politických spotov, pre agentúru SITA to uviedla tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Politické subjekty ...

BRATISLAVA 16. mája (SITA) - Slovenský rozhlas (SRo) už má požiadavku na výrobu rozhlasových politických spotov, pre agentúru SITA to uviedla tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Politické subjekty kandidujúce v júnových parlamentných voľbách však zatiaľ ešte uvažujú o tom, koľko vysielacieho času si v SRo kúpia. Záujem o politickú reklamu však SRo už eviduje. Zástupcovia 21 politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách, musia prejaviť záujem o nákup vysielacieho času určeného na vysielanie politickej reklamy najneskôr päť dní pred začiatkom vysielania politickej reklamy, teda do 22. mája, pripomenula Jobbiková. SRo musí, rovnako ako STV, na diskusné relácie vyhradiť 10 hodín a na politickú reklamu maximálne 10 hodín. To v praxi znamená, že ak niektoré zo strán neprejavia o politickú reklamu záujem, verejnoprávny rozhlas a televízia odvysielajú menej politickej reklamy.

Slovenská televízia (STV) momentálne rokuje s viacerými politickými stranami o vysielaní politickej reklamy. Ako pre agentúru SITA ďalej povedal člen manažmentu STV Branislav Zahradník, "z dôvodu potreby zachovania diskrétnosti týchto obchodných rokovaní nebudeme uvádzať konkrétne politické strany". Doposiaľ si však zákonné právo na vysielací čas politickej reklamy uplatnila len strana Smer-SD, konštatoval. STV neeviduje požiadavku na výrobu volebných spotov. "STV neposkytuje servis politickým stranám na výrobu spotov, nemáme na to voľné kapacity, ani to nie je predmetom našej činnosti," dodal Zahradník.

Diskusie v oboch verejnoprávnych médiách sú pre politické subjekty zdarma. Inak je to však v prípade politickej reklamy, ktorú budú obe médiá predávať. V STV budú spoty stáť podľa vysielacieho času od 30-tisíc do 200-tisíc korún a v SRo od 3 000 do 15 tisíc korún. Bloky s politickou reklamou budú v STV trikrát denne a v SRo šesťkrát denne. STV bude vysielať politickú reklamu denne od 28. mája a aj v deň volieb 17. júna. SRo bude politickú reklamu vysielať od 27. mája do 16. júna.

Zákon o voľbách do Národnej rady SR neobmedzuje právo vysielateľov stanoviť si cenu za náklady na vysielanie politickej reklamy. Vyplýva to z minulotýždňových rokovaní Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) s Ministerstvom vnútra (MV) SR o výklade ceny za vysielanie politickej reklamy. Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ Kancelárie RVR Andrej Holák, znamená to, že je vecou vysielateľov - verejnoprávnych aj súkromných elektronických médií, akú cenu za vysielanie politickej reklamy určia. Musia však garantovať rovnakú cenu a aj rovnaké platobné podmienky pre všetky politické subjekty, ktoré kandidujú vo voľbách a prejavia záujem o nákup politickej reklamy. Problém licenčná rada konzultovala i s Ústrednou volebnou komisiou pre voľby do NR SR.

Politická reklama sa nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 283
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 071
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 101
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 669
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 379
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 738
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 494
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 448
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 261
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 931

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Šéfka Bielej noci: Museli sme vysvetľovať, že nie sme rasisti

Festival vizuálneho umenia sa v Bratislave bude tretí raz.

Neprehliadnite tiež

Domov

Študenti pripravili na pondelok tretí protikorupčný pochod

Organizátori pozvali aj premiéra Roberta Fica. Vodiči musia rátať s obmedzeniami.

Domov

Aké stíhačky môže kúpiť Slovensko a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16. Analytik by radšej bral menej kusov, ale modernejších lietadiel

Domov

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine kontrolovaných zmrzlinární zistili hygienici nedostatky.

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.