SME

STV a SRo už majú záujemcov o politickú reklamu

BRATISLAVA 16. mája (SITA) - Slovenský rozhlas (SRo) už má požiadavku na výrobu rozhlasových politických spotov, pre agentúru SITA to uviedla tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Politické subjekty ...

BRATISLAVA 16. mája (SITA) - Slovenský rozhlas (SRo) už má požiadavku na výrobu rozhlasových politických spotov, pre agentúru SITA to uviedla tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Politické subjekty kandidujúce v júnových parlamentných voľbách však zatiaľ ešte uvažujú o tom, koľko vysielacieho času si v SRo kúpia. Záujem o politickú reklamu však SRo už eviduje. Zástupcovia 21 politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách, musia prejaviť záujem o nákup vysielacieho času určeného na vysielanie politickej reklamy najneskôr päť dní pred začiatkom vysielania politickej reklamy, teda do 22. mája, pripomenula Jobbiková. SRo musí, rovnako ako STV, na diskusné relácie vyhradiť 10 hodín a na politickú reklamu maximálne 10 hodín. To v praxi znamená, že ak niektoré zo strán neprejavia o politickú reklamu záujem, verejnoprávny rozhlas a televízia odvysielajú menej politickej reklamy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slovenská televízia (STV) momentálne rokuje s viacerými politickými stranami o vysielaní politickej reklamy. Ako pre agentúru SITA ďalej povedal člen manažmentu STV Branislav Zahradník, "z dôvodu potreby zachovania diskrétnosti týchto obchodných rokovaní nebudeme uvádzať konkrétne politické strany". Doposiaľ si však zákonné právo na vysielací čas politickej reklamy uplatnila len strana Smer-SD, konštatoval. STV neeviduje požiadavku na výrobu volebných spotov. "STV neposkytuje servis politickým stranám na výrobu spotov, nemáme na to voľné kapacity, ani to nie je predmetom našej činnosti," dodal Zahradník.

Diskusie v oboch verejnoprávnych médiách sú pre politické subjekty zdarma. Inak je to však v prípade politickej reklamy, ktorú budú obe médiá predávať. V STV budú spoty stáť podľa vysielacieho času od 30-tisíc do 200-tisíc korún a v SRo od 3 000 do 15 tisíc korún. Bloky s politickou reklamou budú v STV trikrát denne a v SRo šesťkrát denne. STV bude vysielať politickú reklamu denne od 28. mája a aj v deň volieb 17. júna. SRo bude politickú reklamu vysielať od 27. mája do 16. júna.

SkryťVypnúť reklamu

Zákon o voľbách do Národnej rady SR neobmedzuje právo vysielateľov stanoviť si cenu za náklady na vysielanie politickej reklamy. Vyplýva to z minulotýždňových rokovaní Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) s Ministerstvom vnútra (MV) SR o výklade ceny za vysielanie politickej reklamy. Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ Kancelárie RVR Andrej Holák, znamená to, že je vecou vysielateľov - verejnoprávnych aj súkromných elektronických médií, akú cenu za vysielanie politickej reklamy určia. Musia však garantovať rovnakú cenu a aj rovnaké platobné podmienky pre všetky politické subjekty, ktoré kandidujú vo voľbách a prejavia záujem o nákup politickej reklamy. Problém licenčná rada konzultovala i s Ústrednou volebnou komisiou pre voľby do NR SR.

SkryťVypnúť reklamu

Politická reklama sa nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  2. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  3. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  5. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  6. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  7. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  8. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 743
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 562
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 106
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 103
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 6 363
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 946
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 793
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 566
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Natália Hejková po finále basketbalovej Euroligy 2025.

Slovenská trénerská ikona dosiahla ďalší výnimočný úspech.


Útočník Calgary Jegor Šarangovič (uprostred) oslavuje gól, vľavo Slovák Martin Pospíšil.

Ani jeden z troch Slovákov nebodoval.


TASR
Sklamaná slovenská tenistka Rebecca Šramková po prehre s Američankou Bernardou Peraovou.

Slovenské tenistky prehrali v kvalifikačnej skupiny Pohára Billie Jean Kingovej s USA.


Hokejisti HK Skalica.

Hrdinom hosťujúcich hokejistov sa stal útočník Lukáš Kuba.


SkryťZatvoriť reklamu