ZÁKON O VOĽBÁCH DO NÁRODNEJ RADY SR NEOBMEDZUJE PRÁVO VYSIELATEĽOV STANOVIŤ SI CENU ZA NÁKLADY NA VYSIELANIE POLITICKEJ REKLAMY

STV a SRo už majú záujemcov o politickú reklamu

BRATISLAVA 16. mája (SITA) - Slovenský rozhlas (SRo) už má požiadavku na výrobu rozhlasových politických spotov, pre agentúru SITA to uviedla tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Politické subjekty ...

BRATISLAVA 16. mája (SITA) - Slovenský rozhlas (SRo) už má požiadavku na výrobu rozhlasových politických spotov, pre agentúru SITA to uviedla tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Politické subjekty kandidujúce v júnových parlamentných voľbách však zatiaľ ešte uvažujú o tom, koľko vysielacieho času si v SRo kúpia. Záujem o politickú reklamu však SRo už eviduje. Zástupcovia 21 politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách, musia prejaviť záujem o nákup vysielacieho času určeného na vysielanie politickej reklamy najneskôr päť dní pred začiatkom vysielania politickej reklamy, teda do 22. mája, pripomenula Jobbiková. SRo musí, rovnako ako STV, na diskusné relácie vyhradiť 10 hodín a na politickú reklamu maximálne 10 hodín. To v praxi znamená, že ak niektoré zo strán neprejavia o politickú reklamu záujem, verejnoprávny rozhlas a televízia odvysielajú menej politickej reklamy.

Slovenská televízia (STV) momentálne rokuje s viacerými politickými stranami o vysielaní politickej reklamy. Ako pre agentúru SITA ďalej povedal člen manažmentu STV Branislav Zahradník, "z dôvodu potreby zachovania diskrétnosti týchto obchodných rokovaní nebudeme uvádzať konkrétne politické strany". Doposiaľ si však zákonné právo na vysielací čas politickej reklamy uplatnila len strana Smer-SD, konštatoval. STV neeviduje požiadavku na výrobu volebných spotov. "STV neposkytuje servis politickým stranám na výrobu spotov, nemáme na to voľné kapacity, ani to nie je predmetom našej činnosti," dodal Zahradník.

Diskusie v oboch verejnoprávnych médiách sú pre politické subjekty zdarma. Inak je to však v prípade politickej reklamy, ktorú budú obe médiá predávať. V STV budú spoty stáť podľa vysielacieho času od 30-tisíc do 200-tisíc korún a v SRo od 3 000 do 15 tisíc korún. Bloky s politickou reklamou budú v STV trikrát denne a v SRo šesťkrát denne. STV bude vysielať politickú reklamu denne od 28. mája a aj v deň volieb 17. júna. SRo bude politickú reklamu vysielať od 27. mája do 16. júna.

Zákon o voľbách do Národnej rady SR neobmedzuje právo vysielateľov stanoviť si cenu za náklady na vysielanie politickej reklamy. Vyplýva to z minulotýždňových rokovaní Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) s Ministerstvom vnútra (MV) SR o výklade ceny za vysielanie politickej reklamy. Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ Kancelárie RVR Andrej Holák, znamená to, že je vecou vysielateľov - verejnoprávnych aj súkromných elektronických médií, akú cenu za vysielanie politickej reklamy určia. Musia však garantovať rovnakú cenu a aj rovnaké platobné podmienky pre všetky politické subjekty, ktoré kandidujú vo voľbách a prejavia záujem o nákup politickej reklamy. Problém licenčná rada konzultovala i s Ústrednou volebnou komisiou pre voľby do NR SR.

Politická reklama sa nezapočítava do času vyhradeného podľa zákona pre vysielanie reklamy a platí to tak pre verejnoprávne ako aj pre súkromné médiá.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 923
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 803
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 814
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 459
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 356
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 585
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 035
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 724
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 066
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 832

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kováčik sa má podľa Čižnára venovať riadeniu úradu, nie žalobám

Generálna prokuratúra reaguje na informáciu, že Kováčik za osem rokov svojho pôsobenia dozoroval 61 prípadov, no žalobu nepodal ani raz.

Slovensko ľudské práva prezentovalo ako prekážku bezpečnosti, tvrdí Amnesty

Slováci podľa organizácie nezaostávajú v nenávistnej rétorike za ostatnými národmi.

Minister Lajčák si nedokáže predstaviť, že Británia opustí Úniu bez dohody

Lajčák považuje v súvislosti s brexitom za hlavné, aby Slováci v Británii neboli diskriminovaní.

Prečo k nám dodávajú horšie potraviny než do Rakúska?

Top desať správ zo Spectatora za uplynulý týždeň.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop