SME

O politickú reklamu v SRo má zatiaľ záujem 12 strán

BRATISLAVA 22. mája (SITA) - Do dnešného dňa si nárok na politickú reklamu v Slovenskom rozhlase (SRo) uplatnilo 12 politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách. Ako ďalej agentúru ...

BRATISLAVA 22. mája (SITA) - Do dnešného dňa si nárok na politickú reklamu v Slovenskom rozhlase (SRo) uplatnilo 12 politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách. Ako ďalej agentúru SITA informovala tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková, ide o HZDS-ĽS, SNS, SĽS, SMK, Nádej, stranu Prosperita, SDKÚ-DS, KSS, Smer-SD, ANO, KDH, HZD. Tieto politické subjekty si podľa zákona uplatnili nárok na politickú reklamu v SRo. Jobbiková zároveň pripomenula, že zoznam nemusí byť kompletný, keďže strany môžu prejaviť záujem o politickú reklamu v rozhlase ešte aj dnes.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako pre agentúru SITA povedal člen manažmentu Slovenskej televízie (STV) Branislav Zahradník, údaje o záujemcoch o nákup vysielacieho času na politickú reklamu zverejnia v stredu - až po uplynutí lehoty, dokedy môžu politické subjekty prejaviť o ňu záujem.

SRo a STV, rovnako ako vysielatelia s licenciou, musia vyhradiť zo zákona na politickú reklamu maximálne 10 hodín. To v praxi znamená, že ak niektoré zo strán neprejavia o politickú reklamu záujem, odvysiela sa menej politickej reklamy. Pritom platí, že pre jeden politický subjekt môže vysielateľ vyhradiť spolu najviac 30 minút politickej reklamy. Médiá musia, tak v prípade politickej reklamy ako aj predvolebných diskusií, zabezpečiť, aby boli vysielacie časy rovnomerne rozdelené medzi kandidujúce politické strany a koalície tak, aby žiadna nebola znevýhodnená. Politická reklama musí byť zreteľne označená a oddelená od ostatných relácií oznamom, že ide o platené vysielanie. Vo vysielaní STV, SRo a súkromných médií si ju platia kandidujúce politické subjekty. Ceny za vysielanie politickej reklamy si stanovujú vysielatelia sami. Predvolebná kampaň v médiách a s ňou aj vysielanie politickej reklamy začína v sobotu, 27. mája.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 619
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 6 960
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 024
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 411
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 925
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 061
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 832
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 334
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Hráči Nitry sa tešia z gólu v piatom zápase finále play-off Tipos extraligy HC Košice - HK.

Nitrania druhýkrát dobyli Steel Arénu.


Stanislav Lobotka v zápase s Atalantou.

Stanislav Lobotka však v rozhovore pre Radio CRC hovoril o tom, čo pre neho Neapol znamená.


Bitka hokejistov Montrealu a Washingtonu na striedačke Capitals.

Canadiens vyhrali domáce stretnutie 6:3.


Na snímke zľava Rayen Petrovický a brankár Patrik Rybár (obaja Slovensko) v odvetnom prípravnom zápase Česko - Slovensko.

Slovenskí hokejisti majú za sebou tretí týždeň záverečného bloku prípravy.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu