SME

V SRo chce mať politickú reklamu 13 kandidujúcich subjektov

BRATISLAVA 23. mája (SITA) - V Slovenskom rozhlase (SRo) chce mať počas predvolebnej kampane politickú reklamu 13 politických subjektov. Medzi stranami, ktoré budú bojovať o priazeň voličov v júnových ...

BRATISLAVA 23. mája (SITA) - V Slovenskom rozhlase (SRo) chce mať počas predvolebnej kampane politickú reklamu 13 politických subjektov. Medzi stranami, ktoré budú bojovať o priazeň voličov v júnových parlamentných voľbách aj prostredníctvom svojej reklamy v SRo sú: HZDS-ĽS, SNS, SĽS, SMK, Nádej, Prosperita Slovenska, SDKÚ-DS, KSS, Smer-SD, ANO, KDH, HZD a koalícia SLNKO. Agentúru SITA o tom informovala tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Podľa Jobbikovej by SRo mal predbežne za politickú reklamu získať 1 268 000 korún. "Táto suma sa ešte zmení, pretože niektoré politické subjekty si nárok uplatnili, ale ešte neuhradili, nerozhodli sa zatiaľ, koľko vysielacieho času si kúpia," konštatovala Jobbiková. Podľa nej tak môžu urobiť ešte tento týždeň, až do soboty, kedy sa začne kampaň. Bloky s politickou reklamou budú v SRo vysielať šesťkrát denne od tejto soboty - 27. mája do 16. júna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa informácií člena manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislava Zahradníka, politickú reklamu v Slovenskej televízii (STV) si objednalo 10 politických strán, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách. Sú nimi: ANO, KSS, ĽS-HZDS, Nádej, Prosperita Slovenska, SDĽ, SĽS, SNS, Smer-SD a SMK. Kampaň sa v STV začína v nedeľu - 28. mája a končí sa v deň volieb, 17. júna. Vysielací čas pre politickú reklamu je vyhradený na Jednotke STV v samostatných blokoch, ktoré budú zreteľne oddelené od ostatného programu, trikrát denne.

SRo a STV, rovnako ako vysielatelia s licenciou, musia vyhradiť zo zákona na politickú reklamu maximálne 10 hodín. To v praxi znamená, že ak niektoré zo strán neprejavia o politickú reklamu záujem, odvysiela sa menej politickej reklamy. Pritom platí, že pre jeden politický subjekt môže vysielateľ vyhradiť spolu najviac 30 minút politickej reklamy. Médiá musia, tak v prípade politickej reklamy ako aj predvolebných diskusií, zabezpečiť, aby boli vysielacie časy rovnomerne rozdelené medzi kandidujúce politické strany a koalície tak, aby žiadna nebola znevýhodnená. Politická reklama musí byť zreteľne označená a oddelená od ostatných relácií oznamom, že ide o platené vysielanie. Vo vysielaní STV, SRo a súkromných médií si ju platia kandidujúce politické subjekty. Ceny za vysielanie politickej reklamy si stanovujú vysielatelia sami. Predvolebná kampaň v médiách a s ňou aj vysielanie politickej reklamy sa oficiálne začína túto sobotu.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  3. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  4. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 918
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 301
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 836
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 850
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 700
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 508
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 013
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 1 986
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Špeciálna skupina má bojovať proti nenávisti. Na stole sú pochybnosti.


a 1 ďalší
Premiér Robert Fico v Handlovej.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


2
V Handlovej bolo počas výjazdového rokovania vlády množstvo policajtov.

Nenávisti je viac, ľudia to cítia aj v rodinách.


2
Liek ozempic užívajú oficiálne ľudia s cukrovkou druhého typu.

Cena lieku v USA je viac ako pätnásťkrát vyššia ako na Slovensku.


Sportnet

Futbalisti FC Barcelona oslavujú titul po víťazstve nad Espanyolom.

Barcelonské derby rozhodol parádnou strelou Lamine Yamal.


a 1 ďalší
Will Cuylle v zápase Kanada - Rakúsko v skupine A na MS v hokeji 2025.

Kanada dnes zdolala Rakúsko v skupine A na MS v hokeji 2025. Pozrite si priebeh, výsledok, tabuľku a góly.


a 1 ďalší
Denis Godla v bránke HC Slovan Bratislava.

Tridsaťročný brankár pôsobil uplynulé dve sezóny v Slovane Bratislava.


TASR
Prezident FIFA Gianni Infantino a šéf UEFA Aleksander Čeferin počas kongresu.

Prezident FIFA sa zúčastnil na kontroverznej ceste na Strednom východe.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu