BRATISLAVA 23. mája (SITA) - V Slovenskom rozhlase (SRo) chce mať počas predvolebnej kampane politickú reklamu 13 politických subjektov. Medzi stranami, ktoré budú bojovať o priazeň voličov v júnových parlamentných voľbách aj prostredníctvom svojej reklamy v SRo sú: HZDS-ĽS, SNS, SĽS, SMK, Nádej, Prosperita Slovenska, SDKÚ-DS, KSS, Smer-SD, ANO, KDH, HZD a koalícia SLNKO. Agentúru SITA o tom informovala tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková. Podľa Jobbikovej by SRo mal predbežne za politickú reklamu získať 1 268 000 korún. "Táto suma sa ešte zmení, pretože niektoré politické subjekty si nárok uplatnili, ale ešte neuhradili, nerozhodli sa zatiaľ, koľko vysielacieho času si kúpia," konštatovala Jobbiková. Podľa nej tak môžu urobiť ešte tento týždeň, až do soboty, kedy sa začne kampaň. Bloky s politickou reklamou budú v SRo vysielať šesťkrát denne od tejto soboty - 27. mája do 16. júna.
Podľa informácií člena manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislava Zahradníka, politickú reklamu v Slovenskej televízii (STV) si objednalo 10 politických strán, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách. Sú nimi: ANO, KSS, ĽS-HZDS, Nádej, Prosperita Slovenska, SDĽ, SĽS, SNS, Smer-SD a SMK. Kampaň sa v STV začína v nedeľu - 28. mája a končí sa v deň volieb, 17. júna. Vysielací čas pre politickú reklamu je vyhradený na Jednotke STV v samostatných blokoch, ktoré budú zreteľne oddelené od ostatného programu, trikrát denne.
SRo a STV, rovnako ako vysielatelia s licenciou, musia vyhradiť zo zákona na politickú reklamu maximálne 10 hodín. To v praxi znamená, že ak niektoré zo strán neprejavia o politickú reklamu záujem, odvysiela sa menej politickej reklamy. Pritom platí, že pre jeden politický subjekt môže vysielateľ vyhradiť spolu najviac 30 minút politickej reklamy. Médiá musia, tak v prípade politickej reklamy ako aj predvolebných diskusií, zabezpečiť, aby boli vysielacie časy rovnomerne rozdelené medzi kandidujúce politické strany a koalície tak, aby žiadna nebola znevýhodnená. Politická reklama musí byť zreteľne označená a oddelená od ostatných relácií oznamom, že ide o platené vysielanie. Vo vysielaní STV, SRo a súkromných médií si ju platia kandidujúce politické subjekty. Ceny za vysielanie politickej reklamy si stanovujú vysielatelia sami. Predvolebná kampaň v médiách a s ňou aj vysielanie politickej reklamy sa oficiálne začína túto sobotu.