BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Slovenská televízia (STV) pripravuje k júnovým predčasným parlamentným voľbám spolu 14 diskusií. Ako ďalej agentúru SITA informoval člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislav Záhradník, každá bude mať 43 minút vrátane zvučiek a moderátorských vstupov. Zástupcov vždy troch kandidujúcich politických strán budú spovedať moderátori - Branislav Závodský a Ľuba Oravová, ktorí sa budú striedať. Diskusie sa budú vysielať každý pracovný deň o 17:40. Prvá bude 30. mája, vystúpia v nej zástupcovia Hnutia za demokraciu, Misie 21 - Novej kresťanskej demokracie a strany Nádej. Poslednú diskusiu k voľbám odvysiela STV 16. júna. Ešte pred diskusiami, v nedeľu 28. mája, spustí STV vysielanie politickej reklamy.
Poradie účastníkov diskusií k voľbám určila STV a každá politická strana sa v diskusiách objaví dvakrát. Zástupcov do diskusií nominujú politické subjekty. Kritériom pre prípravu diskusií bola Charta spravodajstva STV. Verejnoprávna televízia tak pri ich zostavovaní brala do úvahy aj to, ktoré strany sú parlamentné a ktoré mimoparlamentné, ako aj ich dlhodobé voličské preferencie - či prekračujú 5-percentný prah zvoliteľnosti do NR SR. Témy budú politické subjekty poznať vopred, konkrétne otázky však nie. Otázky mohli do 19. mája na špeciálnom telefónom čísle a e-mailovej adrese klásť aj občania. Najčastejšie z nich moderátori položia reprezentantom jednotlivých politických subjektov v diskusiách. Predvolebné debaty sa nebudú riadiť časomierou, STV ich totiž podľa jej generálneho riaditeľa Richarda Rybníčka chce čo najživšie. O dodržiavanie rovnomerného času výstupov jednotlivých hostí diskusie bude dbať moderátor.
Zástupcovia politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových voľbách do NR SR, môžu v STV od 19. mája do 16. júna využiť aj internetový chat, každý pracovný deň od 10:00 do 11:00. Poradie, v akom politici diskutujú s občanmi prostredníctvom webovskej stránky STV – http://www.stv.sk je zverejnené v jej časti venovanej parlamentným voľbám, v sekcii chat. Podľa Rybníčka môže každý predstaviteľ kandidujúcej strany či koalície prísť do STV a priamo - cez internetový chat odpovedať na otázky občanov. Politici sa na chate môžu zúčastniť v poradí podľa volebného čísla strany vyžrebovaného Ústrednou volebnou komisiou. Volebná sekcia webovskej stránky STV ponúka najmä základný servis pre voliča. Obsahuje informácie ako voliť, zoznam kandidátov, volebné programy a ďalšie dôležité údaje.
Diskusie aj chat budú pre politické subjekty zdarma. Inak je to v prípade politickej reklamy. V STV budú spoty stáť podľa vysielacieho času od 30-tisíc do 200-tisíc korún. Bloky s politickou reklamou sa budú vysielať trikrát denne od 28. mája a aj v deň volieb 17. júna. Podľa informácií B. Zahradníka, si politickú reklamu v STV objednalo 10 politických strán, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách. Sú nimi: ANO, KSS, ĽS-HZDS, Nádej, Prosperita Slovenska, SDĽ, SĽS, SNS, Smer-SD a SMK. Pre všetky strany platia rovnaké cenové a platobné podmienky. Vysielací čas pre politickú reklamu je vyhradený na Jednotke STV každý deň v samostatných blokoch, ktoré budú zreteľne oddelené od ostatného programu.
Predvolebná kampaň v médiách sa podľa zákona o voľbách do NR SR začína túto sobotu, 27. mája.