Strany predložili správy o výdavkoch pred voľbami

Bratislava 26. mája (TASR) - Politické strany a hnutia sú povinné najneskôr 21 dní pred začatím volieb, teda do dnes do polnoci, predložiť ministerstvu financií v listinnej a elektronickej podobe predbežnú správu o predvolebných výdavkoch.

Bratislava 26. mája (TASR) -

Politické strany a hnutia sú povinné najneskôr 21 dní pred začatím volieb, teda do dnes do polnoci, predložiť ministerstvu financií v listinnej a elektronickej podobe predbežnú správu o predvolebných výdavkoch. Ak tak do stanoveného termínu neurobia, ministerstvo im uloží pokutu stotisíc korún. Správu vyhotovia strany za obdobie odo dňa vyhlásenia volieb do 30 dní pred začiatkom volieb, teda od 15. februára do 17. mája. Ministerstvo financií správu zverejní do siedmich dní od doručenia na svojej internetovej stránke.

Politické strany môžu na kampaň minúť neobmedzené množstvo finančných prostriedkov, zákon nestanovuje žiaden limit. Ešte pri posledných voľbách do NR SR v roku 2002 bola výška výdavkov obmedzená na 12 miliónov korún.

Strana maďarskej koalície (SMK) vynaložila doteraz na predvolebnú kampaň 2 914 309 Sk. Predbežne plánuje minúť ďalších 1 627 680 Sk.

Limit SMK na predvolebné výdavky, ktorý schválila republiková rada, predstavuje 15 miliónov korún. V tejto výšky si strana zobrala aj krátkodobý úver, ktorý jej 23. marca poskytla OTP Banka Slovensko. Čerpanie úveru je možné po častiach, najneskôr do 31. júla. Konečná splatnosť úveru je do konca tohto roka.

SMK vyčlenila na platenú inzerciu alebo reklamu v periodickej tlači 825 265 Sk, vysielanie politickej reklamy v Slovenskej televízii bude stáť 586 670 Sk a Slovenskom rozhlase 139 230 Sk. Výdavky SMK na vyhotovenie reklamy do STV a SRo predstavujú 311 780 Sk. V komerčných médiách strana neplánuje vysielanie politickej reklamy. Na iné nosiče informácií umiestnených na miestach vyhradených podľa osobitného predpisu a volebné plagáty plánuje strana minúť 1 452 574 Sk. SMK si tiež prenajala motorové vozidlá za 390 tisíc korún. Cestovné výdavky členov a zamestnancov strany pri volebnej kampani sa plánujú vo výške 200 tisíc Sk. Volebné mítingy stáli SMK 104 720 Sk, tlač volebného programu 43 850 Sk, letáky 32 725 a darčekové predmety 455 175 Sk. Predvolebné a volebné prieskumy verejnej mienky SMK neuskutoční.

Celkom 2,465 milióna korún doteraz vynaložila na predvolebnú kampaň Komunistická strana Slovenska (KSS). Vyplýva to z predbežnej správy o predvolebných výdavkoch, ktorú musia strany odovzdať ministerstvu financií najneskôr 21 dní pred začatím volieb, teda do dnešnej polnoci. Ústredný tajomník Ladislav Jača pre TASR potvrdil, že správu odovzdali dnes.

Predvolebné prieskumy strany si vyžiadali 51 tisíc korún. Inzercia a reklama v periodickej tlači stála komunistov 184 tisíc korún a na vysielanie politickej reklamy vynaložili 55 tisíc korún. Volebné plagáty či billboardy stáli stranu 776 tisíc korún a na cestovné výdavky ich členov v súvislosti s kampaňou dali 369 tisíc korún. Na propagáciu činnosti strany a jej programu ďalej išlo 1,03 milióna korún. Príjmy mala strana doteraz 1,551 milióna korún.

Komunisti, ktorí chcú v júnových parlamentných voľbách získať desať percent, plánujú do kampane investovať celkom 3,5 milióna korún.

Smer-sociálna demokracia (Smer-SD) mal zatiaľ náklady na predvolebnú kampaň vyše 19 mil. Sk. Zo 40-miliónového úveru Smer-SD však vyčerpal 32 mil. Sk, pričom rozdiel medzi nákladmi a vyčerpanými prostriedkami sú zaplatené zálohy v médiách, či billboardových agentúrach.

Generálny manažér strany Igor Federič pre TASR spresnil, že vynaložené prostriedky ešte nezahŕňajú zaplatenú politickú reklamu vo verejnoprávnych a súkromných médiách.

V čerpaných prostriedkoch sú zahrnuté predvolebné a volebné prieskumy, inzerciu v periodickej tlači, volebné plagáty, cestovné výdavky členov strany na predvolebné výjazdy, či darčekové predmety.

Slovenská národná strana (SNS) dodnes minula na predvolebnú kampaň 6,550 mil. Sk. Národniari si na predvolebné výdavky zobrali 13-miliónový úver.

Hovorca strany Rafael Rafaj pre TASR uviedol, že na politickú reklamu v elektronických médiách ich stála 61 tisíc korún a volebné plagáty v obciach, vrátane billboardov 3,115 milióna Sk. "Cestovné náklady spojené s kampaňou SNS sú zatiaľ 200 tisíc korún, prieskumy verejnej mienky 1,025 milióna korún a inzercia v periodickej tlači 261 tisíc," povedal hovorca národniarov. Dodal, že ostatné výdavky spojené s propagáciou strany predstavujú 1,888 milióna Sk.

Strany SDKÚ-DS, KDH a Slobodné fórum správy rezortu financií odovzdali, ale zatiaľ ich pre médiá nezverejnili. Do siedmich dní od doručenia správ tak urobí podľa zákona rezort financií.

ANO doteraz minula viac ako osem miliónov korún hlavne na billboardy a politickú reklamu. Celkovo chce strana na kampaň dať 25 až 30 miliónov korún. HZD doteraz minulo od 15. februára do 17. mája na predvolebnú kampaň približne šesť miliónov korún. Asi päť miliónov investovali do predvolebných plagátov, povedal dnes pre TASR predseda strany Jozef Grapa. Ostatné výdavky smerovali do nákladov na inzerciu alebo reklamu v periodickej tlači a na ostatné náklady strany na propagáciu jej činnosti.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 635
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 858
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 169
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 809
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 481
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 080
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 805
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 575
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 121
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.