Bratislava 27. mája (TASR) - Na Slovensku sa o polnoci začala trojtýždňová predvolebná kampaň, ktorá po prvýkrát môže byť aj v deň parlamentných volieb - teda 17. júna. Zo zákona museli starostovia a primátori vyhradiť pre 21 kandidujúcich strán miesta, kde si môžu strany umiestniť svoje volebné plagáty. V deň volieb je zakázané uverejňovať prieskumy verejnej mienky.
Politické strany si mohli po prvýkrát zakúpiť v súkromných elektronických médiách aj politickú reklamu. Podľa zistení TASR sa cena za 30-sekundový spot v niektorých rádiách a televíziách pohybuje od 5200 Sk do 200 tisíc bez DPH.
Zástupcovia kandidujúcich strán v parlamentných voľbách vystúpia v 14 reláciách Slovenskej televízie (STV) a 21 reláciách Slovenského rozhlasu (SRo). V každej diskusii STV budú mať priestor vždy tri strany, v SRo bude vystupovať iba jeden zástupca kandidujúcej strany. Televízna relácia bude vždy trvať 43 minút, pričom diskutujúcim sa nebude stopovať čas. V rozhlase zástupca politickej strany môže prezentovať svoje názory 28 minút a 30 sekúnd.
V STV naplánovali počas pracovných dní diskusie na 17.40 h. Diskusné trojice zostavila STV sama. Prvú diskusnú reláciu televízia vysiela v pondelok 30. mája za účasti reprezentantov HZD, Misie 21-Novej kresťanskej demokracie a strany Nádej.
V SRo sa diskusie začnú v prvý deň volebnej kampane 27. mája o 17.08 h na okruhu Slovensko 1. Poradie diskutujúcich vyžrebovali 20. apríla za účasti zástupcov všetkých politických strán. Reláciu budú viesť dvaja moderátori. Ich prvým hosťom bude zástupca Slovenskej ľudovej strany.
Predvolebné diskusné relácie pripravujú aj ostatné komerčné televízie či rádiá.