BRATISLAVA 8. júna (SITA) - Strany investujú do volebnej kampane podstatne viac, ako priznávajú v predbežných správach pre ministerstvo financií. Konštatovala to dnes na tlačovej besede Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play.
V správach často chýbajú podrobné údaje, ako je cena za grafický návrh, produkciu, réžiu a pod. Pri monitorovaní billboardov a reklamy v médiách spoločnosťou TNS sa zistilo, že uvádzané ceny sú poddimenzované.
Michal Ruttkay z Klubu reklamných agentúr konštatoval, že strany majú zjavne dobrých obchodníkov, ktorých by uvítali aj oni vo svojich firmách, pretože dokážu neuveriteľne stlačiť ceny. Napríklad Smer-SD natočil video za 400 korún, Aliancia nového občana dokázala urobiť jeden míting so sálou a programom za 45-tisíc a SDKÚ-DS v správe tvrdí, že reprezentačné CD, ktoré masovo rozdáva na mítingoch, ju dokopy stálo 45-tisíc. Nepíše však, v akom náklade ho dalo vyrobiť. Ak by to bolo 10 000 kusov, jedno CD aj so zaplatením tantiém spevákom by vyšlo na 4,50 Sk.
Za marec, apríl a máj investovalo do billboardovej kampane a kampane v tlačených médiách najviac SDKÚ-DS – vyše sedem miliónov, Smer-SD a Slobodné fórum prekročilo šesť miliónov, ĽS-HZDS päť miliónov a Prosperita Slovenska štyri milióny. Najmenej zaplatilo OKS – 50-tisíc Sk. Tieto sumy sú odvodené z oficiálnych cien jednotlivých firiem.