SDKÚ PRIZNALA ZA BILBORDY 19,2 MILIÓNA, KONEČNÚ SUMU VŠETKÝCH MOŽNO LEN ODHADOVAŤ

Najviac bilbordov kúpila SDKÚ

BRATISLAVA - Stranou, ktorá dala zrejme výrazne najviac peňazí do bilbordovej kampane, je SDKÚ. Len v máji mala najmenej 740 bilbordov po celom Slovensku.

Také sú prepočty z monitoringu agentúry TNS SK, Aliancie Fair-play, klubu reklamných agentúr na Slovensku (KRAS) a informácií SME od agentúr, ktorých sa monitoring netýkal. Michal Ruttkay z KRAS odhaduje, že "určite je ich viac ako triíc".

SDKÚ priznala, že na tento typ kampane minula 19,2 milióna, čo môže byť podľa Ruttkaya reálne číslo. "Chýba tam produkcia. Oni majú strašne veľký počet prelepov a variantov," povedal. To by túto sumu ešte zvýšilo.

Približne 400 bilbordov malo v máji SF, zhruba po 390 si zaplatilo HZD a KDH, nasledoval Smer s vyše 380 bilbordmi, HZDS s 360. SNS približne 150, okolo 90 SMK.

TNS počítala náklady na bilbordy ako cenníkové - teda 6000 Sk za plagát a mesiac. V reklamných agentúrach nám potvrdili, že v prípade objednávky vyšších počtov bilbordov ide ich cena výrazne dolu a že jeden kus môže byť aj menej ako polovičná.

Do týchto počtov bilbordov sa nezaratávajú tzv. citybordy, teda prenosné reklamné plochy, ktorých sú vo väčších mestách desiatky. Nepočítajú sa do nich ani tzv. bigbordy a megabordy - plochy ešte väčšie ako bilbord, ktorých prenájom sa pohybuje až okolo 50-tisíc za mesiac.

Konečnú sumu, ktorú strany dali do "plagátovej" časti kampane, teda možno iba odhadovať.

TNS monitorovala aj takmer stovku tlačených periodík. V apríli dala podľa odhadov na kampaň najviac strana Nádej - až okolo dvoch miliónov. Nasledovala ďalšia mimoparlamentná strana Prosperita Slovenska s odhadom na 1,3 milióna a SDKÚ s kampaňou takmer za milión.

V máji sa počet inzerátov v tlači prudko zvýšil a podľa prepočtov TNS najviac zaplatil Smer (asi 2,2 milióna) a podobnú sumu dala Prosperita Slovenska. Okolo dvoch miliónov mohla za reklamu utratiť SMK a 1,8 KDH. Nasledovalo SF, Nádej a SDKÚ s reklamami v približnom objeme okolo 1,2 milióna.

Čo strany podľa Aliancie Fair-play zamlčali

ANO

  • inzerciu v Košickom korzári, reklamu v kinách, náklady na propagačné materiály a plagáty,
  • presné počty bilbordov, výrobu darčekových predmetov, odmeny pre umelcov,
  • v správe sa neuvádza, či sú v nej zahrnuté aj megabordy, ktorých je na Slovensku niekoľko, náklady na mítingy pôsobia podhodnotene.

HZDS

  • uvádzajú, že nemali inzerciu v tlači, aj keď mali inzerát v periodiku Tele plus,
  • nie je jasné, či do výdavkov zahrnuli aj odmeny agentúram, umelcom, výrobu bilbordov.

KDH

  • aj keď uviedli, že inzerciu v tlači nemali, bola v Košickom korzári i v Plus 7 dní,
  • nie je zrejmé, či boli v správe aj výdavky na stranícke noviny, maskota, odmenu agentúre.

KSS

  • správa neobsahuje adresy darcov, ako to vyžaduje zákon.

Smer

  • keďže Andy Kraus a Peter Marcin vyhlásili, že Smeru robia kampaň zadarmo, mali by byť zapísaní v zozname darcov, čo nie sú,
  • zo správy nie je zrejmé, či náklady zahŕňajú aj stranícke noviny,
  • uvádzajú náklady na "video" 400 Sk, čo je podozrivo nízka suma.

SDKÚ

  • priznávajú iba výdavky na regionálnu inzerciu, podľa monitoringu ale mali inzerciu v Záhradkárovi slovenskom, Markíze a v Živote v trhovej hodnote asi 1,5 milióna,
  • neuviedli náklady na dizajn internetovej stránky, odmeny pre agentúru, výrobu darčekových predmetov,
  • uvádzajú, že výroba propagačných CD, ktoré sa rozdávajú na mítingoch, bola 45-tisíc, čo je podozrivo nízka suma.

SF

  • neuvádzajú dodávateľov propagačných služieb, odmeny agentúram, grafické návrhy ani náklady na stranícke noviny.

SMK

  • chýbajú informácie o dodávateľoch služieb, počtoch reklamných plôch, grafických návrhov, výrobe propagačných predmetov a odmene agentúre.

SNS

  • chýbajú údaje o odmene reklamným agentúram za návrhy propagačných materiálov, plagátoch a bilbordoch aj o konkrétnych počtoch predmetov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 558
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 037
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 014
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 781
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 943
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 552
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 192
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 568
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 173

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

Sudcovia si vyberajú, ako má vyzerať spravodlivosť

O osem voľných miest v Súdnej rade sa uchádza sedemnásť ľudí. Rozhoduje asi 1360 sudcov z celého Slovenska.

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.