SDKÚ PRIZNALA ZA BILBORDY 19,2 MILIÓNA, KONEČNÚ SUMU VŠETKÝCH MOŽNO LEN ODHADOVAŤ

Najviac bilbordov kúpila SDKÚ

BRATISLAVA - Stranou, ktorá dala zrejme výrazne najviac peňazí do bilbordovej kampane, je SDKÚ. Len v máji mala najmenej 740 bilbordov po celom Slovensku.

Také sú prepočty z monitoringu agentúry TNS SK, Aliancie Fair-play, klubu reklamných agentúr na Slovensku (KRAS) a informácií SME od agentúr, ktorých sa monitoring netýkal. Michal Ruttkay z KRAS odhaduje, že "určite je ich viac ako triíc".

SDKÚ priznala, že na tento typ kampane minula 19,2 milióna, čo môže byť podľa Ruttkaya reálne číslo. "Chýba tam produkcia. Oni majú strašne veľký počet prelepov a variantov," povedal. To by túto sumu ešte zvýšilo.

Približne 400 bilbordov malo v máji SF, zhruba po 390 si zaplatilo HZD a KDH, nasledoval Smer s vyše 380 bilbordmi, HZDS s 360. SNS približne 150, okolo 90 SMK.

TNS počítala náklady na bilbordy ako cenníkové - teda 6000 Sk za plagát a mesiac. V reklamných agentúrach nám potvrdili, že v prípade objednávky vyšších počtov bilbordov ide ich cena výrazne dolu a že jeden kus môže byť aj menej ako polovičná.

Do týchto počtov bilbordov sa nezaratávajú tzv. citybordy, teda prenosné reklamné plochy, ktorých sú vo väčších mestách desiatky. Nepočítajú sa do nich ani tzv. bigbordy a megabordy - plochy ešte väčšie ako bilbord, ktorých prenájom sa pohybuje až okolo 50-tisíc za mesiac.

Konečnú sumu, ktorú strany dali do "plagátovej" časti kampane, teda možno iba odhadovať.

TNS monitorovala aj takmer stovku tlačených periodík. V apríli dala podľa odhadov na kampaň najviac strana Nádej - až okolo dvoch miliónov. Nasledovala ďalšia mimoparlamentná strana Prosperita Slovenska s odhadom na 1,3 milióna a SDKÚ s kampaňou takmer za milión.

V máji sa počet inzerátov v tlači prudko zvýšil a podľa prepočtov TNS najviac zaplatil Smer (asi 2,2 milióna) a podobnú sumu dala Prosperita Slovenska. Okolo dvoch miliónov mohla za reklamu utratiť SMK a 1,8 KDH. Nasledovalo SF, Nádej a SDKÚ s reklamami v približnom objeme okolo 1,2 milióna.

Čo strany podľa Aliancie Fair-play zamlčali

ANO

  • inzerciu v Košickom korzári, reklamu v kinách, náklady na propagačné materiály a plagáty,
  • presné počty bilbordov, výrobu darčekových predmetov, odmeny pre umelcov,
  • v správe sa neuvádza, či sú v nej zahrnuté aj megabordy, ktorých je na Slovensku niekoľko, náklady na mítingy pôsobia podhodnotene.

HZDS

  • uvádzajú, že nemali inzerciu v tlači, aj keď mali inzerát v periodiku Tele plus,
  • nie je jasné, či do výdavkov zahrnuli aj odmeny agentúram, umelcom, výrobu bilbordov.

KDH

  • aj keď uviedli, že inzerciu v tlači nemali, bola v Košickom korzári i v Plus 7 dní,
  • nie je zrejmé, či boli v správe aj výdavky na stranícke noviny, maskota, odmenu agentúre.

KSS

  • správa neobsahuje adresy darcov, ako to vyžaduje zákon.

Smer

  • keďže Andy Kraus a Peter Marcin vyhlásili, že Smeru robia kampaň zadarmo, mali by byť zapísaní v zozname darcov, čo nie sú,
  • zo správy nie je zrejmé, či náklady zahŕňajú aj stranícke noviny,
  • uvádzajú náklady na "video" 400 Sk, čo je podozrivo nízka suma.

SDKÚ

  • priznávajú iba výdavky na regionálnu inzerciu, podľa monitoringu ale mali inzerciu v Záhradkárovi slovenskom, Markíze a v Živote v trhovej hodnote asi 1,5 milióna,
  • neuviedli náklady na dizajn internetovej stránky, odmeny pre agentúru, výrobu darčekových predmetov,
  • uvádzajú, že výroba propagačných CD, ktoré sa rozdávajú na mítingoch, bola 45-tisíc, čo je podozrivo nízka suma.

SF

  • neuvádzajú dodávateľov propagačných služieb, odmeny agentúram, grafické návrhy ani náklady na stranícke noviny.

SMK

  • chýbajú informácie o dodávateľoch služieb, počtoch reklamných plôch, grafických návrhov, výrobe propagačných predmetov a odmene agentúre.

SNS

  • chýbajú údaje o odmene reklamným agentúram za návrhy propagačných materiálov, plagátoch a bilbordoch aj o konkrétnych počtoch predmetov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 428
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 920
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 264
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 724
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 607
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 561
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 457
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 846
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 231
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 180

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dankovi poškodilo bozkávanie výložiek, za premiéra ho už väčšina nechce

Kým v decembri bol podľa agentúry Focus Andrej Danko favoritom na budúceho premiéra, dnes jeho akceptácia u ľudí výrazne klesla.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

Neprehliadnite tiež

Dankovi poškodilo bozkávanie výložiek, za premiéra ho už väčšina nechce

Kým v decembri bol podľa agentúry Focus Andrej Danko favoritom na budúceho premiéra, dnes jeho akceptácia u ľudí výrazne klesla.

Rómsky splnomocnenec: Darmo robíme dobré kroky, ak to nevieme predať verejnosti

Problém priznal Ravasz v oblasti terénnych sociálnych pracovníkov.

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop