BRATISLAVA 13. júna (SITA) - Exminister František Tóth nerešpektoval signalizáciu o príchode vlaku, rušňovodič nemohol tragickej zrážke zabrániť. "Semafor svietil. V tejto chvíli už viem potvrdiť, že keď vošiel pán Tóth na priecestie, signalizácia bola funkčná," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa železníc (ŽSR) Kornélia Blašková po tom, ako ich experti na mieste signalizáciu preskúšali. Štyridsaťtriročný F. Tóth prakticky nemal šancu. Keď sa snažil prejsť cez železničné priecestie z obce Bohdanovce do Šeplíc narazila do jeho Škody Octavia zo strany vodiča lokomotíva osobného vlaku, ktorý šiel asi osemdesiatkilometrovou rýchlosťou. Tóthove auto po náraze odhodilo približne tridsať metrov, pričom zdemolovalo dva ploty. Polícia vypočula svedkov aj rušňovodiča, ktorého v šoku odviezli do nemocnice v Trnave.
Blašková vyzýva vodičov, aby rešpektovali svetelnú signalizáciu na železničných priechodoch. Paradoxne je však podľa nej najviac nehôd tam, kde sú aj závory. Na priechode, kde zahynul exminister kultúry, zomrel vlani na Deň detí 1. júna chlapec na bicykli. "Bohužiaľ, na sto percent sa nešťastia na železničných priecestiach dejú preto, že ľudia nerešpektujú dopravné značenia. V histórii nemáme prípad, že by to bola chyba železníc, že by sa to stalo preto, že by signalizácia nefungovala. Ľudia sa snažia ušetriť sekundy a minúty tam, kde ich to niekedy stojí život." Pred rokom v kampani Dávaj pozor, neriskuj! vkladali za okná áut letáky, ako sa majú vodič správať na železničnom priecestí. "Železnica má vždy prednosť. Auto alebo cyklista musí vždy zastaviť pred priecestím," zdôraznila Blašková.
Rušňovodiči podľa hovorkyne zažívajú takéto nehody v poslednom čase častejšie. Mnohí z nich od tejto práce odídu a idú do administratívy. Pred niekoľkými mesiacmi sa napríklad rušňovodičovi stalo, že zabil za týždeň troch ľudí - pri jednej nehode dvoch a pri ďalšej jedného. "Oni to tak hovoria, že zabili. Sú to pre nich celoživotné traumy," dodala.
Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.