NAJVIAC PRIESTORU V MÉDIÁCH ZÍSKALI V MÁJI DVE OPOZIČNÉ STRANY – SMER-SD A ĽS-HZDS

Podľa MEMO 98 kampaň v médiách korektnejšia ako v minulosti

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Na rozdiel od minulosti bola vo všeobecnosti kampaň v médiách podľa organizácie MEMO 98 viac korektná. Podľa analýzy mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov ...

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Na rozdiel od minulosti bola vo všeobecnosti kampaň v médiách podľa organizácie MEMO 98 viac korektná. Podľa analýzy mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov kandidujúcich do Národnej rady Slovenskej republiky v STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenskom rozhlase, Rádiu Expres, Rádiu Okey a Rádiu Viva (1. máj – 31. máj 2006) vyplýva, že médiá si splnili svoju informačnú povinnosť a občan mohol získať rôznorodé informácie o kandidujúcich subjektoch. Na druhej strane však bola kampaň podľa analýzy miestami nudná, chýbal jej väčší konfrontačný náboj, predovšetkým vzhľadom na opatrnú a vyčkávaciu taktiku väčšiny relevantných strán, ktoré si nechceli znižovať koaličný potenciál po voľbách.

Najviac priestoru v médiách získali v máji dve opozičné strany – Smer-SD a ĽS-HZDS. Téma volieb v máji dominovala v spravodajských reláciách všetkých monitorovaných médií, ale najviac sa jej venovala STV. Zo všetkých lídrov kandidátok získal najväčší priestor Robert Fico, pričom Mikuláš Dzurinda bol až šiestym najviac prezentovaným lídrom. Najviac kritiky zo všetkých lídrov odznelo v máji na adresu Vladimíra

Preferenčne najsilnejšia strana Smer – SD získala súhrnne v sledovaných médiách 1 hodinu a 18 minút, pričom najvýraznejší podiel jej poskytla TV Markíza (18,4 %). ĽS-HZDS dostalo priestor súhrnne 51 minút a 7 sekúnd, SDKÚ-DS (44 minút 43 sekúnd). Na druhej strane, najmenej času zo všetkých kandidujúcich subjektov venovali monitorované média vo svojich spravodajských reláciách stranám Prosperita Slovenska a SLNKO.

Všetky sledované subjekty boli zobrazené predovšetkým neutrálne - tri subjekty boli zobrazené výlučne neutrálne (Strana občianskej solidarity, SLNKO a Prosperita Slovenska). Pri všetkých ostatných stranách (o ktorých odznela čo len sekunda politických informácií) prevažovali neutrálne informácie nad negatívnymi – výnimkou je prezentácia SNS na TV Joj, kde jednoznačne prevažovali negatívne informácie nad neutrálnymi a pozitívnymi. Najviac negatívnych informácií súhrnne odznelo na adresu Smeru-SD (10 minút 28 sekúnd), potom ĽS–HZDS (8 minút 13 sekúnd) a SNS (7 minút 45 sekúnd).

Monitorované médiá nevenovali za sledované obdobie ani sekundu spravodajského priestoru lídrom 8 strán J. Kalman (ĽB), I. Šimko (Misia 21), L. Kozmon (SDĽ), V. Móric (SLNKO), P. Tatár (OKS), F. A. Zvrškovec (Prosperita Slovenska), J. Sásik (SĽS) a A. Novotná (Nádej). Najviac priestoru vo všetkých médiách súhrnne získal líder Smeru-SD R. Fico (27 minút 8 sekúnd). Druhým najzobrazovanejším lídrom bol V. Mečiar (17 minút 46 sekúnd) a treťou v poradí bola líderka Slobodného fóra Z. Martináková, ktorá získala súhrnne 14 minút 15 sekúnd.

Informácie o zobrazených lídroch boli dominantne neutrálne, s výnimkou Jána Slotu, u ktorého tesne prevažujú negatívne informácie nad neutrálnymi, najmä v súvislosti s incidentom v jednom bratislavskom

podniku. V prípade štyroch lídrov bola prezentácia prevažne neutrálno-pozitívna (J. Ľupták, P. Hrušovský, B. Bugár a J. Vaškeba), naopak pri ostatných prevažne neutrálno-negatívna.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 207
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 950
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 876
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 680
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 236
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 100
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 637
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 452
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 739

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval zahraničné firmy, aby sa vyjadrili ku korupcii

Za každé euro investované do výskumu si môžu firmy odpočítať z daní o štvrtinu viac.

V rebríčku kandidátov na predsedu ÚVO vedie jeho právnik

Kandidát spájaný so stranou Most skončil ako posledný.

Kaliňák obhajoval nákupy budov, hovorí o vymyslených kauzách

Výsledná cena je to jediné, čo je rozhodujúce, tvrdí minister.

Meteorológovia varujú pred búrkami s krúpami

Búrky by mali zasiahnuť takmer celé územie Slovenska.