NAJVIAC PRIESTORU V MÉDIÁCH ZÍSKALI V MÁJI DVE OPOZIČNÉ STRANY – SMER-SD A ĽS-HZDS

Podľa MEMO 98 kampaň v médiách korektnejšia ako v minulosti

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Na rozdiel od minulosti bola vo všeobecnosti kampaň v médiách podľa organizácie MEMO 98 viac korektná. Podľa analýzy mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov ...

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Na rozdiel od minulosti bola vo všeobecnosti kampaň v médiách podľa organizácie MEMO 98 viac korektná. Podľa analýzy mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov kandidujúcich do Národnej rady Slovenskej republiky v STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenskom rozhlase, Rádiu Expres, Rádiu Okey a Rádiu Viva (1. máj – 31. máj 2006) vyplýva, že médiá si splnili svoju informačnú povinnosť a občan mohol získať rôznorodé informácie o kandidujúcich subjektoch. Na druhej strane však bola kampaň podľa analýzy miestami nudná, chýbal jej väčší konfrontačný náboj, predovšetkým vzhľadom na opatrnú a vyčkávaciu taktiku väčšiny relevantných strán, ktoré si nechceli znižovať koaličný potenciál po voľbách.

Najviac priestoru v médiách získali v máji dve opozičné strany – Smer-SD a ĽS-HZDS. Téma volieb v máji dominovala v spravodajských reláciách všetkých monitorovaných médií, ale najviac sa jej venovala STV. Zo všetkých lídrov kandidátok získal najväčší priestor Robert Fico, pričom Mikuláš Dzurinda bol až šiestym najviac prezentovaným lídrom. Najviac kritiky zo všetkých lídrov odznelo v máji na adresu Vladimíra

Preferenčne najsilnejšia strana Smer – SD získala súhrnne v sledovaných médiách 1 hodinu a 18 minút, pričom najvýraznejší podiel jej poskytla TV Markíza (18,4 %). ĽS-HZDS dostalo priestor súhrnne 51 minút a 7 sekúnd, SDKÚ-DS (44 minút 43 sekúnd). Na druhej strane, najmenej času zo všetkých kandidujúcich subjektov venovali monitorované média vo svojich spravodajských reláciách stranám Prosperita Slovenska a SLNKO.

Všetky sledované subjekty boli zobrazené predovšetkým neutrálne - tri subjekty boli zobrazené výlučne neutrálne (Strana občianskej solidarity, SLNKO a Prosperita Slovenska). Pri všetkých ostatných stranách (o ktorých odznela čo len sekunda politických informácií) prevažovali neutrálne informácie nad negatívnymi – výnimkou je prezentácia SNS na TV Joj, kde jednoznačne prevažovali negatívne informácie nad neutrálnymi a pozitívnymi. Najviac negatívnych informácií súhrnne odznelo na adresu Smeru-SD (10 minút 28 sekúnd), potom ĽS–HZDS (8 minút 13 sekúnd) a SNS (7 minút 45 sekúnd).

Monitorované médiá nevenovali za sledované obdobie ani sekundu spravodajského priestoru lídrom 8 strán J. Kalman (ĽB), I. Šimko (Misia 21), L. Kozmon (SDĽ), V. Móric (SLNKO), P. Tatár (OKS), F. A. Zvrškovec (Prosperita Slovenska), J. Sásik (SĽS) a A. Novotná (Nádej). Najviac priestoru vo všetkých médiách súhrnne získal líder Smeru-SD R. Fico (27 minút 8 sekúnd). Druhým najzobrazovanejším lídrom bol V. Mečiar (17 minút 46 sekúnd) a treťou v poradí bola líderka Slobodného fóra Z. Martináková, ktorá získala súhrnne 14 minút 15 sekúnd.

Informácie o zobrazených lídroch boli dominantne neutrálne, s výnimkou Jána Slotu, u ktorého tesne prevažujú negatívne informácie nad neutrálnymi, najmä v súvislosti s incidentom v jednom bratislavskom

podniku. V prípade štyroch lídrov bola prezentácia prevažne neutrálno-pozitívna (J. Ľupták, P. Hrušovský, B. Bugár a J. Vaškeba), naopak pri ostatných prevažne neutrálno-negatívna.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 575
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 212
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 794
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 573
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 119
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 106
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 016
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 510
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 557
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 478

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Nicholsonová tiež zvažovala odchod z SaS, teraz má dve možnosti

Tvrdí, že ak zo strany odíde, tak odíde z politiky celkom.

Lajčák: Je dôležité, aby V4 nebola vnímaná ako zoskupenie proti EÚ

Slovensko patrí aj do Slavkovského formátu, kde komunikácia prebieha na expertnej úrovni.

Sulík alebo Matovič? Opozícia podľa niektorých poslancov nemá lídra

Predseda Most-Híd Béla Bugár otázku líderstva považuje za ťažkú.

Michael Kocáb: Som hrdý slniečkar, s tvrdou silou nemáme šancu

Hudobník Michael Kocáb pre SME hovorí, že nie je žiadny rusofób. Aj to mohlo podľa neho prispieť k bezproblémovému odsunu sovietskych vojsk z Československa.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop