SME

Volebná kaucia prepadne trinástim stranám

BRATISLAVA 18. júna (SITA) - Trinástim politickým stranám, ktoré nezískali aspoň dve percentá voličských hlasov, prepadne polmiliónová volebná kaucia. Do štátneho rozpočtu sa tak dostane 6,5 milióna korún.

Oveľa vyššiu sumu však štát vynaloží na vyplatenie príspevku na hlasy a činnosť pre tie strany, ktoré získali aspoň tri percentá hlasov a navyše pre parlamentné strany na príspevok za mandát.

Výška príspevku za hlas je jedno percento priemernej nominálnej mesačnej mzdy v hospodárstve v roku 2005. Tá bola 17 274 Sk, čiže jeden hlas má hodnotu 172,74 Sk. Podľa neoficiálnych výsledkov volieb, ktoré zverejnil štatistický úrad, bude mať nárok na tento príspevok osem strán. Strana Smer-sociálna demokracia by mala dostať za hlasy 115 932 550 Sk, druhé SDKÚ-Demokratická strana 73 035 335 Sk, tretia SNS 46 669 856 Sk, štvrtá SMK 46 485 888 Sk, piata Ľudová strana-HZDS 34 976049 Sk a KDH 33 069 000 Sk. Nárok na príspevok za hlasy má aj KSS a to vo výške 15 443 819 Sk a Slobodné fórum vo výške 13 812 290 Sk. Tieto strany majú nárok aj na vyplatenie príspevku na činnosť, ktorý je v rovnakej výške ako príspevok za hlasy. Jeho vyplácanie je však rozložené na celé volebné obdobie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Parlamentným stranám každoročne za prvých dvadsať mandátov patrí príspevok v sume tridsaťnásobku priemernej mzdy za predchádzajúci rok. Za 21. mandát a každý ďalší mandát patrí strane príspevok na mandát v sume dvadsaťnásobku priemernej mzdy za predchádzajúci rok. Výška príspevku na mandát sa tak bude každoročne meniť. Do konca tohto roku bude mať mesačne Smer-SD nárok 1 727 400 Sk, SDKÚ-DS 1 180 390 Sk, SNS 863 700, SMK 863 700, ĽS-HZDS 647 775 a KDH 604 590 Sk.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 072
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 540
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 528
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 934
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 628
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 793
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 602
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Lilli Taggerová sa raduje z výhry vo finále dvojhry junioriek na Roland Garros 2025.

Vo štvorhre sa so slovenskou tenistkou dostala do štvrťfinále.


Lukáš Kubiš v drese Unibet Tietema Rockets.

Z víťazstva sa tešil Svrčekov tímový kolega.


Hráč Španielska Nico Williams sa raduje z gólu proti Francúzsku.

Pozrite si TV program zápasu o bronz a finále Ligy národov. Kde sledovať zápasy?


SkryťZatvoriť reklamu