SME

Pápež: Zelenoštvrtkové posolstvo kňazom o spovedi

BRATISLAVA 27. marca (SITA) - Zelený štvrtok, ktorý otvára tzv. Veľkonočné trojdnie, čiže vyvrcholenie prípravy na Veľkú noc, patrí v katolíckej cirkvi tradičnému stretávaniu sa všetkých kňazov diecézy so svojimi biskupmi. Na spoločnej dopoludňajšej sväte

j omši v katedrálnych chrámoch si pripomínajú okrem iného ustanovenie sviatosti kňazstva pri Ježišovej poslednej večeri. Pápež pri tejto príležitosti adresuje nositeľom kňazskej hodnosti osobitný list, ktorý tento rok zameral na potrebu oživiť spovednú prax.

"Pociťujem túžbu vrúcne vás vyzvať, aby ste znovu osobne objavili krásu sviatosti zmierenia, ktorá trpí už niekoľko desaťročí krízou," napísal Ján Pavol II. v posolstve, ktoré vatikánska Kongregácia pre klérus zverejnila pred týždňom. Najvyšší kňaz a zástupca Ježiša Krista na zemi zdôraznil potrebu osobnej komunikácie v dnešnej technologickej spoločnosti s rýchlym tempom. "Božia múdrosť naplnila ustanovením tejto sviatosti hlbokú potrebu ľudského srdca. Je to vôľa nebies, aby sme sa aj cez naše slová - ak sme ku každému pozorní, schopní vytušiť jeho problémy a sprevádzať ho citlivo na ceste - dokázali stať sa spolupracovníkmi milosrdenstva, ktoré človeka znovu prijíma, a lásky, ktorá ho zachraňuje," uviedol pápež. Zároveň však zdôraznil, že osobný kontakt spovedníka s kajúcnikom si nemožno zamieňať s rôznymi psychologickými terapiami. Sviatosť zmierenia má totiž vyšší, nadprirodzený rozmer Božej milosti: "Človek sám od seba nie je ničoho schopný. A nič si nemôže zaslúžiť. Spoveď je skôr vstúpením Boha do domu človeka než cestou človeka k Bohu," rozvíja myšlienku milosrdenstva Ján Pavol II.

Svätý Otec sa v liste zároveň dotkol praktických stránok vysluhovania sviatosti zmierenia. V súvislosti s rozmáhajúcou sa praxou spoločných spovedí namiesto individuálnych v niektorých západných krajinách upozornil, že riadnou formou vysluhovania tejto sviatosti je osobná spoveď a len v prípadoch "vážnej potreby" je odôvodnené siahnuť po spoločnej forme so všeobecným rozhrešením. Podmienky vyhlásenia "vážnej potreby" sú v katolíckej cirkvi veľmi prísne a ani hromadné rozhrešenie neplatí bez následnej individuálnej spovede z ťažkých hriechov.



te;fa

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 748
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 881
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 368
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 832
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 767
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 448
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu