odpovedá realite.“ TwoOne mali akcie a sľúbené investície do bratislavského a košického letiska stáť viac ako 20 miliárd korún.
Poslanec HZDS Ján Kovarčík hovorí, že hnutie nikdy nesúhlasilo s privatizáciou letísk. Povedal, že ak to bude právne možné, letiská by mali zostať štátne. „HZDS si nemyslí, že štát je najhorší vlastník, ako to tvrdí opozícia.“ Premiér Robert Fico zo Smeru naznačil, že ak TwoOne dovčera nepredložilo súhlas Protimonopolného úradu, privatizačnú zmluvu bude pokladať za neplatnú. „Odmietavý postoj premiéra k predaju bratislavského letiska je dlhodobo známy,“ doplnila hovorkyňa vlády Silvia Glendová.
„Rozhodnutie Protimonopolného úradu berieme na vedomie, v súčasnosti ho skúmame a analyzujeme. O ďalšom postupe bude rozhodovať vláda,“ povedal hovorca rezortu dopravy Marián Jánošík.
Úrad nemohol právoplatne rozhodnúť o vstupe viedenského letiska Schwechat do bratislavského letiska, lebo Rakúšania si v stanovenej lehote neprebrali dôležité písomnosti. Preto si lehotu na posudzovanie koncentrácie predĺžil do 19. októbra. Vo svojom včerajšom stanovisku úrad odmietol podozrenia, že konal z politických dôvodov. Upozornil, že už 15. júna, ešte pred parlamentnými voľbami, dospel k záveru, že spojenie viedenského a bratislavského letiska prináša riziko obmedzenia hospodárskej súťaže.
Vstup TwoOne do košického letiska však v pondelok schválil úrad bez námietok. Na rozdiel od Bratislavy v tomto prípade nemá obavy, že vznikne regionálny monopol.
Autor: ľja