ZHODLI SA NA TOM PREDSTAVITELIA ŽILINSKEJ SOPK, KRAJSKEJ HOSPODÁRSKEJ KOMORY MORAVSKOSLIEZSKEHO KRAJA, ZDRUŽENIA PRE ROZVOJ MORAVSKOSLIEZSKEHO KRAJA A SLOVENSKO-KÓREJSKÉHO HOSPODÁRSKEHO VÝBORU PRI POD

Výstavba diaľnice Martin - Ostrava by sa mala urýchliť

ŽILINA 5. septembra (SITA) - Výstavba európskej diaľnice a rýchlostných komunikácií medzi mestami Martin - Žilina - Čadca - Třinec - Nošovice - Ostrava by sa mala urýchliť. Zhodli sa na tom dnes v Žiline ...

ŽILINA 5. septembra (SITA) - Výstavba európskej diaľnice a rýchlostných komunikácií medzi mestami Martin - Žilina - Čadca - Třinec - Nošovice - Ostrava by sa mala urýchliť. Zhodli sa na tom dnes v Žiline predstavitelia Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory - regionálnej komory Žilina, Krajskej hospodárskej komory Moravskosliezskeho kraja, Združenia pre rozvoj Moravskosliezskeho kraja a Slovensko-kórejského hospodárskeho výboru pri podpise deklarácie k prioritám výstavby uvedenej trasy. Ako na tlačovej besede informoval riaditeľ žilinskej Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Ján Mišura, deklarácia je určená ministerstvám dopravy, hospodárstva, vládam ČR a SR a Európskej komisii. Po začatí plnej výroby v spoločnostiach Kia Motors Slovakia a Hyundai Motor Manufacturing Czech sa zaťažia cesty o 300 kamiónov denne v oboch smeroch a nastane neúnosná dopravná situácia. Najhoršou časťou na trase je úsek Svrčinovec - Čadca, kde nie je vypracovaná projektová dokumentácia, nie sú vykúpené pozemky a hrozí vytvorenie dopravného lievika .

"Určite vyvoláme cez naše vládne orgány tlak na slovenskú stranu, aby riešila tento úsek súčasne s našimi úsekmi, pretože na celom dopravnom reťazci bude najužšie miesto limitovať plynulosť celej dopravy," doplnil predseda Krajskej hospodárskej komory Moravskosliezskeho kraja Pavel Bartoš. Ako ďalej uviedol Mišura, podľa programového vyhlásenia vlády by sa mala diaľnica na slovenskej strane dokončiť v roku 2010. "Na rokovaniach dostávame neoficiálne informácie, že to bude najskôr v roku 2014. S tým nesúhlasia české ani slovenské obchodné komory, ani Kia, Hyundai a subdodávatelia“, konštatoval. Nemôže sa podľa neho odkladať ani začatie výstavby tunela Višňové - Dubná Skala medzi Žilinou a Martinom.

Ak nebude dobudovaná cestná infraštruktúra, možno podľa Mariána Hradňanského z oddelenia dopravy a colnej deklarácie Kia Motors Slovakia, s. r. o. očakávať problémy s dodávkami do prevádzok. "V prípade, že budú omeškania, nebudeme môcť plniť náš výrobný program, ktorý je 300-tisíc kusov vozidiel v roku 2010," doplnil.

Podniky, ktoré združuje SOPK a zahraniční investori nie sú podľa Mišuru povinní prispievať na túto diaľnicu, pretože podnikatelia platia dane do EÚ aj do slovenského rozpočtu. "Nemajú morálnu povinnosť znova prispievať na diaľnice. Na to je rozpočet," konštatoval. Ide podľa neho o európske koridory E75, E50, ktoré EÚ môže na žiadosť SR financovať nenávratným grantom z Kohézneho fondu. "Závisí len od SR, či tento úsek od českej hranice po Martin aj s tunelom a R3 na Kremnicu zaradí do Kohézneho fondu", doplnil Mišura.


Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.



mt;lc su

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 857
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 236
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 679
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 971
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 774
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 066
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 507
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 116
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 374
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 185

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KULTÚRA

Minúta po minúte: Moonlight má prvého Oscara

Odovzdávanie budeme sledovať naživo.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop