Nitra 8. septembra (TASR) Centrum tiesňového volania určené pre dištančnú opatrovateľskú službu zriadilo Mesto Nitra. Pracovisko s nepretržitou 24-hodinovou prevádzkou sídli v priestoroch nitrianskeho mestského úradu. Päť zamestnancov komunikuje s osamelo žijúcimi ľuďmi prostredníctvom koncového zariadenia, ktoré majú klienti umiestnené na tele. Ak klient stlačí príslušné miesto na náramku, spojí sa s operátorkou. Tá podľa potreby zabezpečí záchranný systém, alebo sa kontaktuje s príbuznými, ktorých čísla sú uvedené v databáze, uviedla riaditeľka Správy sociálnych zariadení Mestského úradu v Nitre Anna Kasanová.
V súčasnosti využíva službu centra tiesňového volania 13 klientov, ktorí majú uzatvorené zmluvy s Mestom. Predpokladáme, že postupne budú klienti pribúdať. Máme pripravených zatiaľ 50 náramkov, ďalšie budeme doobjednávať postupne, skonštatovala Kasanová. Klient si môže doobjednať i ďalšie služby. Najžiadanejšie sú snímače na plyn, na dym či na dvere proti nedovolenému vniknutiu cudzích osôb do bytu. V budúcnosti by sa mala ponuka rozšíriť aj o obrazovú službu, ktorá je zatiaľ veľmi drahá. Starí ľudia trpia aj výpadkami krátkodobej pamäte, určitou demenciou. Ak si rodina neželá, aby náš klient odchádzal z domu, pretože už v minulosti mal problém sa vrátiť späť, zariadenie signalizuje, že klient odchádza z domu. Vtedy pracovník centra kontaktuje rodinu, uviedla Kasanová.