NITRA 23. septembra (SITA) – Najmä inovatívnosťou oslovila podľa režiséra Romana Poláka jeho inscenácia hry Antona Pavloviča Čechova Ivanov, ovenčená piatimi divadelnými oceneniami sezóny - Dosky. „Mám pocit, že každý na Slovensku i na svete vie, ako sa má hrať Čechov – že je to vždy nejakým spôsobom zaujímavé, ale i nudné. Táto inscenácia sa snažila nebyť nudná novými formálnymi prvkami,“ povedal Polák pre agentúru SITA. Inovatívnym prvkom boli najmä „pomocníci hercov“ – postavičky akoby vystrihnuté z japonského divadla, ktoré podľa režiséra slúžili na konfrontáciu emotívneho európskeho herectva. Polákovi sa podľa kritiky podarilo vytvoriť osobitý interpretačný kľúč a ponúknuť nový pohľad na Čechova ako autora stretu multikultúrnych a spoločensko-politických a náboženských kontextov. „Takýto úspech som nečakal. Inscenáciu som robil s radosťou, ale aj s napätím a určitým rizikom, pretože takýto spôsob stvárnenia bol v mojej tvorbe niečo nové,“ dodal Polák.
Veľkú radosť mala z Dosky za najlepší ženský herecký výkon sezóny Táňa Pauhofová, ktorú kritici ocenili za postavu Manon v inscenácii hry Vítězslava Nezvala Manon Lescaut, uvedenú Činohrou Slovenského národného divadla v Bratislave. „Bol to veľký šok. Ja som mala obrovskú trému už len sem prísť, pretože by ma ani vo sne nenapadlo, že budem nominovaná. Keď povedali moje meno, mala som tep asi šesťsto,“ opísala svoje pocity víťazka. Rola Manon bola podľa nej náročná, ale krásna. „Teraz sa však budem musieť snažiť ešte viac,“ dodala Pauhofová.