Bratislava 4. októbra (TASR) - Rozvoj potenciálu pracovníkov verejnej správy, spôsob odbúravania byrokracie či zefektívňovania služieb pre občanov sú témami dnešnej konferencie o projekte Ľudia pre moderný úrad, ktorého výsledky prezentuje bratislavské Staré Mesto ostatným samosprávam.
"Naši pracovníci získali takzvaný vodičák na počítače, venovali sme sa aj ich odbornému rastu a absolvovali všeobecnú psychologickú prípravu na zvládanie stresových situácií na úrade," uviedol dnes pre TASR staromestský starosta Peter Čiernik. Cieľom konferencie je informovať o práci aj ďalšie samosprávy a inšpirovať ich pri zavádzaní podobných projektov. Zúčastnili sa jej nielen starostovia bratislavských mestských častí, ale aj rôznych miest v SR. "Medzi prvé výstupy projektu patrilo zriadenie pracoviska prvého kontaktu v budove úradu, kde si občan vybaví najnevyhnutnejšie úkony na jednom mieste," povedal Čiernik. Ako dodal, jedným z problémov, ktorý sa snažili odstrániť, bolo, že úradníci často nevnímajú občana ako klienta. Okrem toho prešiel zmenou aj spôsob odmeňovania pracovníkov, ktorý ich podľa Čiernika umožnil lepšie motivovať. Do projektu zahrnuli celú samosprávu aj zamestnancov, ktorí vykonávajú služby verejnej správy v Starom Meste, teda približne 1100 ľudí.
Projekt Ľudia pre moderný úrad začali realizovať v októbri 2005. Hlavným dôvodom bolo uvedomenie si dôležitosti personálnej politiky a jej kľúčovej zložky systematického investovania do rozvoja ľudských zdrojov. Projekt rozvíja znevýhodnenú skupinu zamestnancov, úradníkov samosprávneho úradu. Tí totiž doteraz nemali príležitosť zvyšovať si kvalifikáciu porovnateľne s komerčnou sférou. Projekt je financovaný z Európskeho sociálneho fondu. Ukončený by mal byť koncom mesiaca.