BRATISLAVA 11. októbra (SITA) - Celoštátne denníky číta takmer polovica (46 %) občanov Slovenska. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý v období od 24. apríla do 13. augusta uskutočnila agentúra Median v spolupráci so spoločnosťou BMRB International na vzorke 2 213 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov.
Najčastejšie siahnu obyvatelia Slovenska po denníku Nový Čas, ktorý číta takmer 25 percent opýtaných, čo je približne 1,1 mil. čitateľov. Na druhom mieste v rebríčku čítanosti skončil s vyše deviatimi percentami denník Sme. Denník Pravda číta takmer deväť percent ľudí. Približne päť percent populácie číta Šport, vyše štyri percentá respondentov dáva prednosť denníku Korzár.
Niektorý zo slovenských týždenníkov si prečíta alebo prelistuje 61 percent populácie. Najčítanejším je Plus 7 dní, ktorý číta 15 percent respondentov. Na druhú pozíciu sa s čítanosťou jedenásť percent dostal Nový čas pre ženy a prvú trojicu uzatvára týždenník Markíza, ktorý číta deväť percent respondentov. Týždenník Báječná žena sa umiestnil na štvrtom mieste s ôsmimi percentami. Rebríček uzatvára Život, po ktorom siahne sedem percent opýtaných.
Dvojtýždenníky číta 17 % percent populácie. Najčítanejším titulom je Tele plus so ziskom šesť percent. Dvojtýždenníky Teleprogram, Žena a Život a Stop dosiahli dve percentá. O jedno percento menej získal dvojtýždenník Autoburza.
Z mesačníkov, ktoré číta 60 percent Slovákov, vedie Zdravie s 13 percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva (11 %), za ním je Emma (10 %) a Záhradkár (7 %). Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca rovnako so siedmimi percentami.