BRATISLAVA 11. októbra (SITA) - Rádio Expres je na Slovensku napočúvanejšou rozhlasovou stanicou. Vyplýva to z 2. vlny tohtoročného prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI, ktorý uskutočnila firma Median SK, s.r.o od 24. apríla do 13. augusta tohto roka na vzorke 2 213 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.
Rádio Expres, ktorý počúva 22 % opýtaných, vedie o tri percentá pred prvým programovým okruhom Slovenského rozhlasu - Rádiom Slovensko (19 % počúvanosť). Nasleduje Fun rádio s 10 percentami poslucháčov. Sedempercentnú počúvanosť má komerčné Rádio Okey. Piatu priečku obsadilo regionálne vysielanie SRo na okruhu Rádia Regina (6 %). Najväčší podiel na trhu - 28 % dosiahlo podľa prieskumu Rádio Expres. Rádio Slovensko má 21-percentný podiel a Fun rádio, ktoré sa umiestnilo na tretej priečke, má 10-percentný podiel na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Okey s 8 % a na piatom Rádio Regina so 7-percentným podielom na trhu. Rádia na Slovensku počúva 74 percent respondentov.
Z prieskumu tiež vyplýva, že najviac sledovanou je Televízia Markíza, ktorú pozerá 65 % populácie. Druhá najsledovanejšia je verejnoprávna Jednotka s 32 %, tretia TV Joj s 31 % a štvrtá Dvojka so 7-percentnou sledovanosťou. Českú stanicu Prima TV pozerá päť percent ľudí. TA3, RTL Klub a televízia NOVA majú štvorpercentnú sledovanosť, TV2 má trojpercentnú a ČT1 dvojpercentnú sledovanosť. Najvyšší podiel na trhu, až 48-percentný, má spomedzi slovenských televíznych staníc TV Markíza. Jednotka Slovenskej televízie má 17-percentný podiel na trhu, TV Joj 16-percentný, Dvojka štvorpercentný a jednopercentný podiel na trhu má TA 3. Podiel mimoslovenských televíznych staníc predstavuje spolu 14 %, z toho najvyšší - dvojpercentný - majú RTL Klub, Nova, Prima TV, TV2 a Magyar TV 1 (1%).