Primátorovi Trenčína robí reklamu firma, ktorej mesto zaplatilo vyše 300 tisíc

Trenčín 13. októbra (TASR) - Hoci sa ešte nezačala oficiálna predvolebná kampaň, v Trenčíne sú rozmiestnené bilboardy a reklamné panely s portrétom súčasného ...

Trenčín 13. októbra (TASR) - Hoci sa ešte nezačala oficiálna predvolebná kampaň, v Trenčíne sú rozmiestnené bilboardy a reklamné panely s portrétom súčasného primátora Branislava Cellera, ktorý kandiduje za koalíciu SDKÚ-DS a KDH.

Cellerovi robí reklamu Trenčianska mediálna spoločnosť, ktorá na reklamných plochách propaguje svoj štvrťročník Revue Trenčín. Na titulnej strane časopisu je fotografia Cellera s Trenčianskym hradom v pozadí a vydanie obsahuje rozhovor s primátorom.

Konateľ firmy Róbert Rybníček tvrdí, že je to iba "zhoda okolností". Odmieta, že by firma takýmto spôsobom chcela pomôcť primátorovi k znovuzvoleniu do funkcie. "Ja za tým nevidím nič zlé, že zhodou okolností je tam on na titulke. Je to mienené ako propagácia nášho produktu," povedal Rybníček.

Trenčianska mediálna spoločnosť má s mestom zmluvne podchytený obchodný vzťah a od roku 2004 zinkasovala od mesta vyše 327 tisíc korún. Mesto si totiž v časopise Revue Trenčín zadáva inzerciu a zároveň nakupuje 1000 výtlačkov z každého vydania štvrťročníka.

Hovorca mesta Tibor Hlobeň tvrdí, že mesto časopis nakupuje "kvôli jeho vysokej grafickej i žurnalistickej úrovni a jazykovým mutáciam". Podľa Hlobeňa 755 kusov mesto posiela na veľvyslanectvá, vytipovaným podnikateľským subjektom, členom vlády, primátorom a starostom, štátnym organizáciam, vysokým školám a zvyšok používa ako propagačný materiál.

Rybníček nechcel povedať, aký je náklad časopisu a akú časť kupuje mesto. "Koľko má pre mesto ísť, to je zmluvne viazané a takým spôsobom to funguje. Zdá sa mi, že zachádzate do informácií, ktoré ja z môjho účtovníctva vám nebudem dávať," reagoval.

Časopis vychádza od roku 2005, ale firma ho prvýkrát masívne propaguje až teraz, niekoľko týždňov pred komunálnymi voľbami. Mestský poslanec Róbert Lifka hovorí, že je to predvolebná kampaň. "Treba to vnímať ako sebaprezentáciu a kampaň v predvolebnom období. Určite napomáha k zvoleniu a vytváraniu mylného pozitívneho imidžu. Som presvedčený, keďže je to predvolebná kampaň pre Cellera, že je to dobre právne ošetrené a nenapadnuteľné," povedal.

Firma vydáva aj mesačník Trenčiansky Spravodajca, ktorý je zadarmo distribuovaný do schránok. V septembrovom vydaní bol takisto hlavným materiálom rozhovor s Cellerom. Podľa Lifku v mesačníku inzerujú firmy, ktoré sú napojené na mestský rozpočet. "Buď kupujú niečo z mestského majetku alebo fakturujú mestu zákazky."

Vydavateľstvo sídli v byte na Hodžovej ulici v Trenčíne. Konateľom firmy bol najprv Richard Rybníček. Keď sa stal generálnym riaditeľom STV, vystriedal ho na poste konateľa jeho brat Róbert Rybníček. Ten tvrdí, že s Cellerom má pracovno-profesionálny vzťah, "poznáme sa nie jeden rok". "Ja by som to nazval ako čisto kamarátsky vzťah s človekom, ktorých poznám strašne veľa," povedal.

Primátor podľa Hlobeňa nebude odpovedať na otázky, aký je jeho vzťah s Róbertom Rybníčkom a ako vníma, že mu Trenčianska mediálna spoločnosť propagáciou svojich titulov pred komunálnymi voľbami robí reklamu.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 093
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 047
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 8 484
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 828
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 368
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 197
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 793
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 012
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 647
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 3 707

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

SVET

Rakúska štátna tajomníčka: Teraz útočia na webe, zajtra v uliciach

Rakúsko pripravuje zákony o nenávistných prejavoch.

KOMENTÁRE

Netreba vedieť, čo je Kajínek. Z väznice vykročila celebrita (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

Neprehliadnite tiež

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

Slováci by si radi zachovali pozíciu medzi Západom a Východom

V krajinách strednej a východnej Európy podpora NATO zaostáva za podporou pre EÚ.

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Konferencia biskupov Slovenska síce kritizuje verejnú podporu kňazov Kotlebovej strane, nehovorí o škodlivosti jej ideológie.

Slovensko má po 35 rokoch druhé národné plemeno oviec - slovenskú dojnú ovcu

Vyšľachtená je z pôvodných slovenských plemien a špecializovaných dojných plemien.