Trenčín 13. októbra (TASR) - Hoci sa ešte nezačala oficiálna predvolebná kampaň, v Trenčíne sú rozmiestnené bilboardy a reklamné panely s portrétom súčasného primátora Branislava Cellera, ktorý kandiduje za koalíciu SDKÚ-DS a KDH.
Cellerovi robí reklamu Trenčianska mediálna spoločnosť, ktorá na reklamných plochách propaguje svoj štvrťročník Revue Trenčín. Na titulnej strane časopisu je fotografia Cellera s Trenčianskym hradom v pozadí a vydanie obsahuje rozhovor s primátorom.
Konateľ firmy Róbert Rybníček tvrdí, že je to iba "zhoda okolností". Odmieta, že by firma takýmto spôsobom chcela pomôcť primátorovi k znovuzvoleniu do funkcie. "Ja za tým nevidím nič zlé, že zhodou okolností je tam on na titulke. Je to mienené ako propagácia nášho produktu," povedal Rybníček.
Trenčianska mediálna spoločnosť má s mestom zmluvne podchytený obchodný vzťah a od roku 2004 zinkasovala od mesta vyše 327 tisíc korún. Mesto si totiž v časopise Revue Trenčín zadáva inzerciu a zároveň nakupuje 1000 výtlačkov z každého vydania štvrťročníka.
Hovorca mesta Tibor Hlobeň tvrdí, že mesto časopis nakupuje "kvôli jeho vysokej grafickej i žurnalistickej úrovni a jazykovým mutáciam". Podľa Hlobeňa 755 kusov mesto posiela na veľvyslanectvá, vytipovaným podnikateľským subjektom, členom vlády, primátorom a starostom, štátnym organizáciam, vysokým školám a zvyšok používa ako propagačný materiál.
Rybníček nechcel povedať, aký je náklad časopisu a akú časť kupuje mesto. "Koľko má pre mesto ísť, to je zmluvne viazané a takým spôsobom to funguje. Zdá sa mi, že zachádzate do informácií, ktoré ja z môjho účtovníctva vám nebudem dávať," reagoval.
Časopis vychádza od roku 2005, ale firma ho prvýkrát masívne propaguje až teraz, niekoľko týždňov pred komunálnymi voľbami. Mestský poslanec Róbert Lifka hovorí, že je to predvolebná kampaň. "Treba to vnímať ako sebaprezentáciu a kampaň v predvolebnom období. Určite napomáha k zvoleniu a vytváraniu mylného pozitívneho imidžu. Som presvedčený, keďže je to predvolebná kampaň pre Cellera, že je to dobre právne ošetrené a nenapadnuteľné," povedal.
Firma vydáva aj mesačník Trenčiansky Spravodajca, ktorý je zadarmo distribuovaný do schránok. V septembrovom vydaní bol takisto hlavným materiálom rozhovor s Cellerom. Podľa Lifku v mesačníku inzerujú firmy, ktoré sú napojené na mestský rozpočet. "Buď kupujú niečo z mestského majetku alebo fakturujú mestu zákazky."
Vydavateľstvo sídli v byte na Hodžovej ulici v Trenčíne. Konateľom firmy bol najprv Richard Rybníček. Keď sa stal generálnym riaditeľom STV, vystriedal ho na poste konateľa jeho brat Róbert Rybníček. Ten tvrdí, že s Cellerom má pracovno-profesionálny vzťah, "poznáme sa nie jeden rok". "Ja by som to nazval ako čisto kamarátsky vzťah s človekom, ktorých poznám strašne veľa," povedal.
Primátor podľa Hlobeňa nebude odpovedať na otázky, aký je jeho vzťah s Róbertom Rybníčkom a ako vníma, že mu Trenčianska mediálna spoločnosť propagáciou svojich titulov pred komunálnymi voľbami robí reklamu.