Firmy pred sprísnením noriem kupovali autá so staršími motormi

Banská Bystrica 14. októbra (ČTK) - Slovenskí dopravcovia sa tesne pred zavedením novej emisnej normy Euro 4 snažili rýchlo nakúpiť nové vozidlá so staršími, menej ekologickými motormi. Od októbra sa ...

Banská Bystrica 14. októbra (ČTK) - Slovenskí dopravcovia sa tesne pred zavedením novej emisnej normy Euro 4 snažili rýchlo nakúpiť nové vozidlá so staršími, menej ekologickými motormi. Od októbra sa totiž môžu predávať iba autá spĺňajúce prísnejšie limity výfukových plynov, ktoré sú však aj drahšie a náročnejšie na prevádzku. Zároveň sa však už mnoho ľudí zaujímalo aj o vozidlá spĺňajúce ešte prísnejšiu normu Euro 5, ktorá bude platiť od roku 2009. ČTK to povedali predajcovia nákladných áut.

Podľa Miloty Michálikovej z predajne Renault vo Zvolene bol záujem o nákladné vozidlá so starším typom motoru tak vysoký, že časť zákazníkov nevedeli uspokojiť. "Celkovo sme predali približne 50 vozidiel, minimálne desať objednávok zostalo nevybavených," povedala Micháliková. Staršie druhy motorov pri prevádzke nevyžadujú dodatočnú prísadu do výfukových plynov AdBlue, ktorá pomáha znížiť obsah oxidov dusíka.

Väčšina výrobcov nákladných vozidiel dáva zákazníkom na výber z dvoch typov motorov, ktoré nové emisné limity normy Euro 4 spĺňajú. Rozšírenejší druh likviduje nebezpečné plyny pomocou roztoku močoviny AdBlue (systém SCR), druhý systém využíva spätné nasávanie a spaľovanie plynov (EGR). Zatiaľ čo pri systéme SCR už výrobcovia ponúkajú aj motory pripravené na zavedenie normy Euro 5, systém EGR je vraj komplikovanejší a drahší.

Časť dopravcov počíta s tým, že vozidlá s ekologickejšími motormi budú v budúcnosti platiť nižšie poplatky, a preto už dnes žiadajú modernejšie motory. Podľa predajcu áut Scania Petra Beňu požaduje už dnes v okolí Bratislavy nové motory spĺňajúce limity Euro 5 približne každý piaty zákazník.

Emisná norma Európskej komisie Euro 4 začala platiť pre vývoj nových motorov pred rokom. Od októbra tohto roku sa žiadne nové automobily, ktoré normu nespĺňajú, nesmú predávať. Oproti predchádzajúcej norme Euro 3 znižuje povolený obsah pevných častíc a oxidov dusíka vo výfukových plynoch približne o polovicu.

rez fil boa

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 255
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 858
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 862
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 531
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 913
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 902
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 763
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 566
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 563
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 511

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Domov

Prišla učiť angličtinu, pre políciu takmer nedostala víza

Pred cudzineckou políciou ľudia čakajú hodiny, často aj v noci. Ak sa nedostanú na rad, tak musia krajinu opustiť.

Domov

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru. Krajský predseda Tibor Glenda zas hovorí o nátlaku na členov klubu.

Domov

V niektorých okresoch platí výstraha pred vetrom a dažďom

Meteorológovia varujú aj pred silným vetrom v Tatrách.

Domov

Do vedy o 32 miliónov eur menej? Nie je to iba Plavčanovo maslo, vyviňujú sa v SNS

Slovensko môže prísť o približne 32 miliónov eur z eurofondov na vedu. Výzvy sú po kauze exministra školstva Petra Plavčana zablokované.