ZÁUJEMCOVIA O NÁKUP VYSIELACIEHO ČASU NA POLITICKÚ REKLAMU V SLOVENSKEJ TELEVÍZII SA MÔŽU PRIHLÁSIŤ EŠTE DO UTORKA 7. NOVEMBRA

Politická reklama k obecným voľbám v STV a SRo

BRATISLAVA 5. novembra (SITA) - Verejnoprávne médiá a vysielatelia s licenciou sa podľa zákona môžu zapojiť do volebnej kampane k decembrovým voľbám do orgánov obecných samospráv, ktorá sa začne 15. novembra ...

BRATISLAVA 5. novembra (SITA) - Verejnoprávne médiá a vysielatelia s licenciou sa podľa zákona môžu zapojiť do volebnej kampane k decembrovým voľbám do orgánov obecných samospráv, ktorá sa začne 15. novembra a potrvá do 30. novembra do 7:00. Záujemcovia o nákup vysielacieho času na politickú reklamu v Slovenskej televízii (STV) sa môžu prihlásiť ešte do 7. novembra. Politické strany a nezávislí kandidáti, ktorí chceli politickú reklamu v Slovenskom rozhlase (SRo) museli svoj záujem potvrdiť do 25. októbra.

Ako agentúru SITA informoval Peter Kavecký z Komunikačného centra STV, poskytovanie vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy patrí podľa zákona o STV medzi hlavné činnosti verejnoprávnej televízie. STV podľa Kaveckého, v záujme rovnomerného rozdelenia časov vysielania počas predvolebnej kampane pred decembrovými komunálnymi voľbami, zabezpečuje rovnaké podmienky pre všetkých kandidátov. Na svojom druhom programovom okruhu - Dvojka vyhradí najviac po 30 minút vysielacieho času pre politickú stranu alebo nezávislého kandidáta, dovedna však najviac päť hodín vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy. STV bude politickú reklamu vysielať od začiatku kampane, od 15. novembra až do 29. novembra. Cena za odvysielanie jedného pol minútového reklamného spotu v STV, bez ohľadu na poradie v bloku, bude v čase od 19:00 do 22:00 h 30 000 korún bez DPH a za vysielanie spotu v inom čase to bude polovica tejto sumy, informoval Kavecký. Pripomenul, že politická strana alebo nezávislý kandidát sa môžu slobodne rozhodnúť, či využijú všetok vysielací čas, na ktorý majú nárok. Zodpovednosť za obsah politickej reklamy nesú politické strany alebo nezávislý kandidáti. Jej obsah, forma a spôsob stvárnenia však musia byť v súlade s právnymi predpismi, internými normami televízneho vysielania a predpismi STV, ktoré sa týkajú televízneho vysielania, dodal Kavecký.

Slovenský rozhlas (SRo) prinesie k obecným voľbám politickú reklamu na svojom regionálnom okruhu - Rádiu Regina. Vysielať ju budú všetky tri štúdiá Rádia Regina - v Bratislave, Banskej Bystrici a v Košiciach. Z informácií zverejnených na internetovej stránke SRo - http://www.slovakradio.sk vyplýva, že SRo vyhradí maximálne polhodinu vysielacieho času na kampaň pre jednu politickú stranu alebo nezávislého kandidáta, spolu však najviac päť hodín vysielacieho času. Jeden spot bude dlhý najviac pol minúty. Jednotná cena za odvysielanie jedného spotu, bez ohľadu na jeho dĺžku, je 12 500 korún bez DPH. Kampaň bude, rovnako ako v STV, na Rádiu Regina prebiehať od 15. do 29. novembra. SRo zabezpečí záujemcom o politickú reklamu rovnaké podmienky nákupu vysielacieho času, rovnaké cenové a platobné podmienky. Náklady na kampaň hradia politické strany a nezávislí kandidáti.

Po skončení kampane začne 48-hodinové predvolebné informačné moratórium, ktoré platí aj počas volieb. Moratórium na predvolebné prieskumy verejnej mienky však začne už sedem dní pred voľbami. Voľby budú v sobotu 2. decembra od 7:00 do 20:00. V prípade potreby, môže obec určiť začiatok volieb na skoršiu hodinu.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 824
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 715
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 150
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 324
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 067
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 051
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 548
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 546
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 080
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.