KOŠICE 5. novembra (SITA) – Košický Aupark nebude nijaká šopa, ani jedna velikánska kompaktná budova, ako sa domnievajú niektorí košickí mestskí poslanci. Vyhlásil to pred novinármi projektový manažér pre košický Aupark Richard Vilkus po tom, čo poslanci schválili zmenu regulačného plánu zástavby Námestia osloboditeľov, kde má stáť budúci Aupark za približne dve miliardy korún. Poslancov ubezpečil, že investori - HB Reavis Group a Rodamco - majú záujem v Košiciach predovšetkým o vysoko funkčný a architektonicky kvalitný objekt s dobre vyriešenou dopravou, aby sa v budúcnosti nevyskytli žiadne problémy. Dodal, že už nechali vypracovať viacerým odborníkom štúdie riešenia dopravného systému a zatiaľ nebolo preukázané, že sa to nedá riešiť komfortne aj bez zapustenia do zeme.
"Ak sa preukáže, že je to nevyhnutné, budeme hľadať spolu s mestom riešenie pre financovanie buď z fondov EÚ, alebo formou spoločného PPP projektu. Do riešenia dopravy sme sa zaviazali investovať 100 miliónov," potvrdil záväzok investora Vilkus. "Nadviazali sme spoluprácu so svetovou jednotkou, čo sa týka architektúry - anglickou firmou Benoy, ktorá košický Aupark rieši projektovo a môžem povedať, že to bude veľmi progresívny projekt. Dnes to už nie je o tom, že tam vznikne nejaká jedna kompaktná budova, megapolis, ako sa obávali poslanci, ale moderne členená stavba," povedal Vilkus a doložil, že nebude vyzerať podľa víťazného návrhu z architektonickej súťaže.
Vilkus tiež informoval, že v Auparku bude predajňa s potravinami, ale nie veľkoplošná na týždenné nákupy s vozíkmi, aby si ľudia mohli urobiť drobný nákup. V Auparku budú obchody, kiná, reštaurácie, kaviarne, fitness, welness a iné služby. Podľa jeho vyjadrenia v centrách tohto typu je väčšie percento podielu peších klientov než s autami.
Košičania sa Auparku dočkajú pravdepodobne až o štyri roky. Podľa odhadov len samotný schvaľovací proces pred vydaním stavebného povolenia potrvá približne dva roky, pokiaľ nedôjde ku komplikáciám zo strany dotknutých vlastníkov okolitých nehnuteľností a majiteľov inžinierskych sietí. Ďalšie dva roky by mala trvať samotná výstavba.
zd;ič;fa