KOŠICE 15. novembra (SITA) - Modrého slona ako symbol svojej volebnej kampane si vybral nezávislý kandidát na košického primátora Vladimír Gürtler. „Slon je pre mňa symbolom nezávislosti, šťastia, je múdry, má veľké uši pre načúvanie. Aj ja chcem načúvať a riešiť problémy Košičanov. Som aj nezávislý od politický strán, no závislý od voličov,“ povedal Gürtler dnes na tlačovej besede.
Ako uviedol, nemieni mesto oblepiť billboardami, ale postupne chce navštíviť všetky mestské časti, stretávať sa s občanmi, chodiť od domu k domu spolu so slonmi a vysvetľovať s trpezlivosťou slona, prečo by mali ísť Košičania voliť a presviedčať ich, aby mu dali svoj hlas.
Kritizoval, že si pravica vybrala za kandidáta práve Františka Knapíka, pod vedením ktorého mesto stagnuje. Vyslovil počudovanie, že koalícia vedená Smerom-SD má ako kandidáta Borisa Farkašovského.
"Nechápem to, veď majú vo svojich radoch oveľa schopnejších ľudí,“ povedal Gürtler. Za svoj hendikep nepovažuje, že nie je rodený Košičan. „Narodil som sa v Prešove. Mám 34 rokov, no väčšiu časť z nich som prežil v Košiciach, kde v súčasnosti pracujem ako advokát v oblasti obchodného práva. Mám vlastný slušný majetok - dom, auto. Som slobodný, bezdetný,“ prezradil o svojom súkromí. Ako priznal, sebavedomie mu nechýba. „Som presvedčený, že moja ponuka voličom je lepšia ako tých straníckych kandidátov. Vo volebnom programe mám jedenásť bodov a voličom garantujem, že desať z nich splním,“ vyhlásil Gürtler.
Prvým bodom jeho volebného programu je Slon do košickej zoologickej záhrady. Ako vysvetlil, podľa detí každá poriadna zoo má slona. Riešením problematiky vodární, TEKO a TEHO chce zabezpečiť lacnejšie teplo a vodu v bytoch. Vytvoriť podmienky na in line korčuľovanie od Jazera až po Aničku a postaviť 136 km cyklistických chodníkov, vybudovať v Košiciach hospic, poskytovať internet zadarmo cez verejné WIFI body, znížiť mestské dane a poplatky, znížiť počet mestských častí z 22 na osem, vytvárať podmienky pre dôstojný život dôchodcov a je proti ťažbe uránu na Jahodne.
Gürtler na otázku agentúry STA uviedol, že náklady na jeho volebnú kampaň dosiahnu okolo 300 000 korún a uhradí ich zo svojich vlastných prostriedkov.