BRATISLAVA 15. novembra (SITA) - Firmy uprednostňujú darcovstvo pred sponzorstvom. Verejnoprospešné projekty teda podporujú zo svojho rozpočtu bez toho, aby získali reklamné alebo daňové výhody. Podľa prieskumu o stave firemnej filantropie stúpa počet firiem, ktoré si vytvárajú vlastnú stratégiu podpory verejnoprospešných aktivít. "Nejde iba o firmy so zahraničným investorom, zastúpenie slovenských firiem v tejto skupine je jedna k jednej," uvádza sa vo vyhlásení Fóra donorov, ktoré agentúre SITA poskytla projektová manažérka Katarína Podracká. Za filantropiu vo firmách zodpovedá väčšinou pracovník firmy alebo oddelenie, ktoré žiadosti o podporu prijíma. Firmy využívajú na takéto aktivity aj finančné oddelenia firiem. Menej spolupracujú s mimovládnymi neziskovými organizáciami. V prieskume iba jedna firma uviedla, že za jej filantropiu zodpovedá PR agentúra.
Z prieskumu vyplýva, že dve tretiny firiem si myslia, že podmienky na rozvoj firemnej filantropie sa oproti minulému roku nezmenili, jedna tretina tvrdí, že sa zlepšili.
Firemná filantropia je angažovanosť podnikateľského subjektu v spoločnosti, v ktorej pôsobí a ktorú svojím podnikaním ovplyvňuje. Fórum donorov je združenie organizácií, ktoré udeľujú granty mimovládnym neziskovým organizáciám.