BRATISLAVA 19. novembra (SITA) - Miestne úrady bratislavských mestských častí Karlova Ves a Nové Mesto popierajú, že rozširovaním tlačovín, ktoré propagujú doterajšiu činnosť súčasných starostov a opätovných kandidátov na tieto posty Bystríka Hollého a Richarda Frimmela im robia predvolebnú kampaň. Obyvatelia Karlovej Vsi dostali do poštových schránok 40-stranovú publikáciu o úspechoch miestnej samosprávy, ktorú vydala Karloveská nadácia, jej predseda a zároveň prednosta karloveského miestneho úradu Jozef Harvančík odmieta, že ide o predvolebnú kampaň. "Nebolo to myslené ako predvolebná kampaň, je to iba zosumarizovanie fungovania samosprávy Karlovej Vsi za posledných 16 rokov," odpovedal Harvančík, ktorý kandiduje na poslanca Bratislavy, na otázku agentúry SITA, či publikáciou nerobia karloveskému starostovi a opätovnému kandidátovi na tento post Bystríkovi Hollému (KDH) predvolebnú kampaň.
Harvančík odmietol aj to, že Karloveská nadácia je prepojená s miestnym úradom Karlovej Vsi aj napriek tomu, že je predsedom nadácie, ako štatutár v nej figuruje Hollý a členkou správnej rady je Ilona Marková zo sekretariátu karloveského starostu. Kontaktné telefónne číslo, ktoré má Karloveská nadácia zverejnené na internete je číslo na Hollého sekretariát, v publikácii sa uvádza, že nadácia publikáciu vydala pre karloveský miestny úrad. "Nadácia je samostatnou organizáciou, ktorá má záujem o rozvoj Karlovej Vsi," skonštatoval Harvančík. Podľa neho náklady na vydanie a distribúciu publikácie vytlačenej na kriedovom papieri so 150 zväčša farebnými fotografiami, ktorá vyšla v päťtisícovom náklade, dosiahli približne 120-tisíc. "Zaplatila ich nadácia zo svojich peňazí, ktoré získala príspevkami od dobrovoľných darcov aj prostredníctvom dvoch percent z daní," dodal Harvančík.
To, že tlačovina, ktorá formou ankety hodnotí fungovanie samosprávy Nového Mesta a prácu jeho starostu Richarda Frimmela rozšírenú v náklade 20-tisíc kusov do schránok obyvateľov mestskej časti, je súčasťou predvolebnej kampane odmieta aj novomestský miestny úrad. Ako pre agentúru SITA uviedla tlačová tajomníčka novomestského starostu Valéria Reháčková, mestská časť Nové Mesto robí vyhodnotenie 4-ročného obdobia formou ankety vždy na konci každého volebného obdobia. "Je to vyhodnotenie volebného obdobia z hľadiska občana, ktoré súčasne hodnotí aj prácu starostu mestskej častí Richarda Frimmela jednoduchým oznámkovaním. Nie je to jeho predvolebná kampaň," tvrdí Reháčková. "Oficiálny dôvod je to, že novomestská samospráva chce vedieť názor občanov na jej štvorročnú prácu, na to, čo sa im páči, čo nepáči, čo považujú za dôležité, čo nie, ako hodnotia výsledky v piatich najdôležitejších oblastiach života občanov, mestskej časti za celé uplynulé štvorročné obdobie pri jeho ukončení, čo je prirodzené," skonštatovala. Ako dodala, uhradiť náklady na tlač a distribúciu ankety im ponúkol sponzor, spoločnosť Omega Plus, tá hradí aj ceny v celkovej hodnote 10-tisíc korún, ktoré môžu účastníci ankety vyhrať.