Miestne úrady tvrdia, starostom nerobia volebnú kampaň

BRATISLAVA 19. novembra (SITA) - Miestne úrady bratislavských mestských častí Karlova Ves a Nové Mesto popierajú, že rozširovaním tlačovín, ktoré propagujú doterajšiu činnosť súčasných starostov a opätovných ...

BRATISLAVA 19. novembra (SITA) - Miestne úrady bratislavských mestských častí Karlova Ves a Nové Mesto popierajú, že rozširovaním tlačovín, ktoré propagujú doterajšiu činnosť súčasných starostov a opätovných kandidátov na tieto posty Bystríka Hollého a Richarda Frimmela im robia predvolebnú kampaň. Obyvatelia Karlovej Vsi dostali do poštových schránok 40-stranovú publikáciu o úspechoch miestnej samosprávy, ktorú vydala Karloveská nadácia, jej predseda a zároveň prednosta karloveského miestneho úradu Jozef Harvančík odmieta, že ide o predvolebnú kampaň. "Nebolo to myslené ako predvolebná kampaň, je to iba zosumarizovanie fungovania samosprávy Karlovej Vsi za posledných 16 rokov," odpovedal Harvančík, ktorý kandiduje na poslanca Bratislavy, na otázku agentúry SITA, či publikáciou nerobia karloveskému starostovi a opätovnému kandidátovi na tento post Bystríkovi Hollému (KDH) predvolebnú kampaň.

Harvančík odmietol aj to, že Karloveská nadácia je prepojená s miestnym úradom Karlovej Vsi aj napriek tomu, že je predsedom nadácie, ako štatutár v nej figuruje Hollý a členkou správnej rady je Ilona Marková zo sekretariátu karloveského starostu. Kontaktné telefónne číslo, ktoré má Karloveská nadácia zverejnené na internete je číslo na Hollého sekretariát, v publikácii sa uvádza, že nadácia publikáciu vydala pre karloveský miestny úrad. "Nadácia je samostatnou organizáciou, ktorá má záujem o rozvoj Karlovej Vsi," skonštatoval Harvančík. Podľa neho náklady na vydanie a distribúciu publikácie vytlačenej na kriedovom papieri so 150 zväčša farebnými fotografiami, ktorá vyšla v päťtisícovom náklade, dosiahli približne 120-tisíc. "Zaplatila ich nadácia zo svojich peňazí, ktoré získala príspevkami od dobrovoľných darcov aj prostredníctvom dvoch percent z daní," dodal Harvančík.

To, že tlačovina, ktorá formou ankety hodnotí fungovanie samosprávy Nového Mesta a prácu jeho starostu Richarda Frimmela rozšírenú v náklade 20-tisíc kusov do schránok obyvateľov mestskej časti, je súčasťou predvolebnej kampane odmieta aj novomestský miestny úrad. Ako pre agentúru SITA uviedla tlačová tajomníčka novomestského starostu Valéria Reháčková, mestská časť Nové Mesto robí vyhodnotenie 4-ročného obdobia formou ankety vždy na konci každého volebného obdobia. "Je to vyhodnotenie volebného obdobia z hľadiska občana, ktoré súčasne hodnotí aj prácu starostu mestskej častí Richarda Frimmela jednoduchým oznámkovaním. Nie je to jeho predvolebná kampaň," tvrdí Reháčková. "Oficiálny dôvod je to, že novomestská samospráva chce vedieť názor občanov na jej štvorročnú prácu, na to, čo sa im páči, čo nepáči, čo považujú za dôležité, čo nie, ako hodnotia výsledky v piatich najdôležitejších oblastiach života občanov, mestskej časti za celé uplynulé štvorročné obdobie pri jeho ukončení, čo je prirodzené," skonštatovala. Ako dodala, uhradiť náklady na tlač a distribúciu ankety im ponúkol sponzor, spoločnosť Omega Plus, tá hradí aj ceny v celkovej hodnote 10-tisíc korún, ktoré môžu účastníci ankety vyhrať.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 665
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 283
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 398
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 629
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 042
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 974
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 680
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 516
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 254
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 248

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.

Domov

Cséfalvayová: Vízia, že spojenectvo s Ruskom je cesta pre Slovensko, je nereálna

Ruská geopolitika sa podľa poslankyne zasekla v období studenej vojny.

Domov

Americký denník si všimol Spišský Hrhov. Pochválil prácu s Rómami

Dedina založila komunitné firmy, ktoré Rómov zamestnali, a pomohla im postaviť slušné domy.