Košice 27. novembra (TASR) - Od približne dvoch miliónov korún až po dva mesačné dôchodky chcú investovať do predvolebnej kampane deviati kandidáti na košického primátora v decembrových komunálnych voľbách.
Dva milióny korún by nemali presiahnuť náklady 58-ročného Borisa Farkašovského, ktorého podporuje koalícia Smer-SD, SF, ĽS-HZDS a SNS. Dnes sa kandidát venoval najmä rómskym voličom na Luniku IX. Na jeho hlavný míting ho prišli v nedeľu podporiť stranícki lídri Robert Fico a Zuzana Martináková, Jána Slotu zastupovali krajskí predstavitelia SNS. Rodený Košičan Farkašovský má 40 billboardov s fotografiou zo súčasnosti i z detstva ako malý chlapec na trojkolke. Jeho prioritou je "otvoriť mesto investorom, aby sa rozvíjalo ako Bratislava".
Súčasný primátor mesta, 49-ročný František Knapík kandidujúci za pravicovú koalíciu KDH, SDKÚ-SD a SMK, investuje do kampane vyše milióna korún, z toho približne 200 000 korún obetuje z rodinného rozpočtu. Má takmer 70 billboardov, medzi nimi aj osvetlené megaboardy. Podporiť ho prišli dnes do centra mesta šéf SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda a líder KDH Pavol Hrušovský. Aj Knapíkovou prioritou je podpora investícií a rozvoj Košíc ako dynamického hospodárskeho, kultúrneho a spoločenského centra regiónu. Jeho program sa volá Via Cassovia - Košická cesta.
Spolu 52 billboardov má nezávislý kandidát 39-ročný Róbert Jano, ktorému propagáciu zabezpečuje aj čierno-biely autobus s jeho logom. Do kampane investoval z vlastných zdrojov 800 000 korún a jeho hlavným cieľom je prekonať u voličov doterajšie stereotypy pri komunálnych voľbách a vzbudiť ich záujem o veci verejné. Podporuje ho na veľkoplošných plagátoch aj starosta obce Kechnec Jozef Konkoly známy získavaním zahraničných investorov. Z umelcov je to košický hudobník Marián Čekovský.
Vizuálne nápaditú kampaň mal nezávislý kandidát, 34-ročný Vladimír Gürtler sľubujúci Košičanom okrem iného "zrušenie 22 mestských častí, zadarmo bicykle, slona do zoo či vyriešenie cigánskej otázky." Jeho predvolebné letáky vytrvalo rozdávajú v centre mesta aktivisti so sloními hlavami. Náklady na kampaň očakáva na úrovni 300 000 korún.
Približne 200 000 korún dal na letáky, propagačné materiály a stretnutia s občanmi ďalší nezávislý kandidát, 46-ročný Dušan Cais.
Svoje skúsenosti z pobytu vo Švajčiarsku chce využiť v Košiciach nezávislý kandidát, 56-ročný Andrej Hrico. Podľa vlastných slov na megalomanskú kampaň nemá a vtesnať sa chce do 100 000 korún.
Podobnú sumu obetuje na kampaň aj ďalší nestranícky kandidát 39-ročný Peter Sinai.
Rodák z Ukrajiny, 52-ročný Milan Krendželák kandidujúci za Agrárnu stranu vidieka, ráta len so skromnými výdavkami na kampaň, pretože strana má obmedzené zdroje a on sám nemá za sebou vplyvné finančné skupiny.
Finančné najskromnejšiu kampaň bude mať pravdepodobne jediný kandidujúci dôchodca - nezávislý 63-ročný Alexander Šamo, ktorého výdavky ba nemali pohltiť viac, ako sú jeho dva mesačné dôchodky.