BRATISLAVA 30. novembra (SITA) - Do Rady pre reklamu (RPR) vstúpili ďalší traja noví členovia: Tatrabanka, ČSOB a poisťovňa Kooperatíva. Agentúru SITA o tom informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR. RPR, ktorá je združením podporujúcim etickú samoreguláciu v oblasti reklamy na Slovensku, ich prijala na svojom utorkovom Valnom zhromaždení. Členovia RPR privítali medzi sebou aj ďalšieho člena, spoločnosť Media Print Kappa Progresso, ktorá sa stala členom RPR v apríli. V spolupráci so spoločnosťou Media Print Kappa Progresso začala rada v októbri monitorovanie reklamy v tlači.
Valné zhromaždenie RPR zvolilo za novú členku Prezídia RPR prezidentku Klubu reklamných agentúr Slovenska Ellen Štefančíkovú, ktorá vystrieda v tejto funkcii Michala Ruttkaya. Ďalej boli zvolení dvaja noví členovia Arbitrážnej komisie - Oliver Brunovský, konateľ vydavateľstva TREND Holding a Juraj Šembera, výkonný riaditeľ reklamnej agentúry Šembera Vanák/FCB. Valné zhromaždenie tiež novelizovalo základný dokument etickej samoregulácie v reklame - Etické zásady reklamnej praxe, platné na území SR. Zmeny aktualizovali niektoré oblasti reklamy, napríklad prostredníctvom sms a mms správ, či e-mailov.
RPR dosiahla podľa Nováčkovej tento rok úspechy v Európe. Jej dva projekty - spolupráca s televíziou Markíza na dvojdielnom programe Lampáreň a publikovanie prípadov spolu s otvorenými diskusnými fórami na portáli www.medialne.sk, nominovala Európska aliancia samoregulačných orgánov EASA na projekt roka. EASA zvolila RPR za svojho zástupcu na rokovaniach v Estónskom parlamente na podporu založenia samoregulačného orgánu v tejto krajine. Jedným z najväčších úspechov RPR bol európsky projekt monitorovania reklamy na alkohol a pivo za rok 2005, do ktorého bola RPR zahrnutá spolu s ďalšími 15 európskymi krajinami, dodala Nováčková.