BRATISLAVA 3. decembra (SITA) - V krajských a väčších mestách dochádza k poklesu účasti na voľbách, lebo politické strany nemajú ako kandidátov občanom koho ponúknuť. "Politické strany totiž svoj potenciál sústreďujú na parlamentnú politiku, nepracujú na komunálnej úrovni a výsledky komunálnych volieb nechávajú na náhodu," komentoval volebnú účasť sociológ Pavel Haulík. Podľa neho však tento faktor bude možné objektívne zhodnotiť až po zverejnení oficiálnych výsledkov za všetky mestá Slovenska.
Predvolebná kampaň bola podľa Haulíka väčšinou neprehľadná, formálna a chýbal v nej kontakt na voliča. Oslovenie voličov politikmi zlyháva na nefunkčnosti komunálnych médií. "Tie ak aj fungujú, tak jednostranne. Vzniká tu aj otázka, ako by sa politici mohli k voličom dostať," povedal sociológ. Haulík hlavne očakával výsledky predvolebnej kampane kandidátky strany Smer - SD Moniky Flašíkovej - Beňovej na primátorku Bratislavy. "Mnohí za kampaňou videli jej manžela Fedora Flašíka, ktorý je známym v reklamnej sfére," povedal sociológ. V kampani mal však náskok staronový primátor Andrej Ďurkovský, ktorý už dlhšie pôsobí v komunálnej politike a volič vedel, čo môže od neho očakávať. "Beňová mala horšiu východiskovú pozíciu," zhodnotil predvolebnú kampaň kandidátky Haulík a dodal, že "volič očakával, že mu ponúkne vo svojom programe niečo nové".