SME

Tatra Air končí, zo Sliača sa bude lietať s Hron-Airom

BANSKÁ BYSTRICA 14. decembra (SITA) - Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu ...

BANSKÁ BYSTRICA 14. decembra (SITA) - Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu so svetom však zostane kontinuálne zachované. Ako na dnešnej tlačovej besede informoval podpredseda predstavenstva Tatra Airu Jozef Žitník, spojenie bude zabezpečovať nová spoločnosť Hron - Air, s. r. o., ktorá vznikla začiatkom tohto mesiaca. V spolupráci s ostravskou spoločnosťou Job Air, s. r. o., bude prevádzkovať linku Sliač – Ostrava – Praha a späť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Ako štatutár Tatra Airu som zo zákona povinný podať návrh na vyhlásenie konkurzu, keďže sú na to splnené obe podmienky – spoločnosť je predlžená a má záporné základné imanie,“ povedal Žitník, ktorý je aj členom dozornej rady spoločnosti Hron - Air. Dodal, že Tatra Air je v strate od svojho vzniku. V roku 2003 vytvorila stratu vyše päť miliónov korún, v roku 2004 vyše 9 miliónov a vlani vyše 10,5 milióna korún. Straty cez dotácie a zvyšovanie základného imania vykrýval Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), ktorý sa postupne stal s vyše 90-percentým podielom majoritným akcionárom Tatra Airu.

Novú spoločnosť Hron - Air založili Železiarne Podbrezová, a. s., ktorým BBSK pôvodne ponúkol vstup do Tatra Airu. Uprednostnili však založenie novej spoločnosti. „Mali sme výhrady voči niektorým minoritným akcionárom Tatra Airu, ďalším dôvodom bola výrazná zadlženosť tejto spoločnosti. Navyše sme nemali urobený detailný audit a obávali sme sa, že by sa mohlo zjaviť niečo, čo nie je v účtovníctve,“ zdôvodnil odmietnutie vstupu do Tatra Airu podpredseda predstavenstva železiarní a konateľ Hron Airu Marián Kurčík. Železiarne Podbrezová majú záujem na leteckom spojení regiónu, pretože je dôležité pre ich biznis aj pre ich aktivity v cestovnom ruchu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Kurčíka by Hron - Air mohol na budúci rok dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Spolu s Job Airom totiž budú linku zabezpečovať menším, 33-miestnym lietadlom s nižšími prevádzkovými nákladmi. Na dosiahnutie minimálneho zisku tak bude stačiť obsadenosť 15 miest, kým teraz pri 48-miestnom lietadle ČSA treba minimálne 24 pasažierov. Priemerný počet cestujúcich je teraz 13 v smere Sliač – Praha a 14 v opačnom smere. „Niektorých cestujúcich síce môže odradiť medzipristátie v Ostrave, ale pribudla zasa možnosť prestupu na letecký spoj z Ostravy do Viedne, čo teraz nie je,“ povedal Kurčík. Dodal, že ceny leteniek by mali zostať na zhruba rovnakej úrovni ako teraz, zostane aj možnosť kupovať letenky priamo do konečných destinácií s prestupom v Prahe. „Letenky sa budú predávať cez ČSA v sieti cestovných kancelárií,“ dodal Kurčík.

SkryťVypnúť reklamu

Základné imanie spoločnosti Hron - Air je 11 miliónov korún, pripravená je už zmluva o vstupe BBSK do tejto spoločnosti. Na krajskú samosprávu by mali previesť 34-percentný podiel, zaplatí ho v šiestich splátkach. Vstup do Hron - Airu ponúknu aj ružomberskej firme Eco-Invest, a. s. Tatra Air s ČSA by mali linku Sliač – Praha – Sliač prevádzkovať ešte minimálne do 7. januára.


Agentúra SITA k správe vydá zvukové správy


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 968
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 495
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 349
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 869
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 313
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 991
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu