Tatra Air končí, zo Sliača sa bude lietať s Hron-Airom

BANSKÁ BYSTRICA 14. decembra (SITA) - Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu ...

BANSKÁ BYSTRICA 14. decembra (SITA) - Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu so svetom však zostane kontinuálne zachované. Ako na dnešnej tlačovej besede informoval podpredseda predstavenstva Tatra Airu Jozef Žitník, spojenie bude zabezpečovať nová spoločnosť Hron - Air, s. r. o., ktorá vznikla začiatkom tohto mesiaca. V spolupráci s ostravskou spoločnosťou Job Air, s. r. o., bude prevádzkovať linku Sliač – Ostrava – Praha a späť.

„Ako štatutár Tatra Airu som zo zákona povinný podať návrh na vyhlásenie konkurzu, keďže sú na to splnené obe podmienky – spoločnosť je predlžená a má záporné základné imanie,“ povedal Žitník, ktorý je aj členom dozornej rady spoločnosti Hron - Air. Dodal, že Tatra Air je v strate od svojho vzniku. V roku 2003 vytvorila stratu vyše päť miliónov korún, v roku 2004 vyše 9 miliónov a vlani vyše 10,5 milióna korún. Straty cez dotácie a zvyšovanie základného imania vykrýval Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), ktorý sa postupne stal s vyše 90-percentým podielom majoritným akcionárom Tatra Airu.

Novú spoločnosť Hron - Air založili Železiarne Podbrezová, a. s., ktorým BBSK pôvodne ponúkol vstup do Tatra Airu. Uprednostnili však založenie novej spoločnosti. „Mali sme výhrady voči niektorým minoritným akcionárom Tatra Airu, ďalším dôvodom bola výrazná zadlženosť tejto spoločnosti. Navyše sme nemali urobený detailný audit a obávali sme sa, že by sa mohlo zjaviť niečo, čo nie je v účtovníctve,“ zdôvodnil odmietnutie vstupu do Tatra Airu podpredseda predstavenstva železiarní a konateľ Hron Airu Marián Kurčík. Železiarne Podbrezová majú záujem na leteckom spojení regiónu, pretože je dôležité pre ich biznis aj pre ich aktivity v cestovnom ruchu.

Podľa Kurčíka by Hron - Air mohol na budúci rok dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Spolu s Job Airom totiž budú linku zabezpečovať menším, 33-miestnym lietadlom s nižšími prevádzkovými nákladmi. Na dosiahnutie minimálneho zisku tak bude stačiť obsadenosť 15 miest, kým teraz pri 48-miestnom lietadle ČSA treba minimálne 24 pasažierov. Priemerný počet cestujúcich je teraz 13 v smere Sliač – Praha a 14 v opačnom smere. „Niektorých cestujúcich síce môže odradiť medzipristátie v Ostrave, ale pribudla zasa možnosť prestupu na letecký spoj z Ostravy do Viedne, čo teraz nie je,“ povedal Kurčík. Dodal, že ceny leteniek by mali zostať na zhruba rovnakej úrovni ako teraz, zostane aj možnosť kupovať letenky priamo do konečných destinácií s prestupom v Prahe. „Letenky sa budú predávať cez ČSA v sieti cestovných kancelárií,“ dodal Kurčík.

Základné imanie spoločnosti Hron - Air je 11 miliónov korún, pripravená je už zmluva o vstupe BBSK do tejto spoločnosti. Na krajskú samosprávu by mali previesť 34-percentný podiel, zaplatí ho v šiestich splátkach. Vstup do Hron - Airu ponúknu aj ružomberskej firme Eco-Invest, a. s. Tatra Air s ČSA by mali linku Sliač – Praha – Sliač prevádzkovať ešte minimálne do 7. januára.


Agentúra SITA k správe vydá zvukové správy


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 169
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 602
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 852
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 486
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 651
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 613
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 272
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 115
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 084
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 082

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie. Má už 248 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Domov

Minister obrany tvrdí, že žiadna nová koaličná kríza sa nečrtá

Gajdoš sa rozhodol odložiť nákup nových stíhačiek.

Domov

V parlamente pripravujú rekonštrukciu jedálne a bufetu

Kancelária Národnej rady pripravuje rekonštrukciu celého stravovacieho komplexu v parlamente.

Domov

Žiláková na fondy vplyv nemá, na ľudí okolo áno

Sekcia, ktorú vedie Denisa Žiláková, nemá priamy dosah na rozdeľovanie eurofondov. Môže však vplývať na ľudí, ktorí sa v prostredí pohybujú.

Domov

Vojenskí tajní napichnú, koho chcú, takmer vždy. Kontrola odpočúvania sa zasekla

Kontrolu odpočúvania si opozícia nevie predstaviť bez bývalého ministra SaS Galka, ktorý skončil práve pre škandál s odposluchmi. Spor o jeho nomináciu trvá už rok.