TRENČÍN 17. decembra (SITA) - Zavedenie uniforiem na základných školách v Trenčíne by mohlo odstrániť závisť a nevraživosť medzi žiakmi, myslí si učiteľka na ZŠ Dlhé Hony Margita Stružková, ktorá podľa svojich slov bola vždy proti jednotnému oblečeniu.
Prehlbujúce sa sociálne rozdiely ju však donútili zmeniť názor. "Keď dieťa v triede vidí iné pekne oblečené dieťa a má veci, ktoré si jeho rodičia nemôžu dovoliť, robí to veľké zlo a deti si navzájom ubližujú,“ hovorí učiteľka Stružková o svojich skúsenostiach na prvom stupni základnej školy. Iniciatívu zaviesť uniformy v Trenčíne prekvapivo nerozvírili dospelí, ale detský parlament mesta Trenčín. Dokonca to bolo ich vôbec prvé uznesenie od svojho vzniku v októbri tohto roka. Z 22 zastupiteľov sa za uniformy vyslovilo 18 mladých poslancov a poslankýň.
Člen zastupiteľstva Milan Mikuš z 8. A, zastupujúci ZŠ Dlhé Hony, pre agentúru SITA priznal, že s týmto návrhom vlastne prišiel primátor Branislav Celler. "Pán primátor nám to navrhol s tým, že čo si o tom myslíme. Najviac za boli dievčatá, asi aby ráno nemuseli stáť pred zrkadlom a rozmýšľať, čo si oblečú,“ uviedol Mikuš, ktorý za zavedenie uniforiem ruku nezodvihol. "Mne tam vadí, že by to bolo také zaškatuľkovanie a asi by mi vadilo, keby mi niekto diktoval, čo si mám obliecť do školy.“ Ôsmak by však zavedenie uniforiem nebral ako zásah do svojich práv. "Nie že by som to výrazne zamietal, len sa mi to nepozdávalo,“
Primátor Celler uviedol, že s uznesením detského parlamentu sa bude ďalej pracovať, mala by sa vyvolať odborná aj laická diskusia na túto tému. "Viem si predstaviť, že napríklad v spolupráci so študentmi zo Strednej umeleckej školy v Trenčíne pripravíme návrhy na takéto oblečenie," povedal Celler. Každá základná škola by mala mať vlastnú uniformu.
Trenčiansky detský parlament tvoria deti zo všetkých základných škôl na území mesta. Celler sa na prvom zasadnutí v októbri pre agentúru SITA vyjadril, že vecné pripomienky žiakov budú brať vážne a budú sa ich požiadavky snažiť včleniť do rozpočtu mesta. "Detský parlament má zmysel. Dospelí sa dozvedia, čo deti vlastne chcú, lebo rodičia veľa vecí deťom vnucujú a potom sú deti udirigované a nemajú vlastný názor,“ domnieva sa učiteľka Stružková.
rc;nr;fa