Vážny pripustil prepojenie letísk v Bratislave a vo Viedni

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Vážny napriek neúspechu konzorcia TwoOne v privatizácii pripustil možnosť majetkového prepojenia viedenského letiska s bratislavským.

(Zdroj: SITA/Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA 18. januára (SITA) - Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny napriek neúspechu konzorcia TwoOne v privatizácii bratislavského letiska pripustil v budúcnosti možnosť majetkového prepojenia viedenského letiska s bratislavským. "Stále je tu ešte možnosť, že budeme rozvíjať spoluprácu na báze nejakého PPP projektu. Stále je tu však aj možnosť spolupráce, ku ktorej sme však zatiaľ nedospeli a je len nejakou víziou, na báze nejakého minoritného podielu medzi oboma letiskami," povedal Vážny na dnešnej tlačovej konferencii.

V žiadnom prípade by pritom podľa ministra nešlo o privatizáciu, ale o spoluprácu, pričom bratislavské letisko si svoje plány podľa neho dokáže financovať samo, vrátane výstavby nového terminálu do roku 2011. "Strategický zámer bratislavského letiska vieme zabezpečiť sami, čiže letisko sa v budúcnosti privatizovať nebude," konštatoval. Podľa Vážneho sa tak slovenská strana spolupráci s viedenským letiskom nebráni. "Sme susedné letiská s tým, že gro spolupráce vidíme v dobudovaní infraštruktúry a prepojenia medzi oboma letiskami tak, aby bolo dynamickejšie, či už cestné alebo železničné," konštatoval

Letisko by malo mať nový terminál v roku 2011

Ešte pred novým terminálom bude bratislavské letisko investovať do rozšírenia a modernizácie súčasných budov, rovnako bez pomoci štátu

Bratislavské letisko by sa malo dočkať otvorenia nového terminálu na jar roku 2011. Informovali o tom na dnešnej tlačovej konferencii predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava František Stolárik a minister dopravy Ľubomír Vážny. Presné umiestnenie a architektonickú štúdiu nového terminálu, ktorý by mal mať podľa ministra ročnú kapacitu okolo štyroch miliónov pasažierov, však letisko ešte v rukách nemá. Terminál sa totiž bude budovať v nadväznosti na novú dopravnú infraštruktúru, ktorej presné návrhy a plány by mali byť potvrdené do niekoľkých mesiacov. Náklady na výstavbu nového terminálu by však podľa Vážneho mohli byť vyše 2,6 mld. Sk, pričom podľa súčasných odhadov by si na ich financovanie malo vystačiť letisko z vlastných zdrojov a úverov. Ďalších 500 mil. Sk by malo byť preinvestovaných na rozšírenie odbavovacích plôch letiska, zvýšenie bezpečnosti a podobne. Tieto, ale aj ďalšie zámery, prezentoval šéf letiska a minister financií na základe strategického plánu rozvoja letiska, ktorý by mali akcionári letiska prehodnotiť na najbližšom valnom zhromaždení.

Práce na novom termináli by sa podľa Vážneho mali začať hneď, keď bude potvrdené vedenie dopravnej infraštruktúry, v nadväznosti na ktorú by mal byť nový terminál navrhovaný. Bratislavské letisko by totiž malo dostať nové železničné spojenie, ktoré sa bude financovať z Kohézneho fondu. Stolárik potvrdil taktiež záujem prepojenia letiska s mestom Bratislava električkou. Podľa Vážneho by tak projekt nového terminálu mohol byť na svete na jar 2008, následne do štyroch až piatich mesiacov by mohol byť známy víťaz výberového konania na dodanie stavby, po čom by sa mohli začať samotné práce.

Ešte pred novým terminálom bude však bratislavské letisko investovať do rozšírenia a modernizácie súčasných budov, rovnako bez pomoci štátu. Podľa Vážneho je totiž nevyhnutné, aby sa na letisku v čo najkratšom čase zlepšil prvý dojem z príchodu na Slovensko, k čomu by mala napomôcť modernizácia a údržba sociálnych zariadení, či ďalšie rozširovanie a zlepšovanie neletových služieb v letiskových halách. Prvá fáza takejto modernizácie by mala byť ukončená už do septembra tohto roku a spojená by mala byť s prípravami letiska na vstup Slovenska do Schengenu, ktoré si samotné vyžiadajú zhruba 100 mil. Sk, z čoho však 80 mil. Sk bude z európskeho schengenského podporného fondu. Ešte do leta by pritom malo pribudnúť pred letiskom aj tristo parkovacích miest.

Ďalšia etapa modernizácie, ktorá by mala pozostávať z úprav jestvujúceho terminálu a zvýšenia jeho kapacity na 3,2 mil. ľudí ročne, by mala byť ukončená do jari 2008. Vyžiadať by si mala zhruba 260 mil. Sk a financovanie by malo zabezpečiť opäť letisko samotné. Do tohto termínu sa pritom plánuje vybudovanie dvoch nástupných tunelov, prepojenie verejných častí letiskových hál či ďalšiu modernizáciu verejných priestorov letiska. Bratislavské letisko pritom v tomto roku plánuje na investície celkovo vynaložiť zhruba 400 mil. Sk, z čoho 80 mil. Sk pôjde zo spomínaného schengenského fondu. Oproti minulému roku tak plánuje Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava investície vyššie o zhruba 100 mil. Sk.

Bratislavské letisko vybavilo v minulom roku viac ako 1,93 mil. cestujúcich, čo znamenalo 46-percentný medziročný nárast. Za uplynulé tri roky je pritom počet vybavených pasažierov až štvornásobne vyšší, keď v roku 2003 prešlo bránami letiska 480 tis. ľudí a vlani takmer 2 mil. cestujúcich. Podľa prognóz Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava môže dosiahnuť počet cestujúcich v roku 2010 až 4,5 milióna a v roku 2020 by sa už počet vybavených pasažierov bratislavského letiska mohol pohybovať v rozpätí od 6 do 8 milióna ročne.

Aktualizované 14:20



Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 12 065
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 165
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 197
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 131
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 474
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 968
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 941
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 882
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 361
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 209

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Oligarchovia v médiách nie sú filantropi, ide im o vplyv

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

KOMENTÁRE

Držme sa my len Ruska! Veď aj tam je Západ

Váhanie a spor v otázke MiG-ov naznačujú dvojtvárnosť Slovenska.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Domov

Most-Híd navrhuje zlúčenie rôznych škôl do vzdelávacích centier

Zabezpečil by sa tak jednotný manažment vzdelávania či efektívnejšie nakladanie s financiami.

Domov

Gajdoš vylúčil nákup stíhačok z Ruska, rokuje sa s viacerými výrobcami

Keby Gajdoš chcel slúžiť ruským záujmom, konal by tak, ako dnes, myslia si v SaS.

Domov

Ochrana a spracovanie osobných údajov sa budú riadiť podľa nového zákona

Práva dotknutých osôb prispôsobili dnešnej elektronickej dobe.