Výstavba diaľnic sa od roku 2008 zrýchli

Bratislava 22. januára (ČTK) - Vláda by mala ešte tento polrok schváliť zmeny zákonov, od ktorých si sľubuje rýchlejšiu výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. Novinárom to povedal minister dopravy Ľubomír ...

(Zdroj: SITA/Richard Nemec)

Bratislava 22. januára (ČTK) - Vláda by mala ešte tento polrok schváliť zmeny zákonov, od ktorých si sľubuje rýchlejšiu výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. Novinárom to povedal minister dopravy Ľubomír Vážny. Nový zákon o nadradenej dopravnej infraštruktúre by mal napríklad zjednodušiť vyvlastňovanie pozemkov a zrýchliť vydávanie stavebných povolení. Definitívne o novej legislatíve rozhodne parlament.

"Budeme stavať lacnejšie a efektívnejšie," tvrdil minister. Dodal, že v súčasnosti je na výstavbu trojkilometrového úseku diaľnice niekedy potrebných vyše sto stavebných povolení. Nové úpravy zákonov by sa podľa ministra mali dotknúť projektov plánovaných od roku 2008.

Výstavba kilometra diaľnice na Slovensku v súčasnosti stojí v závislosti od terénu zhruba od 250 miliónov Sk do jednej miliardy korún. Podľa Vážneho by sa vďaka novému zákonu mohla výstavba diaľničnej siete zlacniť zhruba o pätinu.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá má na starosti výstavbu a prevádzku diaľnic a rýchlostných ciest, bude tento rok pokračovať v stavaní diaľnic v okolí Žiliny. Podľa generálneho riaditeľa NDS Igora Chomu začnú tento rok so stavbou problematického úseku Vrtižer - Sverepec, ktorý prechádza cez Považskú Bystricu. Diaľničné prepojenie Bratislavy a Žiliny by mala ukončiť do roku 2010.

Do roku 2014 plánuje NDS sprevádzkovať diaľnicu D1 z hlavného mesta až do Košíc. V okolí Žiliny a Martina bude prechádzať pôvodne vytýčenou trasou Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala. Tento úsek v náročnom teréne sa začne stavať na budúci rok, NDS ho plánuje odovzdať do užívania v roku 2012.

Podľa súčasných plánov NDS by Slovenskom mali prechádzať štyri diaľnice a sedem rýchlostných ciest. Vážny predpokladá, že všetky by mohli byť vybudované do desiatich rokov. Výstavba diaľnic však podľa neho nestíha držať krok s rozvojom motorizácie, v budúcnosti sa by preto mal väčší objem nákladnej prepravy presmerovať na železnicu.

leg fil fab

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 383
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 208
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 454
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 152
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 464
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 344
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 273
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 214
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 121
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

Neprehliadnite tiež

Domov

My sme les na internete podporilo vyše päťdesiattisíc ľudí

Šéf envirorezortu Sólymos vníma situáciu v lesoch podobne ako organizátori z My sme les.

Domov

Migračná kríza sa skončila, policajné kontroly za hranicami nie

Rakúska polícia stále náhodne kontroluje autá, ktoré prichádzajú zo Slovenska.

Domov

V utorok sa od západu oteplí, sneh vystrieda dážď

V Oravskej Lesnej pribudlo 20 cm nového snehu.

Domov

Prezident Kiska odletel na prvú štátnu návštevu Mexika

Andrej Kiska podpíše s mexickým kolegom spoločnú deklaráciu o prehĺbení spolupráce.