Bratislava 24. januára (ČTK) - Zastaranú budovu bratislavskej automobilovej stanice Mlynské Nivy by mala nahradiť v budúcnosti moderná stavba, ktorá bude súčasťou komplexu budov Twin City so 42-poschodovou dominantou. Výstavba komplexu, ktorá sa začne už tento rok, bude stáť približne 17 miliárd Sk. Samotná budova stanice si vyžiada investíciu vo výške jednej miliardy korún. ČTK to uviedol Miro Sedlák z firmy HB Reavis Group, ktorá je developerom projektu polyfunkčného centra Twin City.
"V priebehu tohto roka sa začne stavať nová autobusová stanica so zastavanou plochou takmer 45.000 metrov štvorcových," poznamenal Sedlák. Cestujúci počas jej výstavby nepocítia obmedzenia, dodal. Časť nástupíšť a výstupíšť autobusov sa totiž dočasne presunie do tesnej blízkosti areálu súčasnej stanice.
Jednoposchodová budova autobusovej stanice z čias socializmu sa nachádza v širšom centre hlavného mesta. S hlavnou železničnou stanicou ju spája priama trolejbusová linka mestskej hromadnej dopravy (MHD). Tá by mala zvládnuť vzdialenosť medzi oboma stanicami za približne desať minút. Cestujúci, ktorí sa chcú presunúť MHD z Mlynských Nív na bratislavské letisko, musia najmenej raz prestúpiť, alebo použiť taxík.
Projekt polyfunkčného centra Twin City, ktoré by malo byť otvorené v roku 2011, zlepší aj možnosti parkovania v okolí autobusovej stanice, tvrdí Sedlák. Podľa neho by tu malo vyrásť niekoľko tisíc parkovacích miest, zatiaľ čo v súčasnosti je parkovanie v tejto zóne obmedzené a problematické.
Výstavbu Twin City bude mať na starosti spoločnosť HB Reavis Management, ktorá je sesterskou firmou HB Reavis Group. Skupina bola developerom pri stavbe viacerých bratislavských biznis centier, v súčasnosti rozširuje tiež obchodno-zábavné centrum Aupark na pravom brehu Dunaja.
HB Reavis dokončila urbanistickú štúdiu projektu, ktorú predložilo na schválenie bratislavskému magistrátu. Po schválení mestskými poslancami by mala nadobudnúť charakter územného plánu zóny.
Zmeny nečakajú len autobusovú stanicu v slovenskej metropole, ale napríklad aj letisko M. R. Štefánika, ktoré vlani prepravilo rekordných takmer dva milióny pasažierov. Do jeho rozvoja bude po minuloročnom krachu privatizácie investovať štát. Nový terminál za zhruba 3,5 miliardy korún by mal byť postavený do roku 2011.
Štátne Železnice SR (ŽSR) v druhej polovici decembra zasa dokončili po štyroch mesiacoch rekonštrukciu druhého nástupišťa hlavnej železničnej stanice za 60 miliónov Sk. V budúcnosti plánujú priame prepojenie železničnej siete s bratislavským aj viedenským letiskom.